The Sims iFokus

The Sims

Etikett: fel-och-buggar-med-spelet
Läst 208 ggr
Linn74
0

Bara ett hushåll i the Sims 4?

Jag kan inte ha mer än ett hushåll i the Sims 4. Kan inte heller bygga ett nytt hus för allt bara försvinner från världen direkt när jag gör en ny familj eller ett nytt hus. Mina familjer läggs ju i ”mitt bibliotek” men jag vill ju ha dom ute i städerna o kunna spela med alla när jag vill liksom utan att behöva klödda o gå in i mitt bibliotek hela tiden. Någon som vet hur man kan göra?

sp0ngeb0b
1

Jag tror du gör en ny sparfil varje gång du gör en ny familj, då blir det som du beskriver. Jag är inte så bra på att förklara men ska försöka.

När du är inne och spelar i ditt hushåll, tryck på alternativ och sedan "ändra värld". Eller något åt det håller. Då hamnar du i ett läge där du har en överblick över kvarteret och du ser huset som du byggt åt ditt hushåll. Därifrån kan du sedan skapa fler simmar och hus.

Mitchika
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det låter som om du skapar nya sparfiler hela tiden när du skapar nya familjer. The Sims 4 har ett sparfilssystem och varje gång du klickar på "Nytt Spel" så skapar du en helt ny sparfil med en ny värld där inget av det du gjort i tidigare sparfiler finns kvar.

Klickar du på "Ladda spel" så bör alla dina gamla sparfiler ligga där och även husen och annat som du har byggt. Om inte så har du ett mycket större problem.

Om du vill lägga till fler hushåll att spela på i samma sparfil så behöver du använda alternativet Hantera Världar och när du hamnat i kartvyn så behöver du klicka på alternativet längst ner i höger för att skapa ett nytt hushåll och flytta in. Se exempelbilden nedan.

Laddar du en sparfil hamnar du direkt i kartvyn och vill du inte fortsätta spela på ett existerande hushåll kan du skapa ett nytt direkt och flytta in detta och fortsätta spela i samma sparfil som resten av dina familjer finns i.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows