Nyårsäventyr i The Sims 3!
Då jag har varit rejält utslagen sen drygt början av oktober på grund av värk, smärtor och åkommor av olika slag och med varierande styrka har många av mina projekt hamnat på is. Jag har tappat mycket av den ork jag hade och jag känner mig helt slutkörd både fysiskt och psykiskt. Först nu i slutet av december har all värk och smärta gett med sig och jag börjar komma på banan igen.
Jag orkar fortfarande inte återuppta några större projekt än, men det hindrar inte mig från att spela lite The Sims 3 nu till nyår tillsammans med Namiko! 😄
Att spela Sims på nyår är en väldigt gammal tradition för mig och en som jag är glad över att återuppta efter en sån fruktansvärd höst och början av vintern. Nu behövs det lite lättsamma, nostalgiska roligheter. 😵
Det här är inget projekt eller utmaning, utan bara en chill spelomgång av The Sims 3 där vi löst följer legacy-reglerna med några få undantag. Ingen av oss tycker om att fuska, så det undviker vi annat än för att fixa buggar och problem, men vi började på små tomter och behöll pengarna för att inreda fina hem och börja spela som vi kände för istället för att arbeta oss upp till det. Som sagt, bara chill och kul den här omgången. 😀
Det slutade med att vi skapade väldigt olika simmar och valde välde olika världar. Här i tråden tänkte vi dela med oss av våra simmar, deras äventyr och vad som händer i deras liv. 😄
Namiko har hunnit börja och dess sim alltså.. åh, vilken underbar sim den har skapat! 😍
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
- Redigerat 2022-01-04 03:01 av Mitchika
Här är min sim. Hon heter Honey Bird och hon har på något vänster hamnat i Midnight Hollow. Jag har inte kommit på någon vidare bakgrundshistoria åt henne annat än att hon kommer från framtiden och resan bakåt i tiden var inte planerad. Så nu är hon fast där.
Hennes egenskaper slumpades fram tills jag snubblade över något som såg intressant ut. Hon är:
Slabbig
Bra på att kyssas
Hopplös romantiker
Ond
Barnslig
En riktig vinnare alltså. Hennes livslånga önskan är att bli Ondskans kejsarinna så hon jobbar såklart inom den kriminella karriären.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Jag byggde ett litet hus åt henne, inspirerat av den gamla tågstationen på andra sidan gatan. Honey passar absolut inte in i huset eller staden i övrigt, men det stoppar inte mig. Hon fick ta det som erbjöds. Jag är helnöjd med bygget.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Hennes första dag på jobbet gick inte som väntat. Först och främst fick hon en önskan om att se ett spöke. Men inte vilket spöke som helst, det ska såklart vara spöket efter hennes chef, som är allt annat än död..
Efter det blev hon tagen av polisen. Det är inte lätt att jobba som bete, hon får hoppas att hennes kollegor kom undan annars får hon säkert sparken när hon kommer tillbaka imorgon.
För att göra det hela värre så tog dom ifrån henne boken som hon börjat läsa på morgonen, med anledningen att hon inte skulle använda den som hjälp för att rymma.. Jag tror att dom bara ville göra tiden i cellen så tråkig som möjligt för Honey för att få henne på bättre tankar, men hon har inga planer på att ge upp sin dröm.
Min sim den här spelomgången heter Richie Silverwind, en älva som ursprungligen kommer från älvornas rike, en plats som länge trots vara inget annat än en saga hos simmarna. Precis som älvorna själva, då dom nästan aldrig lämnar sitt rike och håller sig i det dolda. Om simmarna visste om att dom och deras magiska krafter fanns, ja, då skulle dom aldrig bli lämnade ifred och alla skulle vilja använda deras magi till sin egen vinning.
Richie hade aldrig tänkt lämna älvornas rike heller, men han blev utkastad. Varför? Jo, han är lite av en kleptoman och har väldigt svårt att hålla fingrarna borta från andras föremål. Till sist blev det för mycket för resten av älvorna och när Richie inte visade några tecken på att vilja bättra sig blev han utkastad därifrån.
Ensam och rädd för både simligheten och sina arga älvsläktingar så flydde Richie långt, långt bort från sin hemplats. En kväll smet han ombord på ett skepp i sin lilla älvform och hamnade på en ö mitt ute i havet som kallades för Barnacle Bay. Det fanns förvånansvärt lite simmar där, men viktigast av allt, det fanns en obebodd liten ö precis intill den stora ön där alla simmarna bodde. En perfekt boplats för en ensam älva som vill hålla sig undangömd.
Så Richie flyttade in på den ön och gjorde sig hemmastadd. Som en älva har han ett nära band med både djur och natur och är uppväxt med massa djur omkring sig, så han såg till att omge sig med djur härute också för att inte känna sig alldeles för ensam. Kor, höns, koplantor och allt annat som kommer hans väg är välkommet här på ön, som han själv har döpt till "Fairy Island."
Men även med alla dessa djur så saknar Richie sällskapet av andra tvåbenta varelser. Är simmar verkligen så farliga och elaka som han fått höra i sagorna som berättades för honom under barndomen? Kanske det finns någon eller några snälla därute som Richie kan lära känna, om han bara vågar sätta fötterna på Barnacle Bay?
Richies egenskaper är:
- Vänlig
- Lättimponerad
- Kleptoman
- Nattuggla
- Fegis
Hans livslånga önskan är "Innehavande är nio tiondelar av ägandet" vilket innebär att han vill äga stulna föremål till ett värde av 50 000 simdaler. Trodde ni att han tänkte försöka bättra sig på den punkten efter att ha blivit utkastad från sitt hem? Då trodde ni verkligen fel. Älvor är dessutom långlivade, så han har gott om tid på sig att knycka saker från folket i Barnacle Bay. 😄
Hur spännande det än kan vara att sätta foten på Barnacle Bay för första gången så är det här Richies första projekt. 😍
Jag älskar drakarna i The Sims 3 och det var alldeles för länge sen som en sim hade en när jag spelade. Så Richie ska kläcka sin alldeles egna drake och jag kommer inte ihåg hur jag ska göra för att få en viss färg, så det ska bli spännande att se vilken han får. 😀
Det tar drygt sex timmar i spelet för att ägget ska kläckas. Under hela den tiden kommer Richie stå och prata med ägget om allt mellan himmel och jord för att knyta ett starkt band till sin blivande lilla drakvän. 🥰
Det har diskuterats en del om ifall det var hönan eller ägget som kom först, men vem kom först av kon och koplantan, tro?
… definitivt kon. Även om koplantan är den klart överlägsna av dom två.
Äntligen är det dags! Ägget ska kläckas och Richie ser riktigt stolt ut över det hårda jobbet han gjort som drakskötare… till en början.
När han såg vad ägget kläcktes till var han inte lika kaxig längre, däremot. Det är en svart drake! 😍🥰
Jag hade blivit precis lika glad över vilken av färgerna det än blivit, men den svarta är lite extra läcker med sin rustning. Richie håller inte med mig. Ända sen drakägget kläcktes har han skakat av skräck och velat gå in. Otur, kompis, den här ska du dras med från och med nu.
Just det, så ska det se ut. Du är en drakägare och drakskötare nu, Richie, vare sig du vill det eller inte. Hur kan du inte vara glad och se fram emot det? Det är en förbaskad drake, för sjutton! 😍
Richie är lite nervös och fortfarande inte helt övertygad om att det här var en bra idé längre. Han kanske inte skulle ha kläckt ägget han stal med sig från älvornas rike innan han blev utsparkad trots allt… men det är en väldigt söt liten parvel ändå.
Vad ska en sån här stilig varelse heta egentligen? 😍
Se där ja, ni två kommer vara bästa vänner och oskiljaktiga på nolltid. 🥰
För den som inte känner till hur små älvor kan göra sig, låt mig presentera Richies jättelilla älvform. 😄
Bara en liten ljusboll, passar perfekt in i det där fina älvhuset han byggt i ordning. Jag tror han kanske känner sig lite ensam för han ordnar ett älvhusparty helt själv. Eller så gillar han bara att festa på egen hand? 😀
Medan vi funderar på ett namn till draken så har Richie flera andra djur att ta hand om i sin lilla skogsdunge. Han har kort som behöver lite extra mat, kärlek, mjölkning och vältning. Japp, ni läste rätt. Vältning.
Ingenting får igång mjölkproduktionen hos en ko som en rejält helkroppstackling i sidan så att kossan tippar omkull. Det är så man gör milkshakes!
Richie tyckte definitivt att det var roligare än vad kossan gjorde. Var försiktig, hon kanske ger igen en vacker dag..
För att strö lite extra salt i såren utmanade Richie även henne på en omgång klöv-schack, vilket är i stort sett exakt samma tre-i-rad fast man spelar med en ko som använder sina klövar istället för en cirkel. Han vann och gned det i ansiktet på henne också, ganska bokstavligen.
Det är tur för honom att han har en väldigt tålmodig och förlåtande ko…
Dags för mjölkning nummer två och… aha! Där har vi den, milkshake den här gången. Från naturligt välta kor. 😁
… dricks bäst sittandes på toaletten i ett kolmörkt, ofärdigt badrum för att pengarna tog slut och vi hade inte råd att bygga klart barnförvaringshuset.
