The Sims iFokus

The Sims

Etiketterthe-sims-4spelhjälp
Läst 161 ggr
Taniasims
0

Kan inte träffa mina simmar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet inte hur jag ska beskriva detta men om jag har gjort ett hushåll flyttat in dem och spelat dem och sen gör ett nytt hushåll och spelar de. Då finns inte mina simmar kvar i världen? Har dem bott på en tomt som redan existerar är den nu bara tom har jag gjort ett eget hus så har de försvunnit? Jag vet inte varför de blir såhär skulle gärna vilja ha hjälp! Super tråkigt när man gjort olika hushåll för man vill ha en storyline med dem men så kan jag inte träffa mina simmar. Hushållen finns fortfarande och går jag in i dem från ”ladda spel” så kan jag fortfarande spela dem men då finns inte mina andra hushåll i världen. Bifogar en bild <3

sp0ngeb0b
3

De olika familjerna som syns på bilden är i olika spelfiler. De heter "Mitt sparade spel 1" t.ex., och varje sådan är en separat värld så att säga. Om du går in i en av dem och börjar spela, så kan du klicka på alternativ och sedan "hantera världar". Därifrån kan du sedan skapa en ny familj i samma värld. Hoppas du förstår hur jag menar :)

Mitchika
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1: Du hann före mig! 😄

Precis som #1 säger så har du skapat nya sparfiler och gjort hushållen i, istället för att fortsätta på samma sparfil som ditt tidigare hushåll funnits i och skapa dom där. Ett hushåll som finns i en sparfil existerar inte i en annan så därför kan dom inte träffa varandra.

Du hamnar automatiskt i Hantera Världar-läget när du laddar en sparfil, innan du hunnit välja ditt gamla hushåll för att fortsätta spela. Längst ner till höger finns det en ikon för att skapa och flytta in ett nytt hushåll. Det är där du måste klicka för att skapa och flytta in ett hushåll i samma värld/sparfil som ett tidigare hushåll.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

• Redigerat 2021-09-05 20:27 av Mitchika
Marbi
2

Alla hushåll du skapat finns i ditt Galleri/din katalog och du kan ladda ner dom därifrån och placera dom i samma värld (sparfil) som t ex den översta du har på din bild. Tyvärr så blir det så att du får starta om från början med den familjen. Jag vet inte hur det blir om man sparar sin familj igen till katalogen efter att ha spelat med dom ett tag, kanske följer eventuella skills och annat med och i så fall kan du ju lägga upp dom där och sen ladda ner i samma värld (sparfil) som den första familjen.

Taniasims
1

#2: tack!!!

Taniasims
0

#3: tack!!