Behålla snabbspolning - Sims 4
Hej!
Jag använder oftast snabbspolning när jag spelar, men nu när jag skulle börja spela sims 4 så försvinner spolningen när dom t.ex. vaknar så att jag får sätta på 3:an igen. Går det att ändra?
Förr i tiden så gjorde den mest det när man satte på fyran (spola tills simmens nuvarande handling är över) men det där tror jag är nytt.
När alla simmar sover i hushållet så aktiveras en omedelbar snabbspolningsinställning (som är snabbare än den vanliga) för att spola förbi sömnen så fort som möjligt så att man ska kunna fortsätta spela igen och slippa bara sitta och se på när simmen sover. När en sim vaknar igen så stängs den inställningen av automatiskt och då saktar spelet ner till ettan igen så att du kan återuppta kontrollen och inte missa att simmen vaknat.
Vad jag vet går det inte att stänga av, men jag är inte bergsäker. Jag hittar inget direkt när jag söker, men jag gjorde bara en ytlig sökning. Jag vet att MC Command Center har (eller åtminstone har haft) någon inställning för spelhastigheten, men det är en mod och jag är inte säker på hur den fungerade ur den aspekten.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Jag snabbspolar också när jag spelar och under dagtid får man sköta det själv eftersom den stannar av så fort något händer t ex att någon ringer på telefonen.