- Redigerat 2021-12-30 17:55 av Mitchika
Richie har inte glömt dom andra djuren i familjen. Koplantan Lars-Edvin matas med svärdfisk i det svaga, kvarvarande ljuset från solnedgången och han har en existentiell diskussion med hönorna efter att ha gett dom lite gott också.
När mörkret faller blir Richie mörkrädd. Han är nattuggla, men en fegis och mörkrädd. Bästa kombinationen jag kunde ge honom. 😄
Hur som haver, han är långt ifrån trött och bestämmer sig för att våga ta en båttaxi och bege sig till Barnacle Bay för att besöka ett av dom stora, ståtliga husen han har tittat på så länge från sin ö.
Honey vill ha sin första romans så hon begav sig till en park före jobbet för att se om hon kunde hitta någon intressant. Det var inte många där så tidigt på dagen men hon lyckades hitta en söt tjej som hon bjöd hem när hennes första lyckade arbetsdag var överstökad.
Glassbilen stannade passande nog utanför Honey's tomt så hon passade på att äta en glasstrut medan hon väntade på Cecelia. Ja, delar av en glasstrut iaf.
Killen som släpper in honom, en älva mitt i natten, heter Finn och är tydligen rik! Det var inte svårt att gissa med tanke på huset och det börjar genast klia i Richies fingrar.
Han kliver in i vardagsrummet och av alla fantastiska, dyra föremål som finns att knycka därinne… så snor han en matta. En liten, billig matta värd 50 simdaler. Bravo, Richie..
Hon kände sig dock bättre så fort Cecelia kom dit och när mörkret föll så tittade dom på stjärnorna tillsammans. Det här är helt klart en av mina favoritanimationer i spelet.
Okej, Richie, försök nummer två. Ta något bättre den här gången, okej?
… åh, herregud, han stal lampan. Han stal vardagsrumslampan som lyste upp hela rummet. Du tror inte att Finn kommer lägga märke till det, Richie?!
Ahaaa, jag fattar hur du tänker nu! I mörkret kan ingen se dig stjäla. Smart, Richie!
Livet är i alla fall inte tråkigt för Honey. Alltid händer det något. Är det här ditt sätt att säga att du inte gillar pannkakor? Du ser alldeles för nöjd ut, Honey..
Det går inte att stjäla obegränsat, så efter att ha stulit en rätt så värdefull fåtölj så får det räcka för kvällen, tycker Richie. Han bestämmer sig för att hålla låg profil, gå in i ett annat rum, slå på stereon och dansa. I Finns unga dotters sovrum, där hon ligger och sover…
Ja, Fawn, jag vet… Jag är ledsen, Richie har väldigt dålig koll på simlig vett och etikett.
Brandkåren tog en jäkla tid på sig så varken spisen eller bänken med diskhon gick att rädda och försäkringen täckte inte ens hälften av skadorna. Så nu är Honey pank igen.
Fawn bestämde sig för att stänga av stereon så att hon kunde sova och då kontrade Richie med att spela henne ett älvspratt. Hackande tänder!
Du är en liten plågoälva, inte sant, Richie..?
Som om det inte var nog kom en annan av familjemedlemmarna in och stal Fawns säng. Det är verkligen inte Fawns kväll.
Muahaha, klockan passerade midnatt så Richie kunde sno lite mer saker innan han åkte hem. Utöver det han stal tidigare så stal han även nu en blomvas, en spelkonsol och så den stora mattan i vardagsrummet. Vad är det med dig och mattor, Richie?
Därefter blev han utkastad för att han försökte ta en dusch i deras badrum. Nåja, lika bra att sticka innan dom upptäcker att lampan i vardagsrummet faktiskt inte är trasig utan borta…
Honey hade en ledig dag så hon passade på att gå på gymmet. Man måste trots allt vara i bra form om man ska kunna springa ifrån poliser. Väl där träffade hon en av sina arbetskamrater, Seema Sielen. Hon passade på att lära känna henne lite och dom gick väldigt bra ihop. Så bra faktiskt att när Seema kom över dagen efter så började romantiken flöda och Honey lyckades övertala Seema att göra slut med sin pojkvän för hennes skull.
Exet är tydligen sur på henne nu men det rör henne inte i ryggen. Att förstöra förhållanden är ren underhållning för onda simmar.
Nej, vad häftigt! Tuppen gal så att det hördes klockan fem på morgonen. Det hade jag helt missat eller glömt bort att han gjorde. 😍
Äntligen har den här lilla sötnosen fått ett namn. En svart, mystisk och mäktig drake som kan kalla fram dödsblommor, spöken och göra andra läskiga saker förtjänade ett passande namn, så jag bestämde mig för att kalla honom för Mori.
När Richie gav sig iväg för att gå på en lektion i Atletisk färdighet som han tjatat om i ett par dagar nu så sprang vi in i en sim som jag inte räknat med att möta i den här världen. Nina Caliente, som fyrstjärnig kändis, i Barnacle Bay! 😱
Efter en lång och dålig natt på jobbet så slutar det med en bekant syn. Honey är tydligen inte särskilt bra på att vara varken bete eller flyktbilsförare. Hon hoppas på en till befordran snart till något bättre.
Jag sa åt Richie att hälsa på Nina så fort han var klar inne på idrottsanläggningen. Han gav henne en glad hälsning och så här imponerad var hon av honom…
Inte ett dugg konstigt. Hon är en fyrstjärnig kändis trots allt. Hon är alldeles för bra för honom. Han måste imponera på henne för att hon ska vara villig att lära känna honom. Problemet är bara att Richie inte är speciellt imponerande. Utöver att han är en älva då och hans minst sagt unika utseende.
Han har ingen förmögenhet eller karriär att skryta med och han är inte bra på någonting i färdighetsväg. Eller jo, det finns väl en sak…
Han är en rackare på att spela folk älvspratt! Hackande tänder är bara en sak han kan. Den andra kallas "Hett om öronen" av uppenbar anledning! 😁
Wow… han satte eld på Nina och svedde hela henne med sitt spratt och hon bara skrattar. Richies omedelbara respons var att vilja bli bästa vän med henne. Japp, jag tror definitivt att vi ska försöka satsa på det. Det låter som om ni två skulle kunna bli ett riktigt radarpar.
Åh jädrar! Ni var lite för snabba med att skratta och tro att faran var över…
Inte helt oväntat så var Nina inte så sugen på att umgås med Richie mer. Hur ska vi imponera på henne så att hon och Richie kan bli bästisar efter det här?
Richies första tanke var att ge sig ut och jogga för att förbättra sin atletiska färdighet, men jag vet inte riktigt om det kommer räcka.
Honey blir inte yngre och när hon hade lite tid över mellan jobb, sömn och cellen på polisstationen så bjöd hon över Seema och bad henne flytta in. Livet kändes bra för henne, en stund.
Direkt efter får hon reda på att Seemas ex, Honeys fiende, har börjat jobba som kriminell och han har helt på egen hand förstört hennes relation till sina Medarbetare. Det som förut var maxat tack vare Seema ligger nu på botten tack vare Roderick och det försvårar det enormt för Honey som vill fortsätta klättra upp i karriären.
Jag föreslog att vi skulle kika förbi alkemibutiken och se om det finns något elixir att köpa som kan hjälpa oss. Richie hittade visserligen ett elixir som fyller på hans magiska mätare igen om den blir tom eller för låg, men inget som kunde hjälpa med deras vänskap.
Envist så begav han sig till stadens lokala pool och bestämde sig för att simma tills han kom i tillräckligt bra form för att imponera på Nina.
Han simmade hela dagen och slutade inte förrän närmare 22 på kvällen. Då hade han fått nog. Hans atletiska färdighet hade bara nått upp i nivå 2 och han kände att nej, det här duger inte. Han tänker inte göra sig till för någon. Ska han vinna deras vänskap så ska han göra det genom att vara sig själv!
Så han begav sig hem till Ninas hushåll…
Nina hade tydligen inte duschat sen hon brändes vid tidigare idag, men det brydde sig inte Richie om. Han var fullt fokuserad på att visa Nina vilken fantastisk, busig och djävulsk liten varelse han är. Både genom att kasta lite älvmagi på henne och göra henne lyckligare och visa upp sig i sin lilla älvform.
Och kan ni tro det, det fungerade! 😨
Richie blev vän med Nina och sköts automatiskt upp till en tvåstjärnig kändis från ingenstans, bara för att han är vän med henne. Det lönar sig att ha rätt kontakter, men jag tror inte att det var det här som Richie ville. Kändisskap har många nackdelar…
Richie frågar om han får sova över hos sin nya vän (som han för övrigt tycker är otroligt attraktiv, 10/10) och Nina säger glatt ja. Det första Richie gör är att be om att få använda badrummet och har omedelbart sönder toaletten… perfekt, just det intrycket du vill ge henne.
Dags att fixa det här. För du vill väl inte att Nina vaknar upp till ett översvämmat badrum imorgon?
Ninas syster Dina är förresten här också, en fyrstjärnig kändis hon med! 😄
Direkt efteråt försökte han gillra en älvfälla på toaletten och fick den att explodera istället.. Jag börjar misstänka att hans kleptomani bara var en anledning av många som gjorde att han blev utkastad från älvornas rike.
Efter att ha spenderat hela natten med att vandalisera (och reparera) deras badrum tänkte Richie försöka imponera på systrarna Caliente med sina icke-existerande matlagningsfärdigheter, som tack för att han fick sova över.
