Trappa från våning 1 till 3.
#0: Sätt golv där du ska ha trappan
#1: Jag har golv på våning tre men trappan stannar vid våning två där jag tagit bort golvet.
#2: ja för att det måste finnas golv där du ska ha trappan. Trappan kan bara gå en våning i taget. Så du får ha golv bara där du ska ha trappan, resten av våningen kan vara utan golv. Jag har inte min dator just nu så jag kan inte kolla eller visa men jag tror trappan tar 8 rutor att stå på, tre rutor bred. Sen ytterligare 2-3-4 rutor som simmen måste gå på för att komma till nästa trappa och sen till nästa våning. Du får flytta trappan bak så att den når ca 8-12 rutorna (med golv) på andra våningen där nästa trappa i sin tur kan gå till tredje våningen. Hoppas min konstiga förklaring går att förstå. Blir det för tajt med space kan du göra så att trappar vänder sig, likt en spiraltrappa.
- Redigerat 2021-11-10 21:43 av [Tismon]
Man kan också lägga två golvplattor bredvid varandra där trappan slutar och vända nästa trappa åt motsatt håll, så att dom är bredvid varandra. Gör första trappan så att den kommer upp på nästa golv, lägg ett golv i annan färg på dom två närmast trappan, gör nästa trappa omvänd bredvid den andra med start på golvplattan i annan färg. Sätt ett staket runt om och klicka sen på det ofärgade golvet och välj att ta bort det. Hoppas det gick att förstå min förklaring. Har bifogat ett par bilder så du ser hur det blir.
Om du tar bort rutnätet med tangenten G och står på tredje våningen så kan du lägga till en trappa från tredje till första men du måste ställa ned den utanför först för att använda pilarna på trappan för att fixa formen på den så att den ryms rummet du ska ha den i sedan flyttar du in den där du ska ha den vålla så har du ditt luftiga torn
Ett gott skratt förlänger livet
- Redigerat 2021-11-14 10:38 av LottaV