The Sims iFokus

The Sims

Läst 207 ggr
Jagvetunte
0

Vad har jag betalat för?

Hallå hur är det möjligt att EA tar betalt för innehåll till Sims 4 som jag redan har? Skulle köpa ett expansionspaket (via origin) men så la de till 2 andra paket automatiskt (som jag redan äger) som jag nu ändå betalade för? Det var absolut mitt egna fel att jag inte läste ordentligt innan jag klickade ”slutför köp”, men jag tänker liksom, vad exakt betalade jag för? :-) (räknar inte med mirakelsvar här, men det går ju liksom inte att ta hjälp av EA heller, för dom är ju omöjliga att få tag på)

Mitchika
0

Ingen aning. På din beskrivning att döma låter det som om du av misstag köpte någon form av paket-deal på Origin? Jag vet inte riktigt vad som finns där, men allt jag vet är att jag inte kan köpa dubbel utgåva av saker som jag redan äger åt mig själv utan endast som present till andra.

Skulle något ha gått fel så finns det inget annat du kan göra än att försöka kontakta Origin och reda ut vad som hände.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

johan
1

Det råkade min dotter också göra. Jag hörde av mig till EA online via chat och dom fixade det snabbt. Det var inga problem alls.

Mvh // Johan

Mitchika
0

#2: Gud vad bra att det gick så snabbt och smidigt att lösa!

Det låter konstigt att det ens hände från första början bara. Jag försökte återskapa det själv och lyckades inte, så jag undrar om det kan vara något knas med Origin?

Eller så har jag bara haft tur och inte råkat ut för det.

Jagvetunte
0

#3: har också försökt köpa tillägg jag redan äger nu i efterhand för att testa, men precis som du beskriver går det inte ens… har hört av mig till dom å hoppas på att kunna lösa det, tycker bara EA är så svåra att få tag på nu för tiden haha. Men tack för svaren!

johan
1

#3: Jag hade förväntat mig att det inte skulle gå att köpa något man redan hade en licens för. Alltså precis så som AppStore beter sig.

Vet inte hur det gick till. Kanske var knas på Origin-sidan.

Mvh // Johan

Mitchika
0

#5: Jo precis, så tänkte jag med. Jag kan ju köpa spelen igen som gåva till en annan användare, men då hamnar jag i en annorlunda köpesmeny än när jag handlar åt mig själv eftersom att jag måste bestämma vem jag köper åt så där går det ganska lätt att se om man klickat fel direkt.

Jag är inne på det spåret också.