Som fullständig nybörjare så valde han något enkelt att laga. Våfflor!
Ingen eldsvåda och våfflor av normal kvalité. Snacka om nybörjartur, Richie!
Richie hade frukosten klar lagom till Dina och rumskompisen Luisa vaknade och dom åt glatt sina våfflor utan att klaga. Vi trodde att dom var glada och tacksamma över den serverade frukosten och att Richie var ett steg närmare att få ett par nya vänner. Så var inte fallet…
Så fort Dina och Luisa ätit klart ställde dom sig upp och började häckla, bua och hånskratta åt Richie från till synes ingenstans. Visst, han är en älva och ja, han ser lite annorlunda ut och han kanske satte eld på Dinas syster och frös ett barn samtidigt som han knyckte massa ägodelar ur dennas hus… men… han har hjärtat på… mestadels rätta stället.
Stackars Richie… det kanske ligger något i sagorna han växte upp med trots allt?
Jag tror inte du får många nya vänner här, Richie. Nina kanske är villig att vara din vän, men hennes syster och rumskompis verkar inte ett dugg intresserade.
Han blev så upprörd och ledsen över hur Dina och Luisa skrattade åt honom att han hade sönder deras andra toalett i deras andra badrum när han sprang in dig för att gömma sig och även använda den.
Okej, Dina ger oss rejält med dubbla budskap här. Plötsligt häver hon ur sig detta när Richie är på väg för att kolla om Nina är vaken. Kanske du ska prova att prata med Dina är Luisa inte är i närheten, Richie?
Richie bestämmer sig för att ge det ett ärligt försök, men det var ingen bra idé. Dina är inte ett dugg imponerad av honom och verkar ännu mer nedlåtande än vad Nina var innan hon värmde upp mot honom.
Det känns inte som om det här skulle kunna bli en bra, hälsosam relation, oavsett om det handlar om vänskap eller mer. Bäst du backar undan.
Fokusera på att ha roligt med Nina istället. Hon verkar helt klart vara den snällare av dom två, åtminstone mot Richie. Även om hon är i desperat behov av en dusch..
Men herregud, vad folk ska hålla på och skratta åt Richie och håna honom. Är det verkligen deras första reaktion över att få se en livs levande älva för första gången? Skratta och håna den? Inte undra på att älvorna retirerade till sitt eget rike och undvek simmarna som pesten.
Okej, Nina tog första steget och flörtade med Richie genom att berömma hans utseende. Han valde att svara tillbaka med samma mynt, trots hennes desperata behov av en dusch.
Jag gör ingenting, det är dom två som bestämmer. Tydligen så finns det ett intresse här!
Efter att ha stått och berömt varandras utseenden och personligheter om vartannat i säkert en timme blir det lite för mycket för Richie. Han är en fegis trots allt och hans sätt att hantera situationen på är att helt enkelt gå därifrån, sätta sig i soffan och titta på TV istället.
Även om det kan ses som ett nederlag så är det ändå en stor seger för Richie! Han har lämnat sin comfort zone, han sov över hos någon annan, han har försökt skaffa nya vänner och lyckats få en vän som han till och med vågade flörta med! Bra jobbat, grabben. 😀
Nina åker till jobbet och det är dags för Richie att bege sig hemåt. Han har varit borta från ön länge nog och han vill verkligen inte vara ensam kvar med Dina och Luisa. Tillbaka till djuren som både saknar och behöver honom och för att ladda batterierna lite!
Inatt är det fullmåne och jag kommer på något viktigt. Richie har inte stulit något idag än! Han skyndar sig tillbaka till Barnacle Bay och till Finns hushåll, Annan-hushållet. Där fanns det mycket fint att sno fortfarande.
Av någon konstig anledning vill ingen av dom släppa in Richie i huset igen. Han stod och ringde på i flera timmar, men det gjorde inte så hemskt mycket. Finn har en massa fina saker utanför sitt också. Eller hade, i alla fall. Det är mycket färre fina saker därute numera.
Ånej… Nina ringde till Richie nästa dag för att berätta en fantastisk nyhet. Hon har skaffat pojkvän! Igår kväll blev hon tillsammans med en man vid namn Rahul som hon tydligen känt sen länge. Ånej, Richie var för nervös och osäker, han var inte snabb nog..
Han försöker verkligen vara glad för Ninas skull, men det är svårt när han känner sig så ledsen och hjärtekrossad. Hans första förälskelse och så slutar det såhär..
Nej, kanske är det inte för sent ändå. Rahul och Nina har precis blivit tillsammans. Kanske, bara kanske, om Richie ringer över henne, tar mod till sig och förklarar sina känslor. Kanske det gör någon skillnad? Det är väl värt ett försök? Det kändes verkligen som om det klickade mellan dom igår trots allt…
Nina kommer körandes mot ön i sin alldeles egna motorbåt och hon har fortfarande inte duschat. Herremingud…!
Alltså… jag är mållös. Har Dina pratat med Nina och fått henne att ändra åsikt om Richie från ena dagen till den andra?
Nina sprang upp till huset och fram till Richie, som stod och lekte med Mori framför koplantan Lars-Edvin. Han skulle precis hälsa henne välkommen och bjuda in henne då hon häver ur sig detta, vänder på klacken och springer tillbaka till sin motorbåt.
Kvar står en förvirrad, förtvivlad och hjärtekrossad Richie som inte förstår vad sjutton han har gjort för fel. Det kanske är bäst att undvika Caliente-systrarna helt?
Njae, Richie är inte den som ger upp eller släpper något alldeles för enkelt. Han vill träffa sin "motståndare," den okände Rahul som Nina tycker bättre om än honom.
Så han övertalar mig att hitta Rahul på kartan i samband med att Rahul fick en befordran och jag följde efter hans bil hela vägen hem så att Richie kunde åka dit och ringa på dörren. Hela tiden var han så arg att han inte kunde kontrollera sina älvauror och lyste grönt… av avundsjuka, kanske?
En helt ovetande Rahul öppnade dörren och hälsade artigt på Richie. Det är ganska tydligt att Richie tycker att han är en fullständig clown.
- Redigerat 2021-12-30 23:26 av Mitchika
Både Richie och Mori blir inbjudna i huset. Även om Mori inte syns på alla bilder så lämnar Richie aldrig ön utan honom. Det är alldeles för läskigt, han behöver sin drake i ryggsäcken som stöd. Rahul är den första som inte skrattat eller hånat Richie och även om han hatar att erkänna det så kan han se vad Nina ser hos honom.
Rahul är vältränad, (attans att Richie inte fortsatte att träna!) har en bra karriär hos Militären, är vänlig, artig, väluppfostrad och ovanpå det ser han ruskigt bra ut och är dessutom rik. Det är inte svårt att förstå hur Nina kunde falla för honom.
Hur imponerad Richie än må vara så är Mori inte ett dugg imponerad. Han vet att Rahul har upprört hans partner på något sätt och det förlåter han inte i första taget.
Rahul bjuder in Richie och Mori i vardagsrummet och frågar om dom vill se på film med honom. Inget som Richie är direkt sugen på. Han kom hit för att se vem Rahul är och det har han gjort nu. Så, det är väl dags att gå, va?
Nej, inte riktigt. Richie har bestämt sig för att visa varför vi döpte draken till Mori.
Skåda en av Moris största talanger och förmågor! Vålnadsförbannelsen!
Vad gör den? Namnet kan vara lite missledande, men kort sagt…
… den förvandlar andra simmar till zombies. 😱
Det känns som en liten överreaktion i det här fallet, om du frågar mig. Jag förstår att Richie är upprörd, men Rahul har inte gjort något fel egentligen.
Richie håller inte med mig…
Ni minns vad jag sa om att han har hjärtat mestadels på rätta stället? Jag tar tillbaka det. Här visar Richie upp en sida av sig själv som jag inte hade en aning om ens existerade.
Den där blicken är lite obehaglig, ska jag erkänna.
Självklart ska Mori ha beröm för att duktigt ha utfört förbannelsen precis som han blev ombad att göra. Den där blicken i Richies ögon försvinner dock inte och det gör mig lite nervös. Förhoppningsvis lugnar han ner sig snart nu när han fått utlopp för sina känslor.
Mori struntar fullständigt i konsekvenserna för sina handlingar och sin partners mörka blick. Han är bara glad över att ha lyckats muntra upp Richie och göra honom lite gladare!
- Redigerat 2021-12-30 23:41 av Mitchika
Istället för att åka hem som jag föreslog så åker Richie raka vägen hem till Nina. Han är lite osäker på om hon har hört vad som hänt Rahul och att han varit involverad i det, men hon säger inget och då gör inte han det heller.
Däremot så visar Nina lite av sina sanna färger här. Hon ber Richie om simdaler, vilket han inte har. Han är väldigt pank och har inte så mycket att han kan avvara det. Nu verkar det börja gå upp för honom vad Nina verkligen känner för honom och varför hon vill vara hans vän. Är det bara för att hon vill utnyttja honom för hans magiska krafter och pengar?
Trots det så frågar Richie om han får sova över en natt till och Nina säger glatt ja. Dom delar säng, men endast som riktigt goda vänner. Inget mer händer, bortsett från att Richie vaknar före henne och bestämmer sig för att skriva ett kärleksbrev till henne…
Ska vi inte åka hem? Lars-Edvin och djuren behöver mat och omvårdnad.
Saker och ting har verkligen börjat spåra ur nu. Det finns fortfarande en gnista mellan Nina och Richie och hon berömmer honom flörtigt nästa morgon, men går sedan snabbt därifrån.
Nu tycker däremot Luisa, som är nygift med Juan Jr och väntar barn med honom, att Richie är ruskigt intressant, attraktiv och rolig att lära känna. Den där obehagliga blicken är tillbaka i Richies ögon och han fick en önskan som var väldigt, väldigt olik hans tidigare personlighet.
Helt plötsligt vill han inleda en karriär som Kriminell! Från absolut ingenstans, känns det som. Jag tror att händelserna med Nina har väckt en ny sida hos Richie som legat dold eller åtminstone i dvala. Från busig rackartygsälva till älvbrottsling?
Richie är väldigt ung för en älva. Dom lever hur länge som helst och han har 99 dagar kvar innan han växer upp från Ungdom till Vuxen. Med andra ord så är han fortfarande väldigt ung och påverkbar. Är det här verkligen riktningen som du vill att ditt liv ska ta? Du har sett hur det går för Honey. Tror du verkligen att det kommer gå bättre för dig?
Men herregud, är det sant? Vad fagerlund är det som händer här?!
Richies och Luisas konversation blir avbruten av att Juan Jr, Luisas man och Dina Caliente omfamnar varandra romantiskt mitt framför dom! Luisa är förståeligt upprörd, men Richie struntar fullständigt i dom. Allt han ser är Nina borta i köket..
Ja, vad säger man? Välkommen till dom hjärtekrossades klubb, Luisa.
Dom bara fortsätter och stackars Luisa försöker lista ut vad hon ska göra nu. Hennes man är otrogen mitt framför ögonen på henne och hon är gravid..
Richie är fortfarande fullständigt obrydd och har börjat leka med Mori istället för att ägna någon som helst uppmärksamhet åt dramat som händer runtomkring.
Men herregud.. snälla, kan någon göra något? Det här börjar bli så tragiskt att det nästan är komiskt. Richie, kan du inte vara snäll för en sekund och avbryta duon?
Jag… jag tror inte det hjälper ett dugg att ta ett foto av Dina med mobilen.. herregud.
Luisa är plötsligt extremt ivrig över att umgås med Richie och lära känna honom. Jag kan inte låta bli att undra om det har att göra med situationen och om hon kanske vill använda Richie för att såra Juan Jr tillbaka?
Men för kung och fosterland, Juan Jr, nu får det väl räcka?! BÅDA systrarna!?
Det är rena turen för dig att du gick in med Nina i sovrummet för hade Richie sett det där så skulle du garanterat vara nästa zombien i kvarteret. Tur att Nina hade vett nog att nobba honom i alla fall.
Richie valde verkligen det absolut sämsta hushållet att försöka bli vän med för en naiv, något oskyldig älva. Vilket jag fortfarande hävdar att han var innan han träffade dom här simmarna.
- Redigerat 2021-12-31 00:13 av Mitchika
Mitt i allt det här kaoset så kommer Nina fram och ger Richie en romantisk kram, vilket bara förvirrar honom ännu mer.
Jag vet att jag borde tvinga honom härifrån, men det är så svårt att slita ögonen från det här absoluta kaoset. Även om vi borde dra och aldrig komma tillbaka igen.
Okej, jag försöker inte försvara Richie eller hans agerande på sistone, men jag vill bara informera om att Nina inte är något helgon hon heller.
Mitt under kaoset som hände valde hon att smita därifrån genom att leka tagare med Richie. Dom sprang ut i regnet tillsammans och där satte hon igång med att överösa honom med blommor, flörtande och romantiska gester. Den vita var hans första blombukett någonsin. Den gula misstänker jag att hon snodde från Juan Jr, den som han försökte ge till henne.
Under tiden som allt det här pågick så ringde telefonen. En tjej vid namn Donna ringde och undrade om han ville gå på en blindträff. Han avböjde för att det verkade som om det var något på gång mellan honom och Nina. Allt på bilderna nedan initierades av henne.
Men när jag till sist bestämde mig för att ge upp och låta Richie ta steget längre och försöka ge henne en romantisk kram, då blev hon avståndstagande och vägrade!
Nej, nu är det nog. Nu skickar jag hem Richie så att han får landa lite hemma och andas ut i naturen och bland sina djurvänner igen.
Vet ni vad som händer om man äger ett hönshus, en tupp och flera äggläggande höns, håller alla tillsammans och tar inte hand om äggen? Jo, dom kläcks och blir en stor flock av dom mest… jag har nog inget snällt ord att säga om dessa udda kycklingar, men dom är bedårande på sitt eget sätt.
Oavsiktligt och ett misstag från Richies sida, definitivt, men det här var precis vad han behövde just nu efter dom här senaste dagarna. 🥰
Var försiktig, det är en kyckling. Den kan inte flyga.
Men vad i…? För guds heliga fasters kattunges skull, kan inte Richie få en liten paus från er?! Ens för en natt?!
Juan Jr står där i buskarna och fotograferar (eller kanske filmar) älvstackaren med mobilen! Ja, han är en trestjärnig kändes nu, men herregud.. Richie blev bästa vän med Nina efter allt flörtande och det knuffade upp honom en stjärnnivå.
Okej, det där var lite småkul faktiskt. Det fick mig att skratta. 😄
Efter att ha sovit på saken känner Richie att han har fått nog av det här. Nu tänker han ta tjuren vid hornen en gång för alla och bjuda ut Nina, hur läskigt det än är. Det får bära eller brista. Hon är uppenbart intresserad av honom också och det finns något där, så…
Jag är helt med på noterna här. Lika bra att få det överstökat så att Richie kan gå vidare sen. Nu tar du din buggade telefon och ringer Nina och bjuder ut henne på en dejt i regnet på en gång!
Okej… vi kan alla konstatera att det här inte gick som jag hade trott. Nina är på dejt med Richie men hon är fortfarande tillsammans med Rahul, som kanske eller kanske inte fortfarande är en zombie. Det skulle i och för sig kunna förklara varför hon sa ja till dejten..? 🤔
- Redigerat 2021-12-31 00:43 av Mitchika
NU gick det som jag trodde. Vi fick en upprepning av vad som hände när Nina kom på besök på ön. Hon klagade på hur hon vantrivs i Richies sällskap och stack därifrån.
Richie, kompis, det är dags att gå vidare. Det här är inte hälsosamt för någon av er.
Okej, Richie lyssnar inte på mig. Super, helt fantastiskt. Han följer efter Nina hem, knackar på dörren och blir insläppt för att komma undan från regnet.
Nu har han ledsnat på allt det här. Han tänker lägga in en sista stöt, en kyss i stundens hetta som absolut inte kan misstolkas på något vänster för att tala om precis vad han känner för Nina och allt det här kaoset. Antingen nobbar hon honom på riktigt utan några otydligheter eller dubbla budskap.
Många långa sekunder går efter den där kyssen, men till sist sträcker sig Nina efter Richies händer, griper tag i dom och drar in honom för en ordentlig kyss!
Så fick Richie sin första kyss med en mänsklig sim och det här kaoset och dramat bara fortsätter, gissar jag…
Jag vet att ni två är jättelyckliga nu när ni officiellt är på g och helt försvunna i varandra, men jag känner att jag måste påminna om en liten detalj. Nina har en pojkvän, som kanske eller kanske inte är en zombie. Det känns som något vi behöver åtminstone diskutera, va?
Eller inte.. Du tänker inte skicka det där kortet till Rahul, va?
Kärleksparet behövde ta en liten paus och ta hand om sina grundläggande behov och jag antar att Richie var så exalterad över situationen med Nina att han råkade ha sönder deras toalett… igen. Tredje gången på mindre än en vecka.
Hoppsan… tydligen hade jag inställningarna igång som ger simmarna alldeles för mycket frihet och initiativ. 😱
Ja, okej, det var så som Richie hade myspys för första gången. Snälla säg att det inte blev någonting av det här..! Vi är INTE redo för barn än! Richie är alldeles för ung.
Okej, dom var visst inte klara än. Dom skulle även ha myspys i Dinas säng också av någon anledning..
Det tog mig en stund att sätta ihop pusselbitarna, men nu förstår jag. Andra simmar hånar och skrattar åt Richies morgonrock! Det är den som dom tycker är alldeles löjlig och skrattretande av någon anledning! 😨
Hallå där, jag fixade den där morgonrocken speciellt åt Richie! Jag justerade färgerna, valde mönster och allt! Jag tycker att det är en förbaskat fin morgonrock! Än sen om det är brunfärgade björkar på den!? Det är ett stilval!
Den här stolta, spatserande gångstilen kallas för "jag hade myspys utanför hemmatomten"-gångstilen och jag absolut älskar den. 😂
Några andra hade också myspys i Ninas säng idag, nämligen Dina och Juan Jr! Som fortfarande är tillsammans med Luisa, som fortvarande väntar barn med honom!
Och det här kaoset vill du stanna i, Richie? Genom att hålla ihop med Nina?
Och som grädde på moset, gissa vem som ska föda ikväll?! Herregud, det här tar aldrig slut!
Richie och Nina var på väg in i sovrummet för att göra andra saker, men dom blev tack och lov avbrutna när dom insåg att Luisa var där och hade värkar. Kanske någon ska hjälpa henne till sjukhuset? Hennes man är upptagen med att vara otrogen och verkar inte ett dugg intresserad av sin partner och sitt framtida barn.
Nej, hörrni, det är lugnt! Det är okej, allihopa, hon grejade förlossningen helt själv. Det blev en flicka. Inget ni behöver avbryta kyssandet över, fortsätt ni…
Jag har aldrig varit med om att en förlossning har varit så underväldigande för en familj innan. Så fort som Luisa fött sin lilla dotter, Adrianna, placerade hon bebisen på sovrumsgolvet och gick därifrån för att lägga sig och sova bredvid Juan Jr i det andra sovrummet. Dina hade tack och lov gått därifrån, så det blev inget bråk eller drama där.
Richie och Nina blev ofrivilliga barnvakter, men hindrade det dom från att myspysa? Självklart inte!
Jag skickade hem Richie igen för kaoset började bli för mycket. Efter att ha sett till djuren och sina egna behov märkte han att han hade fått post som inte var räkningar! Han öppnade brevlådan och där låg det två brev. Båda från Nina och dom sa extremt motsägelsefulla saker.
Finns det inte en gammal Katy Perry-låt som beskriver den här situationen rätt så bra..?
Efter att ha fått dom där breven kände Richie återigen att allting är alldeles för otydligt för honom. Han klarar inte av detta velande och fram och tillbaka. Speciellt inte med tanke på att Nina är tillsammans med kanske-fortfarande-en-zombie-Rahul.
Han begav sig tillbaka till Barnacle Bay och besökte deras hus. Ingen var hemma. Han ringde Nina och hon sa att hon skulle vara hemma igen om ungefär fyra timmar. Så Richie spenderade fyra timmar med att jogga fram och tillbaka framför hennes hus… som man gör…
När hon och resten av familjen äntligen kom hem så gav han henne en blombukett och bad henne lämna Rahul för honom.
- Redigerat 2021-12-31 02:01 av Mitchika
Hon… hon sa ja?! Hon gjorde slut med Rahul för att Richie bad henne?!
Jag vet inte vem som är mest chockad, jag eller Richie. Rahul är uppenbart riktigt förbannad på honom, men i ärlighetens namn så var han det redan innan så det var ingen större förändring.
Betyder det att Richie har en chans att bli hennes pojkvän? Tveksamt. Gissa vem som har Problem att binda sig? Jo, Nina. Det måste ha varit ett väldigt stort steg för henne att bli tillsammans med Rahul till att börja med. Nu får Richie nästan dåligt samvete för det här, men bara nästan. Han är så himla lycklig över att Nina valde honom att han inte riktigt vet vart han ska ta vägen.
Richie går verkligen på moln just nu. Det finns inte ett spår av hans rädda, osäkra jag just nu. Han är så lycklig att han bara måste fråga Nina. Finns det en chans att dom två kan bli ihop?
Svar: ja!
Han är nu i sitt första officiella förhållande, med Nina av alla simmar. Det trodde jag inte efter allt det här kaoset. Har vi äntligen nåt slutet av dramat eller har det bara börjat?
Det var verkligen en händelserik och dramatisk första sommar i simmarnas värld för Richie. Nu är hösten på ingång och förhoppningsvis lugnar allting ner sig nu i takt med årstidsväxlingen. Det kommer bli tufft nog för Richie att överleva sin första vinter utanför älvornas rike som det är utan att ha tonvis med drama i sitt liv.
Fast med Nina och hennes familj kan man aldrig veta och Richie har inte direkt gjort ett bra jobb med att leva ett dramafritt liv på egen hand heller. Det ska bli spännande att se vad hösten har att komma med för äventyr! 😄
Honey är inte precis ansvarsfull när det kommer till pengar. Vill hon har något så vill hon ha det, nu. Pengarna som Seema tog med sig till hushållet spenderades snabbt på Benhilda som Honey har velat ha länge men som hon inte hade råd med själv.
Honey hämtade posten och hittade en blomma till Seema, från Roderick. Nej, det var droppen för henne. Seema är hennes och Roderick ska inte få förstöra hennes liv.
Hon ber Seema bjuda över Roderick för att.. sluta fred och gå vidare som vuxna människor. Just det. Medan dom väntar på Roderick så väntar Honey ute i trädgården och gräver en pool.
Seema är lite misstänksam men Honey övertalar henne om att det kommer bli jättebra, dom kan ha ett poolparty. Dom måste passa på innan vintern kommer.
Roderick tackar ja till inbjudan och snart är Honeys plan i full rullning.
Det var lättare än väntat för Honey att få Roderick att kliva i poolen och han insåg snabbt vilket enormt misstag det var.
Honey däremot är extremt nöjd med sig själv, nu kan han inte förstöra hennes liv längre.
Seema: "Honey? Var tog Roderick vägen?"
Honey: "Jag försökte prata med honom men han blev bara arg och gick hem."
Honey har äntligen fått välja vilken inriktning hon vill gå mot i sin karriär och det självklara valet var ondskefull. Hon är nu en hantlangare och har fått en förklädnad.
Jättebra, Honey, ingen kommer att känna igen dig i det där. Du är inte alls den enda personen i hela stan med gul hy och rosa hår.
Hon behöver bli vän med sin chef också och hon fick reda på att han är en fegis, när han sprang ifrån Benhilda flera gånger.. Jag vet inte om en fegis är rätt person att styra över stans yrkeskriminella.. Det är kanske dags att Honey tar över.
Första dagen på hösten tar sin början och både Barnacle Bay och Fairy Island är täckta av en tjock dimma som gör det svårt att se mellan öarna. Blir den lite värre finns det en risk att Richie inte kan besöka ön idag. Det är tveksamt om taxibåtarna är villiga att köra i det här vädret.
Bäst av allt vore det om Richie hade sin egen motorbåt så han kunde köra fram och tillbaka närhelst han ville och kände för det. Men motorbåtar är dyrt… den billigaste kostar 22 000 simdaler och Richie är luspank. Han har råd med en roddbåt, men att ro mellan öarna känns inte speciellt lockande. Eller snabbt, för den delen.
Hur kan en påhittig, moraliskt flexibel älva med en drake som kan förvandla folk till zombies lösa det här problemet?
Senare, visar det sig, för Nina ringer och vill prata med Richie. Allt annat stannar av och får vänta när det händer.. 😒
Tydligen hade Nina något viktigt att berätta! Hon har flyttat ensam till den här nya, fina kåken som av en händelse råkar ligga mycket närmare Fairly Island och det är lättare för Richie att ta sig dit direkt med båttaxi. 😀
Bäst av allt? Vi slipper resten av hennes galna familj nu! Dramat ser verkligen ut att vara över och Richie kan luta sig tillbaka och njuta av en lugn, mysig höst med sin flickvän. 🥳
Tiden går fort och innan dom vet ordet av har båda två blivit vuxna. Det rör inte Honey i ryggen, hon är i toppform, hennes karriär rör sig i rätt riktning i en bra takt och hon har Seema vid sin sida.
Seema däremot har hamnat i en medelålderskris. Rodericks mystiska försvinnande gör henne nervös och hon kan inte hålla sig från att vara misstänksam mot Honey, till och med lite rädd. Det är nog bäst att hon är försiktig. Hon tänker över sitt liv och hennes livslånga dröm om att ha 10 förhållande känns inte längre säker, om hon lämnar Honey, kommer hon också att försvinna precis som Roderick gjorde?
Efter mycket funderande så bestämmer hon sig för att ge upp på sin dröm och sikta på något annat, något säkrare, att bli en mästertjuv. Hon och Honey kan tillsammans bli det mäktigaste kriminella paret i Midnight Hollow.
Hoppsan sa.. ja, det här förklarade ju ett och annat som inträffade när vi var där som jag inte riktigt förstod mig på när det hände. Varför Juan Jr sa att Richie betedde sig olämplig. Det fanns så många möjliga anledningar för honom att säga det, så jag kopplade inte riktigt till att… wow.
Stackars Luisa, hon drog verkligen en nitlott med den här snubben. Skönt att han fick smaka liten på sin egen medicin nu då i alla fall.
Richie är dock lyckligt ovetande om situationen mellan Nina och Juan Jr, vilket återigen är tur för Juan Jr med tanke på vad Richie och Mori är kapabla till och lyckas få tag i en båttaxi till Barnacle Bay trots dimman.
Han tänkte hälsa på Nina i hennes nya hem, men först ska han ordna något viktigt.
Simdalerna sinar rejält och Richie kan bara tjäna så mycket på att sälja ägg och ost från sina älskade djurvänner om dagarna. Synd att han inte kläckte en grön drake, dessa kan framkalla ädelstenar på kommando och då hade pengaproblemen varit lösta för alltid…
Som det ser ut nu måste Richie skaffa sig ett jobb för att få pengar till en motorbåt. Tjäna pengar på det hederliga viset lockar visst inte så jag bestämmer mig för att han ska få sin önskan uppfylld. Vi inleder en kriminell karriär. Jag hoppas verkligen att du vet vad du gör, Richie.
Vänta lite… vem är det där? Hon ser bekant ut..
Ånej, det är Luisa. Jobbar hon också som kriminell!? Precis när jag trodde att vi skulle slippa den galna delen av vårt liv. Jaha, toppen, då får vi göra det bästa av den situationen nu.
Med sina vingar och sin lilla älvform är Richie perfekt i rollen som Bete och det är precis vad han får jobba med nu. Första arbetsdagen är imorgon. Lycka till, kompis.
Första besöket på sin nya arbetsplats och Richie har redan träffat en kollega som han både tycker är attraktivare än Nina, som han har mer gemensamt med personlighetsmässigt och som har ett kompatibelt stjärntecken med honom.
Laurel är tack och lov nog gift med en annan man, så det räcker för att få Richie att inte ens tänka en tanke på det och ge sig av för att hälsa på sin flickvän. Men han är glad över att ha fått en ny vän bland sina arbetskollegor. 😀
Nina var inte hemma när Richie kom förbi, men hon var på väg hem när han ringde så han väntar glatt på henne i regnet. Under tiden utöver han lite luftakrobatik och är allmänt lycklig och tacksam över sin flygförmåga. 😄
Jag är glad att ni två har så roligt ihop, men snälla Nina… är det inte dags att duscha snart?
Paret har sparat ihop en hel del pengar nu och det är dags att flytta till ett hus med lite bättre möjligheter för att bygga ut. Dom har fortfarande inte råd med ett stort hus, men det här har iaf ett sovrum och tomten är större. Så det är dags att säga farväl till Honey's lilla lya och flytta in i deras nya hem.
Det är visst dags att inviga Ninas nya säng. Får jag föreslår att inviga hennes nya badkar istället? Herregud, hon har varit bränd sen början av sommaren och inte duschat sen dess!?
Helt plötsligt blir Nina förbannad (hon är hetlevrad, trots allt) och börjar gräla med Richie om… förlovning? Ur en positiv bemärkelse? Är det… vill hon att Richie friar till henne och är upprörd för att han inte gjort det eller vill hon inte att han gör det och varnar honom för det?
Jag är förvirrad och osäker.. den här relationen känns fortfarande inte bra.
För Richie finns det bara ett sätt att tolka hennes raseriutbrott angående förlovningar och förlovningsringar på. Han är säker på att han vet precis vad hon vill och menar.
Jag fick bygga ut huset lite för att dom skulle få plats med allt dom behövde men nu är deras nya hus färdigt. Dörren i köket som för närvarande leder ut kommer i framtiden att leda till barnrummet.
Nina verkar upprörd över hur saker och ting har eskalerat, hur tiden går, hur hon inte blir yngre och hur alla hennes relationer bara slutar på hemska, röriga sätt. Nu bor hon ensam för första gången i sitt liv för att hon inte kunde bo kvar med rumskompisen Luisa, hennes partner Juan Jr, sin syster Dina och den nya bebisen på grund av hennes och Juan Jrs affär som nu avslutats. Spänningarna i huset var alldeles för mycket.
Det uttrycktes i form av ett mindre raseriutbrott, som Richie är säker på att han tolkat och förstått helt rätt. Nina är trött på riktningen som hennes liv tagit, vart hon har hamnat och hon vill försöka att satsa på ett seriöst förhållande. Så… vill hon gifta sig med Richie?
Ja…? Är det där ett ja?! Det där är ett ja! Det är en glädjedans!
Jag antar att Richie förstod och tolkade henne helt rätt? Jag kan inte riktigt avgöra om dom här två är hemska för varandra och fast i en destruktiv relation som kommer implodera på sig själv, eller om dom faktiskt är ett perfekt par och kan förstå och stå ut med varandras dåliga sidor på ett sätt som ingen annan kan. Tiden får väl utvisa.
Oavsett så är Richie och Nina förlovade och kunde inte vara lyckligare över det. 😄
När Richie var på väg hem igen för kvällen för att ta hand om djuren innan han återvänder för att göra sig redo för jobbet fick jag en notis om att ett par simmar har börjat spendera tid med varandra och att det kan finnas mer än vänskap där. Vilka?
Jo, Luisa och Rahul! Jag blev helt till mig och jag hoppas verkligen att dom två kan hitta varandra. Båda två har haft otrogna partners som svikit dom och bägge verkar någorlunda snälla… åtminstone Rahul verkar otroligt snäll och söt av sig, han kan vara precis vad Luisa och hennes dotter Adrianna behöver. 😀
Jag kollade i relationspanelen och JA! Luisa och Juan Jr är inte tillsammans längre, dom har separerat! Det finns en chans, jag håller tummarna. 😄
Fairy Island har verkligen färgats av hösten nu. 😍
Richie har ett ganska extremt pendlingsavstånd från Fairy Island till skurkarnas högkvarter på Barnacle Bay. Det resulterar i att han går hemifrån tre timmar innan jobbet börjar för att vara säker på att han är där i tid.
Det här är delvis varför jag inte ville att han skulle ha ett vanligt jobb.. det är mycket för mig att hålla reda på.
Haha, wow! Richie går på sin första dag på jobbet och han blir omedelbart befordrad när dagen är slut! Hur sjutton har du en sån talang för det kriminella, Richie?
Numera är han en Ficktjuv och det känns som något han skulle kunna vara bra på också, i ärlighetens namn.
Jag är så lyckligt just nu… 😍
Dom goda nyheterna bara fortsätter rasa in idag. När Richie stannar till hos Nina efter jobbet för att spendera lite tid med henne passar han på att tillkännage sin befordran. Nina blir riktigt glad för hans skull och gratulerar honom, men sen har hon något att berätta själv.
Ninas syster Dina har tillkännagett att hon väntar barn! Med någon snubbe som heter Alec Trebo, som vi aldrig hört talas om eller sett innan. Nina ska bli moster och ja, det innebär väl att Richie som hennes fästman kommer bli morbror? Vad spännande! 😀
Det kanske är en bra idé att försöka spendera lite ledig tid med att bli bättre vän med Dina så att ni kan umgås med ert framtida systerbarn utan problem?
Även i Midnight Hollow är det barn på gång, men där är det Honey som är gravid. Hon vill genast ha en dotter och det går jag gärna med på så det blir en tripp till mataffären. Hon får även passa på att bli delägare då det är något båda två har önskat ett tag nu. Samma byggnad innehåller även en restaurang så dom får två företag till priset av ett.
Det var länge sen Richie knyckte någonting, så han snodde några av Ninas gardiner innan han begav sig hemåt.
I natt är det fullmåne och det innebär att det är zombie på menyn för Lars-Edvin. 😄
Det är inte Mori som har skapat den här zombien, utan det är typiskt problem i den övernaturliga världen vid fullmåne. Tack och lov var Lars-Edvin en hungrig koplanta och kände för ett litet mellanmål.
Richie var mest frustrerad över att zombien var i vägen för honom när han ville gå och leka med sin koplanta.
Duktig pojke, Lars-Edvin. Zombieslukaren! 😍
ÅH JÄDRAR! Han spottade ut zombien igen, men det är bara det att.. simmen är ingen zombie längre! Det är en helt normal sim igen. 😱
Kan Lars-Edvin göra så? Kan han.. äta upp zombiefieringen och spotta ut simmar som vanliga, normala, icke-zombiska simmar igen? Wow.. det är mycket magi på den här platsen och med varelserna som bor här, märker jag. 😀
Lite smått pinsamt möte här. Det är bäst att du lämnar den här ön. Richie är inte överförtjust i oönskat sällskap och det är inte hans djurvänner heller. Mori ser lite på hugget ut, så jag rekommenderar att simma tillbaka till Barnacle Bay om du inte får tag i en båttaxi snabbt nog.
Mori var bokstavligen på hugget, han bet Richie! För första gången någonsin. 😨
Aj, det måste ha svidit rejält..
Det tog längre tid än jag förväntade mig men Honey vill gifta sig med Seema nu. Efter en mysig liten stund tillsammans så ställer hon frågan. Seema ser väldigt chockad ut, kanske hade hon föredragit att fortsätta som flickvänner? Vem vet, i slutändan sa hon ja och Honey är överlycklig.
Efter jobbet idag blev Richie bjuden på sin allra första fest av sin nya kollega Laurel! Inte bara vilken fest som helst, utan en kändisfest! Varenda sim där var känd på något vis. 😀
Richie spenderade lite tid med värden själv och deras vänskapsband stärktes till goda vänner. Därefter hälsade han på alla gästerna och försökte se om han inte kunde få lite nya vänner här. Vissa gick han bättre ihop med än andra..
Dave är ett exempel på någon som Richie inte alls gick ihop med. Han är en Våghals medan Richie är en fegis, två egenskaper som krockar rejält med varandra.
Utöver det så är jag ganska så säker på att Dave är polis… jag kom inte ihåg det i tid för att fråga honom och bli helt säker, men både jag och Richie är rätt säkra på vår sak.
Senare blev det fullt ös på dansgolvet, speciellt när Richie träffade och lärde känna ännu en av sina arbetskamrater. Tjejen med pirathatten är också en av stadens skurkar och hon heter Preethi. 😄
Richie var en av dom mest berömda på festen med sina tre stjärnor, så flera av dom ville ta foton av honom. Vilket han gärna poserade för. Vad roligt, är det så här trevligt det kan vara att umgås med simmar?
Självklart måste det vara lite drama med i bilden, även om det är pyttelite. En av gästerna på festen, Petunia, tyckte att Richie var så pass attraktiv att han behövde få en blombukett i en romantisk gest.
Detta gjorde Richie alldeles förfärad och han nobbade genast. Han är en mycket trogen fästman och skulle aldrig såra Nina på det sättet.
Bortsett från det lilla så blev det en helt fantastisk upplevelse för Richie och han är väldigt glad över att ha mött nya, trevliga simmar han kan lära känna.
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! LARS-EDVIN!!!!
Den här kvällen som verkade bli så bra och så slutar det i en tragedi!! 😭😭😭
Det regnade och började åska och… och blixten slog ner i stackars, fina, vackra och ståtliga Lars-Edvin och… och… wow, jag visste helt ärligt inte att det här kunde hända… min lilla bebis. 😭😭
Vila i frid, min vackra zombieslukare… 😭💔
Där förstördes helt klart min nyårsafton..
Det kostade Richie hälften av alla hans pengar att köpa in en ny koplanta, men det var det värt. Han måste ha en gosig koplanta i sin familj, allt annat är otänkbart. Jag vet inte riktigt vad jag tänker kalla den här än. Jag håller fortfarande på att återhämta mig från förlusten av älskade Lars-Edvin..
Namiko föreslog Sven-Sture och ja.. jag tror faktiskt att han ser ut som en Sven-Sture. Välkommen till familjen, Sven-Sture! 🥰
Richie hälsar sin nya koplanta varmt välkommen till sitt nya hem och visar att Sven-Sture är uppskattad och älskad.
Richie är tillbaka i ett hus som han inte tänkt besöka igen på lång, lång tid. Han är ledig från jobbet i ett par dagar nu och han tänkte ta tillfället i akt att besöka Dina och Luisa och försöka lära känna dom lite bättre. Speciellt Dina då hon snart ska bli mamma. Lilla Adrianna har blivit småbarn, men utöver det har inte mycket förändrats i det här hushållet.
Det krävs en hel del prat och övertalande, men till sist lyckas Richie vinna över Dina och hon accepterar att han faktiskt är helt okej. Trots att han bara har tre kändisstjärnor medan hon har fyra. Han har dörren i foten, nu kan han förhoppningsvis lägga grunden för en bra relation till sin blivande svägerska.
Han passar även på att prata lite med Luisa och får veta att hon och Rahul nu är förlovade! Woohoo! 😄
Även Dina har gått vidare och är nu i ett stadigt förhållande med Alec, sin blivande bebis pappa. Då blir väl mest bara frågan… varför dom fortfarande kvar i det här huset tillsammans med Juan Jr? Speciellt när han bara står och skriker på Dina och är otrevlig medan Richie och Luisa har ett passionerat samtal om ett av mina favoritämnen.
Det verkar inte som om vi blir av med dramat i första taget ändå.
Honey passar på att ha en möhippa innan barnet kommer och Seema är helt urfestad innan alla gäster ens har anlänt. Ur ingenstans så föll hon ihop och sov på golvet.
Aha, det är därför dom bor kvar åtminstone.. Luisa, att du inte lär dig..
Som traditionen sig bör så översvämmar Richie deras toalett innan han går därifrån.
Richies karriär kräver att han håller sig i god form fysiskt och när det visade sig att Nina inte var hemma så begav han sig till gymmet istället för att springa lite på löpbandet. Det är viktigt att kunna springa för livet om man blir ertappad som ficktjuv trots allt!
Man får en himla massa tid på sig att tänka medan man springer där på bandet sent på kvällen, timme ut och timme in…
Som vanligt tänkte Richie i stort sett bara på Nina och när han rusade på plats där kom han fram till att han är redo att ta steget och gifta sig med henne. Allt känns rätt och han vill verkligen satsa på deras relation. Han bestämmer sig för att avsluta träningen för kvällen, gå hem medan det fortfarande finns natt kvar och börja förbereda.
Med nästan läskigt passande tajming så ringer telefonen när Richie är på väg ut ur duschen i gymmet. Det är Dave som insisterar på att Richie ska ha en svensexa innan han gifter sig. Vilket Richie inte har en aning om vad sjutton det är och jag undrar om det kan vara lite för mycket för honom…
Vilken skillnad det blev på honom efter några timmar på löpbandet, måste jag säga. Den spinkiga lilla älvan börjar växa till sig ordentligt. 😄
I rummet bredvid inne på gymmet så står en man och fotograferar ett par äldre simmar som styrketränar, för vad jag verkligen hoppas måste vara för något nyhetsreportage om fördelarna med motion för äldre eller något i den stilen. Annars vill jag nog inte veta varför han gör det…
Richie är väldigt lättövertalad. Om Dave insisterar på att han måste ha en svensexa innan han gifter sig, ja, då måste han väl det. Vad nu det är. Han bokar in och ordnar en fest till nästa morgon klockan 10, då alla är lediga tack vare att det är Spökeridagen, simmarnas version av Halloween!
Han undrar bara hur alla gästerna han bjöd in ska få plats i hans lilla älvhus med tanke på att dom inte har några små älvformer.
Hösten är halvvägs över, vilket syns tydligt på träden på Fairy Island nu. Vilken perfekt tid att ordna en svensexa på och sen även ett bröllop ovanpå det. 😍
Jag var inte säker på hur många som skulle komma av personerna som Richie bjöd in, men varenda en dök upp och fler hakade på av bara farten. 😱
Det började med tre-fyra stycken och sen bara vällde dom in! Det är inte varje dag som det hålls en älvsvensexa på den tidigare öde ön utanför Barnacle Bay. Ingen vill väl missa det här.
Richie fick verkligen lära sig vad det innebär att festa i simmarnas värld. Nektaren sprutade, dom hyrde in en dansare och gästerna tog med sig mat och tårta. Vilket var extremt bra för Richie äger inte ens ett kylskåp. Han hade ingen mat att ge dom, utan spenderade en stor del av sina enda pengar på en stereo så att det skulle finnas musik till festen.
Stackars kossorna vet inte vad dom ska tro. Dom har aldrig varit med om något liknande tidigare!
På sin svensexa bjöd Richie även in Dave och nu fick dom en chans att prata. Mina misstankar var korrekta, han är en patrullerande polis! 😨
Richie blev genast lite nervöst, men bestämde sig för att hantera det hela så smart och diplomatiskt som möjligt. Hur blir man bäst av med sin fiende, annat än att döda denna a la Honey-metoden? Gör denna till sin nya bästa vän, givetvis! 😁
Han satte genast igång att fjäska, prata och umgås en massa med Dave under festen. Liten komplimang här, liten tårtbit där och det dröjde inte länge förrän dom blivit tajta polare.
Till och med Sven-Sture hakade på i feststämningen och dansade glatt med musiken!
Den här svensexan tog aldrig slut. Den började klockan 10 på morgonen/förmiddagen och när klockan närmade sig midnatt var alla gäster fortfarande kvar och festen i full gång!
Richie hade fått i sig ganska mycket nektar vid det här laget och slutade upp i armarna på en läcker, nästan naken kille i en mysig tryckare. Tja, det är en fest och det är en svensexa, trots allt.. eller hur?
Det hela fick ett abrupt och väldigt komiskt slut när killarna började prata med varandra och upptäckte att dom var extremt olika. Richie är vänlig och killen ifråga är elak. Dansen avbröts omedelbart och killarna blängde ogillande på varandra innan dom gick separata håll.
Det händer saker till höger och vänster hos familjen Bird. Seema och Honey har gift sig. Jag kan inte kalla det ett klassiskt bröllop då det enda som kändes klassiskt var bröllopsvalvet och tårtan. Honey serverade spagetti, mer spagetti och kakor till gästerna och ovanför bordet svävade en ondskefull tomte som Honey fått i posten.
Utöver det har Baby växt upp till ett småbarn och hon tar efter Seema väldigt mycket än så länge. Vi får se hur hon utvecklas, jag tycker att hennes blick är lite läskig.. Hon är ond så man vet aldrig vad hon planerar.
Ingenting stoppade den här galna festen. Inte ens när gästerna började kollapsa och svimma av trötthet och utmattning tog den slut och inte ens efter att sagda gäster vaknat igen valde dom att gå hem. Jag började frukta att vi skulle vara fast i en evig fest som aldrig skulle ta slut.
Inte för att Richie klagade, han hade mer roligt än han någonsin haft innan! Extra kul var det när Dave, stadens poliskonstapel, kollapsade av trötthet han också efter 16 timmars intensivt fetsande. Jag är rätt säker på att han ska jobba imorgon också, precis som Richie. Nåja, det kanske ger Richie ett övertag? 😁
Äntligen, nästan ett dygn efter att svensexan började, är festen över och gästerna har gått hem. Richie ska bege sig till jobbet om några timmar och får börja dagen med extrem huvudvärk och att städa upp efter den vilda svensexan.
Välkommen till morgonen efter, Richie. Dags för lite bra nyheter/dåliga nyheter. Dom bra nyheterna är att din fest var en succé och nästan alla hade jätteroligt, inklusive du själv. Dom dåliga nyheterna.. du minns den där nästan nakna killen som du dansade tryckare med och sen skiljdes åt som ovänner? Hans namn är Carey Aspelund och han är din chef. Ha en bra dag på jobbet!
