Nytt gamepack!
https://www.ea.com/sv-se/games/the-sims/the-sims-4/news/dream-home-decorator-reveal
1 juni kommer ett ny gamepack - bli inredare! Hiss eller diss :) Jag ska ha det XD
Tja, den karriären fanns i The Sims 3 också och jag avskydde den där för hur jag än gjorde kunde jag aldrig få kunderna nöjda. Jag hoppas den blir bättre i fyran! 😅
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Jag tänker absolut köpa den. Väldigt fina inredningsgrejor och det gillar jag. Har inte köpt nån av dom små kitten, satsar hellre på det här.
Jag längtar också efter den nya uppdateringen med ”gilla och ogillar”. Tror det kan ge lite djup till simmarna! Någon som vet när den kommer ut?
Vad är det för uppdatering? Låter superkul! 😃
Tror också det kommer att uppdateras med fler hårfärger :)
https://forums.thesims.com/en_US/discussion/990128/may-25-dreamhomedecorator-livestream/p1?new=1
Här visar de både nya funktioner för det nya gamepack men också uppdateringen.
Jag var riktigt exalterad över gilla/ogilla-funktionerna som skulle komma tills jag såg livestreamen som visade upp dom.
Missförstå mig rätt, jag ser fortfarande fram emot att kunna ge mina simmar lite mer djup och personlighet genom att kunna välja saker dom gillar respektive ogillar och jag ser stor potential där.
Det enda problemet för mig är att gilla/ogilla-systemet huvudsakligen är knutet till simmarnas känslor återigen och känslosystem i The Sims 4 är paj och jag vet att jag inte är den enda som tycker det.
Dekorationsbuffar och många andra känslopåverkare är så starka att dom tar över framför andra känslor och händelser, vilket helt förstör stora delar med känslosystemet. Hur påverkar det spelet om min sim gör något denna ogillar om min sim precis har sett en rolig komedi som gör denna typ permanent lekfull i flera timmar framöver och allt annat utöver den lilla spändkänslan (som trycks undan helt av allt det positiva) förstärker det? Det är inget problem om sånt händer ibland, men för mig händer det hela tiden.
Jag är glad att att göra saker dom ogillar drar ner deras rolighetsmätare också åtminstone. Det känns som att det kommer få en större effekt på spelandet än att bara få en liten negativ humöreffekt som inte är starkare än att simmen såg på en komedi innan och är för lekfull för att bry sig om att musik den avskyr spelas. 😀
Just nu har jag problem med att mina simmar är konstant ledsna för att någon släkting har dött (eller hund/eller katt). När en släkting har dött och dom håller på att komma ur den sorgen så dör nästa. Suck!!! Så länge som dom är påverkade av det så kan dom inte bli t ex inspirerade som kanske behövs för en speciell uppgift. Jag har irriterat mig länge på att alla dessa känslor ska hålla i sig så länge och skulle gärna se nån sorts ändring om det var möjligt.
Om de är sorgsna kan man låta dem lugna ner sig framför en spegel. Men håller med dig, riktigt irriterande!
Nu var var det tvärtom för mig. Hunden dog och hon brydde sig knappt. En annan gång ignorerade hon det helt. (Alltså det var en annan hund då.)
#8: Men precis, det är samma problem jag har också. Ditt exempel är bättre än mitt. Vissa känslor är för starka och håller i för länge. Som till exempel att dom är spända över en storm eller att en familjemedlem dör.
Visst är det realistiskt att dom är ledsna, men simmen är i stort sett värdelös i två dagar efter dödsfall om du inte spammar spegeln, ringer sorgelinjen eller gråter i sängen 100 gånger så att känslobuffen försvinner snabbare. Två dagar är lång tid i en sims liv och det är bara ett dödsfall. Förlora hunden, morfar, mamma och pappa vid olika tillfällen och din sim har förlorat åtta dagar av sitt liv genom att gå runt och vara ledsen. Det är en tredjedel av en sims Ungdoms eller Vuxen-stadie som gått åt till att sörja och vara oproduktiv. Återigen, om du inte orkar stå och spamma vid spegeln eller fuskar för att klicka bort effekten.
