The Sims iFokus

The Sims

Etikettthe-sims-4
Läst 270 ggr
Lia
1

Månggifte?

Någon här inne som lyckats gifta sig med flera simmar utan fusk eller moddar?

Min sim Therese är serieromantiker och har därför en make, en pojkvän, 6 flickvänner och 2 manliga kärleksintressen. Givetvis. Hur som helst, alla dessa förutom maken bor uppdelade i två hushåll. Det är egentligen oviktigt. Hur som helst så ringer den ena flickvännen och säger något i stil med att hon hittat en ring i Therese väska och undrar vad hon ska göra (smidigt att be henne om råd…). Nu är hon ju redan gift, men det kan ju inte skada att klicka på att hon ska säga ja, vad kan egentligen hända? Jo, de förlovade sig faktiskt! Så hon bjöd in henne och så gifte de sig med detsamma. Nu är hon gift med två simmar.

Har detta hänt er? Jag blev riktigt paff! Hoppas fler av hennes partners får för sig samma påhitt som frun!

Mitchika
0

Åååh, vilken kärlekshistoria! 😍

Nej, det har aldrig hänt mig, men vad kul att det alternativet dök upp! Nu vart jag riktigt taggad på att prova på det själv. Jag håller tummarna för att fler partners kommer på den idén. 😄

Har du provat att fria till en annan partner på det vanliga viset eller är det alternativet grått?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Lia
1

#1 Nej det går inte, det står bara att hon redan är gift, haha!

Mitchika
1

#2: Skumt, men kul ändå att din sims partner lyckades "lura systemet" eller vad man ska säga. 😁

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Lia
3

Uppdatering:

Hon har nu fått barn med båda sina äkta tredjedelar (hm? hälfter funkar ju inte, då blir det inget kvar till henne.) Först fick hon ett tvillingpar med frun och sen ytterligare ett tvillingpar med maken… Nej nu hoppas jag inte att fler vill gifta sig med henne faktiskt. Eller okej, det får faktiskt plats med en till i hushållet, men sen får det räcka! Så nu har generation 22 föts! Eller ja, barnen är tonåringar nu och föräldrarna är gamla. Så kan det gå!

Marbi
1

Jag har en liknande familj just nu. Två killar och en tjej som alla gillar varandra och det funkar bra så länge röstningen på "fri kärlek" håller sig. Utöver det så har tjejen precis fått trillingar (precis den gången jag inte vill det) med en av killarnas pappa. Dom har inte fått gifta sig med varandra eftersom jag var rädd att det inte skulle funka då. Inget trassel på kärleksfronten men mycket jobb med trillingar och studier eftersom dom är studenter alla tre. Turligt nog har tjejen tagit sin examen och kan sköta barnen.