Marbi testar Lantlivet i Sims4
Jag har spelat lite med en sim och hade en historia på gång men så klart så låste sig spelet och jag var tvungen att avsluta utan att spara. Nästa gång jag skulle spela var hela spelfilen borta så jag har börjat om från början.
Det här är min startsim Amaryllis Gardener och hennes första höna Agda. Hon jobbar deltid som fiskare och har på bilden precis kommit hem från jobbet, därav den speciella klädseln.
Amaryllis hade inte så mycket pengar över efter hus/tomt köpet så hon började se sig om efter en man som kunde bidra med lite pengar och så småningom en arvinge. Hon hittade Magnus Karlsson och han fick flytta in. Hade jag vetat från början att han var en alien så hade det få bli nån annan men han får väl stanna tills han gjort sitt jobb. 🤪
#3: Klart att man måste ha en hönan Agda, eller hur? 😁
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Absolut!! Känner du igen Allan i Dalen från den tecknade filmen Robin Hood? Det var en tupp som var trubadur. Namnet fastnade av nån konstig anledning.
Magnus tog en promenad med Zoe så att dom skulle bli bättre vänner. Hon har lite svårt att anpassa sig till sitt nya hem.
- Redigerat 2021-07-29 18:57 av Marbi
#5: Jajamän, jag kände igen det också! Jag såg det och tänkte bara att åh, varför kom jag inte ihåg honom själv? Jag måste ha en tupp som heter det också! 😍
#8: Aww, lilla Bubbles då. 😍
Det är väl bättre än Inifuss som blir rädd för rävarna istället? 😅
Amaryllis har mycket att sköta om på gården. Magnus har börjat jobba heltid för att få ihop mer pengar så att dom kan köpa ett nytt ställe som dom har varit och tittat på, så han kan inte jobba så mycket hemma på gården. Bellis försöker prata med kaninerna, kanske dom kan bli vänner så småningom. Dom är i alla fall glada åt alla djuren, hoppas dom får plats för fler snart.
Fick en idé av en youtuber och byggde en lagårdsbyggnad runt om stallet och det funkar. Kommer nog att testa lite förändringar så småningom.
Amaryllis har lyckats ta livet av koplantan så någon bra trädgårdsmästare är hon inte.
Dags för Bellis att börja angagera sig i att sköta om gården.
- Redigerat 2021-08-14 14:41 av Marbi
Trots att Bella är tonåring så gillar hon att leka ibland och då passar hon på att plaska i dammen.
Pappa Magnus är på gång att fylla år och Bella bakar en tårta. Sen sjunger hon och Amaryllis för pappa och han blev verkligen överraskad. Tårtan avnjuts sen tillsammans innan det är dags att fira Skördefest.
Strax därefter var det dags för Bellis att fylla år. Hennes humör var inte på topp och fast hennes mamma försökte muntra upp henne med en sång så blev det inte bättre. Sen blev hon sjuk också men trots det så verkade hon lite gladare.
Senare på natten när alla gått isäng var det någon som smög runt huset. Bellas vän Peter har visst insett att hon nu har en mer lämplig ålder för uppvaktning men han har nog valt fel tid på dagen.
Dagen före julafton kommer Peter på besök och Bellis kryper nästan ur skinnet när hennes mamma tränger sig på för att prata med honom.
Dom får i alla fall vara ensamma inne på kontoret dit Peter tog sin tillflykt. Här blev det väldigt flörtigt ett tag. Båda känner sig väldigt dragna till den andre.
Det hela avslutades med en kyss och att dom blev ett par. (Allt går ju så snabbt i den här världen.)
Bellis och Peter bestämde sig för att flytta ihop i ett eget hus någonstans i närheten.
Jag bestämde mig för det här huset som jag byggt själv och lagt upp på Galleriet för ganska länge sen.
I huset fanns två porträtt som ändrade utseende. Jag har inte lagt märke till det förut så jag blev lite överraskad. 🤪
Bella sköter om djuren med stor glädje och njuter i det vackra vintervädret.
Eftersom det är vinter så blir det inga grödor än och den mjölk och de ägg dom får in ger inte någon större inkomst så Peter jobbar som frilansförfattare och Bella som frilanskonstnär.
Nyår har passerat. Bella och Peter skålade in det nya året i ateljen ovanför garaget. Man får hoppas att det var saft i Bellas glas eftersom hon är gravid.
Kattungarna Noodle och Rebus växte upp med en väldig fart och nu har dom fått en liten unge som fick namnet Ramen.
Första barnet har anlänt och det blev en pojke som fick namnet Cyrus. Jag har ju tänkt mig att det är döttrarna som ska fortsätta legacyn så det är bara att försöka få fler barn och hoppas på det.
Kattmamman Rebus leker med sin unge Ramen. Pappa Noodles är inte så intresserad.
Dom där blixtarna skrämmer livet ur mig varje gång. Måste det låta så hemskt.
Ibland har Bellis och Peter för mycket att göra och då ser det ut så här i hönshuset.
Cyrus har blivit ett småbarn och kan som tur är ta för sig av maten själv för i det här huset är det ingen ordning på nånting just nu.
Nästa barn är redan här och så klart blev det en pojke. Han fick heta David och bilder på honom kommer så småningom. Det är bara att försöka igen då. :)
Jippi, nu får dom hjälp med trädgårdslandet. Det är så mycket jobb med alla barn, djur och grödor.
#38: Jag HATAR dom där blixtarna. Jag står inte ut att spela när det är åskväder i The Sims 4 på grund av dom. Måste stänga av ljudet eller zooma ut och snabbspola igenom stormen. Så jag gillar inte somrarna i The Sims 4 alls för då stormar det oavbrutet för mig… 😫
Jag tycker att det är för mycket åskväder och regn i spelet men det kanske beror på vilken av världarna man bor i. Har för mig att det inte är lika mycket i Oasis Springs t ex.
#40: Jag håller verkligen med. Jag tycker att det åskar varenda dag genom hela sommaren, i stort sett och våren samt hösten regnar bort. Nästan aldrig sol och trevligt, bara åskoväder och konstant spända/rädda simmar som springer in och vägrar lämna huset. Jättetrist. 😕
Bellis försöker hålla pojkarna på gott humör genom att läsa sagor för dom men det verkar inte gå så bra.
Fågelskrämman skrämmer slag på både tuppen och katten Noddles, men lilla David gillar den väldigt mycket.
Så har då äntligen en liten flicka fötts in i familjen så att legacyn kan bli som jag vill. :) Hon fick heta Cyklamen. (Temat är blomnamn och jobba med växter som ni kanske märker.)
- Redigerat 2021-09-03 13:58 av Marbi
Tiden går och det är dags att fylla år. Först ut är Cyrus som nu ska börja skolan. Sen är det Cyklamens tur att växa upp en aning.
Familjen bestämde sig för att köpa en radio eftersom man kan behöva något som får en på bra humör ibland och dans är en bra humörhöjare.
Cyklamen har börjat att vandra omkring även utanför huset och ibland hittar man henne på lite mer riskabla ställen. Hon verkar vara lite äventyrslysten.
Bägge killarna har nu fyllt år. Snart kommer jag att flytta ut dom till nåt eget boende.
Cyklamen är riktigt duktig på att måla. Det här är hennes andra teckning och redan ser man att hon brås på sin mamma.
Det är alltid bra att få hjälp med skolprojekten så att det går lite fortare.
Även när det är läxläsning är det bra med lite stöd.
Det blev lite variation på klädseln vid jullunchen men kanske vi kan fixa lite bättre kläder till julklappsutdelningen. :)
Jag försökte få alla att stå vid klapparna och granen samtidigt men nån bugg gjorde att pappan bara dansade hela tiden så det blev lite si och så och jag gav upp.
Vad fint deras hus är!! 😃
Tack. Har byggt det själv så jag är rätt nöjd. 😄
Mycket vatten har runnit under broarna hos mina simmar men här kommer i alla fall en liten uppdatering.
Båda bröderna David och Cyrus har flyttat ut så det är lite lugnare på gården.
Pappa Peter dog av hög ålder och alla sörjde honom så klart.
Liemannen stannade kvar hela natten av någon anledning och det störde Bellis när hon skulle sova. Det blev en orolig natt.
Till råga på allt så dog både Rebus och Noodles, så nu är det bara Ramen kvar.
Så blev det dags för Cyklamen att fylla år och bli tonåring.
Mamma Bellis förklarar för Cyklamen att hon inte längre vill bo kvar på gården. Bellis tycker att det låter bra, så dom bestämmer sig för att flytta till San Myshuno. Båda två är väldigt konstnärliga så det kändes som ett bra ställe att flytta till.
Här har vi dom framför lägenheten. Spännande att se hur den ser ut.
Tadaaa. Ganska lyxig, men det har dom råd med. Båda två vill nog sätta sin egen prägel på den, så möbler och sånt kommer att bli utbytt så småningom.
- Redigerat 2021-09-26 15:20 av Marbi
Det har varit så mycket död ett tag men det är tydligen inte över. Nu var det Ramens tur och både Bellis och Cyklamen blev väldigt ledsna.
Tydligen så var det väldigt jobbigt för Liemannen också eftersom han tuppade av på golvet.
Bellis åkte till Brindleton och tog färjan över till Ön där djurkyrkogården ligger. Där begravde hon Ramen så att han inte skulle behöva vara ensam.
På vägen hem hittade hon en övergiven katt som hon adopterade. Den fick heta Tiger eftersom hon tyckte att det passade så bra. Tiger gömde sig under soffan först men kom fram efter ett tag. Visst ser Tiger lite konfunderad ut, han undrar nog vart han har hamnat. Från havsstrand till höghus, det är en häftig resa.
Eftersom min familj flyttat vidare till en storstad så tar Lantlivstestet slut här. Det var roligt att pröva på lantlivet med mina simmar och jag kan rekommendera det till andra men jag har själv inte tålamod att fortsätta den här historien.
#54: Tack för att du delade med dig av den! Det var roligt att följa familjens lantliga äventyr och jag hoppas att det kommer gå bra för dom i deras nya liv i storstan. 😀