Samtidigt kan jag helt och hållet motverka allt utom dom allra, allra värsta obekväma känslorna genom att dekorera ett rum riktigt fint. Då struntar min sim i allt annat negativt och är bara överdrivet glad och positiv hela tiden istället. Skilsmässa? Äh, vem bryr sig, har du sett den här fina tavlan? Hur kan jag vara ledsen över att min hund dog när jag har en så attans fin vas ståendes där i hörnet?
Det är ruskigt obalanserat och rörigt är vad jag försöker säga.
Jag håller med er. De ville mycket och la ner på tok för mycket tid på känslor men tänkte inte till där ändå. Det blev som ni säger lite rörigt och lite FÖR mycket fokus på känslor men ändå inte mycket djup och personligheter till simmarna. Jag hoppas att de tänker till nu till the sims 5 om det kommer.
Jag ska prova knepet att dekorera extra fint :)
- Redigerat 2021-05-27 15:37 av Kakan87
#12: Ja, även om det är kul med känslor så är det rörigt så här. Om det är fint möblerat och dekorerat bryr de sig inte om saker som är mycket viktigare. Trött? Vem bryr sig? Jag tog ju nyss ett bubbelbad!
Rörigt, helt enkelt.
Uppdateringen kom igår kväll! 😃
Tyckte faktiskt om uppdateringen :) Älskar de nya hårfärgerna också! Ser fram emot det nya gamepacket imorgon, jag vet att det är lite delade meningar om det XD
#15: Ska du köpa det? Berätta gärna vad du tycker och hur det är, samt hur kul den nya karriären är. 😀
#16: Japp, jag kommer att köpa det. Jag berättar imorgon om det är värt att köpa eller inte :)
Jag tänker också köpa det eftersom det innehåller såååååå mycket som man kan ha roligt med när man bygger hus. :)
#18: Åh, vad kul! Du får hemskt gärna ge lite feedback och tankar kring det också. 😀
Har testat att spela idag. Gjorde mig en ny sim eftersom jag ville testa det nya jobbet som heminredare. Jag är väldigt nöjd med t ex köksinredningen. Det finns två olika varianter med överskåp, separat ugn och häll i två olika versioner plus dom vanliga som sitter ihop. Det är så mycket saker och jag har inte hunnit kolla allt.
Jobbet gick inget vidare för min sim men jag tror inte jag förstod riktigt hur man skulle göra. Jag skulle renovera hemma hos Goth familjen men vilket rum som skulle renoveras förstod jag inte. Det kanske man får välja själv och jag valde Alexanders rum. Tyvärr missade jag att prata med honom och Cassandra så dom var missnöjda bägge två. Mortimer och Bella var jättenöjda. Jag gjorde inte av med alla pengarna och det var nog för att det skulle ha varit ett annat rum. Kul var det i alla fall och jag ska fortsätta tills jag får kläm på det.
#21: Wow… 😂
Ska det j..las så ska det. Nästa uppdrag gick jättebra även om jag var väldigt orolig att hon skulle föda barn innan hon fått godkänt. Hon gjorde så bra ifrån sig att hon fick extra betalt. Sen när hon kom hem så föddes barn…..en. Tre stycken, alltså trillingar, två pojkar och en flicka. Varför??? Jag tror hon får se till att pojkvännen flyttar in och tar hand om dom.
#23: har du också problemet med att bebisar försvinner i spelet? Blir galen!
#24: Vänta, försvinner bebisar?! 😱
#24: Fy vad hemskt! 😮
En av trillingarna försvann ett tag och det gick inte att klicka på sängen, men efter en dag gick det plötsligt att klicka på den igen och välja t ex byta blöja och när simmen gick dit och skulle byta blöja så var bebisen tillbaka. Det har inte hänt sen dess och jag hoppas det inte händer igen.
Jag spelar fortfarande med min inredningsarkitekt eftersom jag faktiskt tycker att det är roligt trots alla buggar. Två av trillingarna går på universitetet nu men pluggar hemma, den tredje satsar på skådespelarkarriären och har flyttat ut.
Senaste buggen jag stötte på var när min sim skulle på jobb och personerna hann dö innan så det fanns inga klienter i huset. Jag har inget emot att kassera det jobbet men varför måste man få minus i jobbrykte.