The Sims iFokus

The Sims

Läst 120 ggr
modellmannen98
0

simcity 4

Mitt spel heter simcity 4 och efter installationen startar inte spelet som det ska . Den här blå cirkeln kommer upp snabbt och försvinner inom ett ögonblick vid musen upp till och sen händer det ingenting.

Mitchika
2

Supporten har skickat dig fel. Det här The Sims iFokus, vi fokuserar på The Sims-spelen och inte SimCity-spelen. Jag kan försöka hjälpa dig ändå, även om jag inte har mycket erfarenhet av den spelserien! Jag har inte spelat något av dom sen SimCity 2000.

Det är ett gammalt spel och många moderna operativsystem är inte speciellt kompatibla med äldre spel längre. Har du spelet på Origin eller Steam? Har du provat att köra Origin/Steam som administratör i såna fall (alternativt köra spelet som administratör) och se om det gör någon skillnad?

Flera andra förslag på lösningar jag hittar är:

• Kolla så att ditt antivirusprogram eller din brandvägg gör undantag för SimCity 4 och inte blockerar det
  • SimCity 4 funkar tydligen inte med antivirus/malwareprogrammet "BitDefender" eller programmet "MSI Nahimic 2," båda två ställer visst till med problem för spelet och blockerar det
  • Har du spelet i Origin så högerklicka på SimCity 4 i spelbiblioteket, välj "Spelegenskaper" och inaktivera/bocka ur alternativet "Aktivera Origin I Spelet/Origin In Game" och prova att starta spelet igen
  • Använd inte dubbla skärmar eller fler skärmar när du spelar utan ställ in så att du bara har en skärm under tiden

Det kan även fungera att avinstallera spelet och installera om det på nytt. Ibland blir det fel vid installationerna, speciellt med äldre spel.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot