The Sims iFokus

The Sims

Läst 136 ggr
Ignur123
0

Osparat projekt

Hej!
Idag stängde jag av min dotters sims 4 när hon höll på och jobba med ett projekt. Allt försvann! Har man inte gjort färdigt och sparat så försvinner det. Min dotter är förkrossad. Går det att få tag på den familj som hon jobbade med när jag stängde av?
Uppskattar snabbt svar.
Mvh Maria

Amephyst
1

Tyvärr finns det inget sätt att få tillbaka det som man inte har sparat. Om hon hann göra klart familjen så borde den finnas kvar i hennes galleri däremot. Men det gäller bara om hon hann göra klart familjen. Var det medan hon spelade med familjen spelet stängdes av, var det då hon byggde huset, eller var det då hon skapade familjen?

Sånt har nog hänt oss alla. Jag förlorade ett par timmars spelande efter ett strömavbrott en gång. Det är efter en sån sak man lär sig att spara i tid och otid.

Signur123
1

#1: Tack för svar. Det var när hon höll på och skapa familjen.

Signur123
0

#2: Snälla logga in nästa gång…

Mitchika
1

#2: Ånej, vad tråkigt att det blev så. :(

Tro mig, det du beskriver har hänt alla oss simmare vid något tillfälle av olika anledningar. Som Amephyst så har jag också förlorar både timmars spelande, familjer jag hållit på och skapat och ibland hela sparfiler till strömavbrott. Förra stället jag bodde på hade en himla massa strömavbrott i tid och otid, vilket ställde till det rejält för mig.

Spelet har också hängt sig och kraschat, datorn har hängt sig och kraschat och en familjemedlem fick oavsiktligt spelet att hänga sig när jag lämnade datorn oövervakad utan att ha sparat och han lånade den en stund för något. Om jag inte missminner mig så kostade det mig ca 3 timmars spelande på en legacyfamilj. Den legacyfamiljen hade helt klart en förbannelse över sig.

Vi har alla varit där (och den som inte varit där än kommer hamnar där någon dag, sorgligt nog) och jag lider verkligen med henne. Att förlora familjer eller simmar man jobbar på till olyckliga omständigheter är en tråkig men tyvärr oundviklig del med att vara en The Sims-spelare.

Det finns faktiskt ett sätt att spara sin familj i The Sims 4 medan man håller på att arbeta med den i Skapa en sim (vilket kan vara bra att göra då jag själv i alla fall kan sitta där i timmar i sträck och putsa på mina simmar) som kan vara bra att känna till!

Högst upp till höger i Skapa en sim-läget finns en liten meny där du bland annat kan komma åt huvudmenyn av spelet och Galleriet. Längst ut till höger finns en knappt där man kan välja att spara hushållet som det är tills en egen, privata Galleri eller ladda upp det offentligt om man vill. Jag skulle bidra med en skärmbild, men jag har inte The Sims 4 installerat på den här datorn än tyvärr.

Klickar hon på den knappen kan hon spara hushållet tillfälligt hur många gånger hon vill, men hon måste ge simmarna namn och personlighetsdrag för att det ska gå att spara. Har jag inte kommer på namn eller personlighetsdrag än brukar jag bara skriva in typ "blaha" eller något och lotta ut personlighetsdragen. Det går alltid att ändra sen igen.

Skulle något hända sedan, att spelet hänger sig eller det blir strömavbrott, kan hon gå tillbaka in i Skapa en Sim, öppna sitt privata Galleri och hämta familjen hon höll på att jobba på igen. Hon kan ha otur och förlora lite, men behöver inte börja om helt om hon hade hunnit göra en sim hon var riktigt nöjd med och jobbade på en annan. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Ignur123
0

Det ska vi kolla in, tack igen för din hjälp!

Signur123
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5: Bra, du loggade in! 😀

Signur123
0

Bilden la jag till bara för att. 😁

Ignur123
0

#7: Fin bild!

Ignur123
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

😁