The Sims iFokus

The Sims

Etiketterfel-och-buggar-med-speletthe-sims-4
Läst 164 ggr
sxnoo
0

Sims 4 - hushåll borta?!

Tjoo! I förrgår blev jag klar med ett hushåll + hus o jag blev jättenöjd (tog en vecka!) men sedan behövde jag avsluta. Jag sparade som vanlig. Igår skulle jag fortsätta o börja spela med hushållet som vanligt och det gjorde jag. Jag sparade även som man ska o så. Men nu idag när jag gick in i spelet så fanns det bara ''nytt scenario'' under cirkeln med en pil i?! Alla mina 182 hushåll och mina byggnader och sådant jag sparat i galleriet är borta?!?! Jag har startat om spelet flera gånger men funkar ännu inte. Det är som om hela sims 4 har startat om sig helt, när jag gick den tredje gången kom det upp ''Välkommen till: (och sedan packet)'' med ALLA PACK JAG HAR?!
Tacksam för hjälp (:

sunoo

Mitchika
0

Hur menar du med att du sparade som man ska?

Vad för operativsystem har du?

Kan du gå in i din The Sims 4-mapp i Dokument och se om dina sparfiler finns kvar i saves-mappen? Sökvägen är Dokument\Electronic Arts\The Sims 4\saves. Sparfilerna har namn som liknar: "Slot_0000000a.save" och liknande.

I samma veva kan du kolla om dina hushåll finns kvar i Tray-mappen. Den ligger i samma The Sims 4-mapp, sökvägen är Dokument\Electronic Arts\The Sims 4\Tray. Filerna där har massa röriga namn och det är helt normalt.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

sxnoo
0

#1: Alla mina mappar är tomma??

sunoo

Mitchika
0

#2: Okej, det måste inte vara någon fara, beroende på. Kan du svara på mina andra frågor också? 😀

Marbi
0

Det verkar vara den nya uppdateringen. Det är med den som ''nytt scenario'' dyker upp. Hoppas det ordnar sig för dig.

Mitchika
0

#4: Det var min tanke också, men på Windows 10-datorer så kan OneDrive spöka och ställa till med problem. Därav att jag frågade om övrig information. Ibland kan filerna flyttas till ett annat ställe eller så börjar spelet läsa filerna från ett annat ställe helt "oprovocerat" om jag förstått det hela rätt.

I dom fallen går det att åtgärda med lite pyssel och detektivarbete.

sxnoo
0

#1: jag menade att jag sparade varje gång jag stängde av o sådant. jag har windows. Alla mina mappar i sims 4 är helt tomma utan dokument o sådant

sunoo

Mitchika
0

#6: Det fanns en gammal bugg som om man använde alternativet "Spara och stäng av" kunde ställa till med lite elände och i värsta fall radera sparfiler eller göra dom korrupta. Men jag tror inte det är fallet här.

Är det Windows 10? I såna fall, har du OneDrive aktiverat? För om spelet finns på OneDrive kan det ställa till med problem och sparfiler och sånt kan försvinna, men oftast inte permanent utan antingen genom att dom flyttas eller hamnar fel. Jag kan inte alla tekniska detaljer utan jag hittade den förklaringen idag och insåg att jag måste ta itu med det själv på min egen dator.

sxnoo
0

#7: Ja, windows 10. Tror att OneDrive inte är aktiverat!

sunoo