The Sims iFokus

The Sims

Etikettthe-sims-4
Läst 380 ggr
Lia
1

Gilla och ogilla

Preferenserna som rör heminredning är något besvärliga just nu, så jag hoppas att de snart fixar det. Namnen på stilarna i skapa en sim stämmer inte överrens med namnen i köpläget sedan när man ska filtrera fram dessa. Så man får tänka till lite och ibland försöka översätta från engelska. Det var utan tvekan två olika personer som översatte dessa. T.ex hemslöjd är samma som mission, och 50-tal är samma som seklets mitt osv.

En annan sak som också hör ihop med heminredning rör sömnen. Jag har redan tillräckliga problem med att simmarna inte sover hela nätterna igenom, utan går upp när de är pigga oavsett klockslag. Jag tyckte att trean var så bra där man kunde ställa in hur länge de skulle sova, eller läsa för den delen. Det är också störigt att de bara slutar med när de vill… Hur som helst! Mitt i natten ska de upp nu - varje natt - gå till en möbel som är i deras stil och vara överlyckliga över att de äger den. Det gör ingen skillnad om de är trötta eller inte. Åh, vilken underbart vacker toalett jag har! Typ.

Musik och aktiviteter intresserar mig inte direkt. Jag ser bara till att inte låta de plötsligt ogilla aktiviteter. Det gör livet väldigt svårt när författaren ogillar att skriva pga att hon hade en dålig dag. Men vad gäller färger är jag överlycklig. Även om det inte verkar göra någon större skillnad så är det lättare att inreda och klä mina simmar nu när något vägleder. Jag brukar bara låta de ha de kläder de har och sedan ändra färgerna så att det inte ser helt galet ut och även färgsätta hemmet på det viset, så detta hjälpte verkligen. Även att de har en egen stil är toppen eftersom det blir mer personligt. Om de bara kan sluta vara jobbiga då… Visa tacksamheten för att jag placerade ut er stil genom att sova istället. Jag vet ju att man bara kan strunta i stilar och annat som inte blir som det är tänkt, men jag vill ju ha funktionen. Jag vill bara att det ska fungera.

Någon annan som upptäckt problem eller kanske något skoj relaterade till dessa?

Marbi
0

Det svåra med att vara inredare är att man får så vaga tips av uppdragsgivaren, eller konstiga. Jag fick en som gillade piporglar, ogillade någon viss färg, stil och nånting med rymdforskning (tror jag det var) och det hjälpte inte särskilt mycket. Så klart blev det helt misslyckat.

Jag gillar inte heller att dom ska upp och springa mitt i natten för att beundra sin egen stil (min inredare) eller nästan kräkas över den (hennes man).