Runaway Teenager challenge
Hittade den här challengen och tänkte att det kanske skulle göra det kul att spela igen. Bestämde att en av Don Lotharios barn skulle blir rymlingen eftersom dom just blivit tonåringar. Valet föll på Henrik och det ska bli spännande att se hur det går för honom.
Han bosatte sig i Bridgeport och köpte ett tält för pengar som han skrapat ihop genom att leta skatter. Mat fixar han på grillen vid stranden och eftersom man kan packa en matsäck så har han mat till senare också. Duschar gör han på gymmet. Han har skaffat sig en riktig vän också, en hund som heter Diamant.
Åh, spännande! Lycka till, tycker om att han fick en ståtlig fyrbent följeslagare på sin resa. :D
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Åh så kul! 😃
Genom att sälja sitt tält plus skatter han hittat fick Henrik till slut ihop så pass mycket att han kunde bygga väggar och tak så att både han och Diamant kunde sova inomhus.
Det tråkiga är att han är ledsen nästan jämt. Även om Diamant är ett bra sällskap så har han rymt två gånger sen Henrik adopterade honom och dessutom har Henriks mamma gått bort.
Henrik sliter i ur och skur för att få ihop mer pengar och nu har han kunnat göra huset lite större. Han har toalett och dusch inne men det saknas fortfarande många bekvämligheter.
Henrik lyckades skrapa ihop så pass att han hade råd med ett staffli. Jag tänkte att det skulle hjälpa honom att tjäna lite pengar. Tyvärr är han en perfektionist och han gillar inte de tavlor han gör så han slänger dom direkt och börjar på en ny. Jag måste nog börja vakta honom lite mer noga när han målar.
Han har adopterat en till hund som han hittade på sin tomt. Jag tror det här kommer att bli en djursamlare. :)
Nu har Henrik blivit ung vuxen och om jag förstått reglerna rätt så får han äntligen prata med andra än barn och tonåringar, vilket är en lättnad eftersom det är mest vuxna han träffat på hittills.
När jag kom tillbaka till spelet igen så hade det inte sparat - jag vet att jag sparade, är alltid noga med det. På grund av det så fanns t ex inte hund nr 2 kvar och inte heller de ändringar jag gjort på huset men det är fixat nu.
Huset har blivit större och har nu ett badrum, ett sovrum och en köksdel och på grund av det så var det möjligt för Henrik att skaffa sig ett jobb. Han hittade en ny hund att adoptera och har också skaffat sig en flickvän, Evie Delgato. Henrik var lite osäker på vad hon skulle tycka om hans hus eftersom hon kommer från en välbärgad familj men när han erbjöd henne att sova över så gjorde hon det utan att tveka. Det var också allt som hände, båda sov så sött.
- Redigerat 2021-05-15 15:10 av Marbi
Henrik ser riktigt smart ut i sina jobbkläder. Han är Juniortecknare i Stadsingenjör karriären.
Diamant och Mallory blev precis föräldrar. :) Det blev en liten kille som fick heta Marvin.
Huset har fått en liten uppgradering och snart kanske Henrik kan be Evie att flytta in.
- Redigerat 2021-05-15 16:17 av Marbi
Jag är inte så bra på att uppdatera eftersom jag glömmer att ta bilder när jag spelar. De gamla hundarna har Liemannen hämtat så nu har det kommit in två nya husdjur, hunden Tsuyochi och katten Falafel (jag orkar inte hitta på nya namn).
Lite glitchar dök upp idag när jag spelade. Fick göra resetsim ett antal gånger på mina bägge simmar eftersom det hakade upp sig. Här ska Henrik läsa en bok men den smutsiga disken har fastnat på ena handen.
Det var något nytt, läsa med disk i handen! 😂
Livet går vidare. Mer hundar blir det. Familjen utökades med en hund som heter Monka. Tsuyoshi fick para sig med henne och då kom lilla Molly till världen. På första bilden ser vi Marvin, Tsuyoshi och Monka. Nästa bild är på lilla Molly och Falafel.
Det kan bli ganska jobbigt med så många hundar som skäller hela tiden och en katt som jamar. Henrik är inte på bra humör.
Det är inte bara hundarna som utökar familjen. Henrik och Evie ska ha barn. Det blev en liten pojke som fick namnet Danny.
#10: Ska Danny fortsätta familjetraditionen och rymma hemifrån när han blir tonåring? 😁
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Har inte planerat så långt men det låter intressant. 😁
Ja det skulle kunna bli en kul tradition! 😃
Evie har gått omkring och varit deppig ett långt tag. Eftersom hon är ett havets barn så längtar hon naturligtvis till att vara nära öppet vatten. Jag kände själv att Brindleton Bay blivit ett tråkigt ställe att bo på och sol och värme kan aldrig vara fel så dom fick flytta till Sulani.
Byggde snabbt ett litet hus till dom att bo i och jag hoppas dom ska trivas där.
Här händer det saker. Henrik sa upp sig från sitt jobb (som han ändå inte trivdes med) för att ta hand om Danny och för att måla tavlor, som han älskar att göra.
Två av hundarna har fått påhälsning av Liemannen. Tsuyoshi och Marvin dog av hög ålder och så klart så deppar familjen igen (det pågår konstant eftersom det alltid är någon släkting som gått bort).
Evie är gravid igen och passade på att skaffa en till katt, nu när det helt plötsligt fanns plats igen. Katten ser närmast skräckslagen ut, eller hur?
Danny älskar sin nya kompis, Rex, och kramar nästan ihjäl honom. Monka såg så gullig ut när hon tiggde mat av Danny så jag kunde inte låta bli att ta ett kort.
Familjen har firat jul och fick många fina presenter så alla var nöjda. Jag tycker att huset ser mysigt ut med juldekorationerna.
Nu har nästa barn anlänt till familjen. Det blev en pojke som fick namnet Fabian. Danny leker med sitt dockhus och lär sig en del på köpet.
Kärleken spirar i huset, Rex och Falafel parar sig och får inom kort en honkattunge som får namnet Kebab.
Fabian växer och Kebab växer.