Richie hade faktiskt en riktigt bra dag på jobbet! Han stannade sent för att hjälpa sina kumpaner.. jag menar, sina arbetskollegor att räkna bytet.. jag menar, företagets vinst för dagen. Det blev uppskattat och nu är dom alla lite närmare varandra.
Jag vet inte om det berodde på pinsamheten över dansen på svensexan eller inte, men Carey befordrade Richie när han gick hem! Nu är han Buse och musklerna i organisationen. Perfekt med tanke på hur hårt han har tränat. Det kan vara så att dom lade märke till Mori också och insåg vilket perfekt vapen han kan användas som. 😀
Oavsett så är dom glada och det börjar bli dags att planera ett bröllop!
När Richie stannar till på gymmet för en liten träningsrunda på vägen hem så får vi äntligen se ett ansikte på Dinas mystiska nya man, Alec! Pappan till hennes nyföda son, som fick namnet… Kåge Caliente. Kåge? Är det ett namn? 😨
Okej. Jag ska erkänna att jag döpt simmar till värre saker, så jag ska inte döma Dina och Alec för hårt.
Jag vet inte om Alec såg Richie dock. Han hade lite problem med löpbandet efter gårdagens festande. Hans kropp lyssnar inte riktigt som den brukar.
- Redigerat 2021-12-31 22:25 av Mitchika
Vintern är bokstavligen runt hörnet, bara en dag bort och Richie spenderar den sista dagen av hösten med att förbereda för ett bröllop! Han sparar inte på detaljerna den här gången. Trots allt så gifter sig bara en älva några gånger få i livet och det förtjänar att firas! 😀
Gästerna är på ingång och Richie ska vara på jobbet ikväll, men det tror jag kommer gå bra ändå. Det viktigaste är ju att dom hinner med ceremonin och skära tårtan. Resten kan Nina få sköta medan han är på jobbet!
NINA! DU HAR ÄNTLIGEN DUSCHAT! 😄
Krävdes det ett bröllop för att få dig att hoppa in i duschen eller badet? Det kvittar, jag är bara glad att se henne i det här skicket igen. Richie också, givetvis!
Richies första bröllop blev definitivt ett att minnas. Av många anledningar och kanske inte för det man trott. Ko-lossal katastrof vid ceremonin, en oinbjuden gäst kraschar deras bröllop med oväntat resultat och älvmagin eskalerar till hittills okända nivåer. Bästa sättet att fira in det nya året på! 😁
Alla gäster har anlänt, Richie och Nina beger sig till bröllopsvalvet och gör sig redo för att ceremonin ska börja.
Vad är det mest logiska och rationella att göra när en bröllopsceremoni börjar och paren sätter igång med sina löften och förbereder ringarna?
Att gå runt bakom valvet och försöka tackla omkull brudgummens ko som är närvarande vid bröllopet, naturligtvis! Det är väl det första man tänker på i ett sånt här scenario?
Det gick alldeles för fort för att jag skulle hinna med att fota, men jag försökte tvinga Honey att laga frukost igen, våfflor den här gången eftersom hon försökte bränna ner huset när jag ville att hon skulle laga pannkakor. Tydligen gillar hon inte våfflor heller och startade en brand igen. Men istället för att behöva vänta sjuttioelva år på brandkåren så kom Benhilda springandes och släckte elden på nolltid utan så mycket som en sotfläck i köket.
Benhilda är bättre än brandkåren. Mycket bättre. Hon dömmer inte simmarna heller genom att kalla dom oförsiktiga när dom försöker bränna ner sina hus.
Har jag nämnt att hon städar, reparerar föremål, tränar grannens hund och kan leka med barnen också? Alla borde ha sin egen Benhilda.
Och misslyckas, dessutom. Bra försök, Tobias, men vår kära ko är van vid mycket hårdare tag än så. Richie helkroppstacklar henne stup i kvarten och han får både fart från sina vingar och är mer vältränad än vad du är.
Det där är för övrigt en av Richies arbetskamrater, den närmaste han har kvar på jobbet. Laurel har gått i pension och Luisa har bytt karriärsinriktning från kriminalitet till politik. Jag kan verkligen se det, faktiskt. Det var en riktigt naturlig övergång i yrkeslivet där.
- Redigerat 2022-01-01 01:03 av Mitchika
Tobias: "Åh, förlåt, fortsätt ni. Jag är klar härborta nu."
Trots den lilla distraktionen fortsätter ceremonin oavbrutet. Nina trär ringen på Richies finger först och gästerna smälter. 😍
Ingenting kan förstöra den här fina stunden nu.
Var lämnar man in klagomål på stadens brandkår? Varför ska Honey betala dom för att dom tar en timme på sig att svara på larm? Nej, nu säljer vi brandlarmet, det gör mer skada än nytta. Antingen måste man vänta på brandkåren och betala för att ersätta förstörda grejer eller så får man böter för att en vandrande benhög är bättre på deras jobb än utbildade brandmän. Benhilda tar inte ens betalt för allt jobb hon utför.
Men titta, det är Rahul! Luisas make! Och han är inte en zombie längre, äntligen fick vi det bekräftat! Men han och Richie är bittra fiender, han är Ninas expojkvän och han var absolut inte inbjuden.
Han kom farande i en båttaxi mitt under ceremonin och försöker bara springa in bland gästerna som ingenting och se betagen ut över det fina brudparet. Otroligt subtilt, måste jag säga..
Richie och Nina märker ingenting dock, dom är alldeles för betagna i varandra och ceremonin avslutas med en vacker kyss. Äntligen är dom gifta, Nina flyttar in till Richie på Fairy Island och tar hans namn ihop med sitt eget. Hon heter nu Nina Caliente-Silverwind, medan Richie väljer att behålla sitt namn som det är.
Och alla gladde sig… tills Nina upptäcker att jag och Richie glömt att bjuda in Dina med familj på bröllopsfesten för att jag helt ärligt glömde bort och inte hade en tanke på det. Men det blev bra ändå! 😄
Titta, även Rahul gladde sig för deras skull!
Uh oh.. där fick Richie syn på Rahul och vice versa efter ceremonin.
Han tog det med ro, att se sin bittra rival som han hatar mer än något annat på denna jord närvara på deras bröllop… En dag hoppas jag kunna hålla huvudet så kallt i känslomässiga situationer som Richie kan..
Det finns en himla massa gammalt groll mellan dessa två. Trots att Rahul gått vidare, förälskat sig i Luisa och gift sig med henne har han inte glömt hur Richie förstörde hans förhållande med Nina. Dom var så lyckliga ihop och från ingenstans kommer den här älvfjanten och sabbar allt med sin drake. Han har en förbannad drake som husdjur, hur är det rättvist?!
Richie struntar i allt vad rättvist heter. Han såg Nina först enligt honom, hon gillade honom bättre och dom har gått igenom eld och vatten för att hamna framför altaret idag. Rahul kan dra dit pepparn växer och sätta sig på något vasst, enligt Richie.
Innan saker och ting hinner eskalera ännu mer så kommer Nina och föreslår att hon och Richie ska skära bröllopstårtan ihop. Han går med på det då han inte vill att Rahul ska få förstöra deras bröllopsdag egentligen. Det gjorde honom bara så förbannad.
Tyvärr så hjälper bara distraktionen tillfälligt och Richie är inte ett dugg sugen på tårta. Han vill bara markera mot Rahul att det här inte är okej och att han ska sticka därifrån. En mogen, vettig och sansad vuxen skulle gå bort till Rahul, ha ett allvarligt snack med honom om det hela och sen be honom att gå.
Inte Richie, dock. Såna vuxna fasoner är han för bra för.
Richie låter sina nävar göra pratandet, vilket kan visa sig bli hans livs största misstag. Rahul är nämligen med i militären och har varit det under större delen av sitt liv.
Är verkligen en omgång stryk verkligen den present du vill ha på din bröllopsdag, Richie?
Till min stora förvåning så vinner Richie slagsmålet! Jag vet inte om det innebär att jag har underskattat Richie eller om jag har överskattat militären i Barnacle Bay. Polisen har inte direkt imponerat hittills, så jag vet inte hur bra deras försvarsstyrka är här egentligen.
Det kanske är dom kriminella som styr ön? I såna fall förstår jag varför Richie ville haka på där helt plötsligt.
Hur som haver beordrade Richie Rahul att försvinna därifrån direkt efter att slagsmålet var över och efteråt var han så exalterad över sin seger att han var tvungen att gå och kyssa sin nya fru.
Inte bara kyssa henne. Dom försökte ha myspys i Richies lilla älvhus, en handling som avbröts automatiskt. Jag var inte ett dugg förvånad över det. Nina är ingen älva, hur ska hon komma in där? Sen vände jag bort uppmärksamheten från dom för att se vad gästerna hade för sig och några sekunder senare hörde jag något…
Hur fick han in Nina i det där lilla älvhuset?! Hur mycket magi och kraft har Richie egentligen?! Kan han krympa ner vanliga simmar efter egen vilja? 😱
Bägge två kommer ut ur huset som ingenting när det är klart. Richie i sin lilla älvform och Nina bara materialiseras utanför från ingenstans. Jag har fått mycket större respekt för älvorna i The Sims 3 nu…
Trots kovältandet, Rahuls plötsliga uppdykande, slagsmålet och myspyset i älvhuset mitt bland alla gästerna så blev bröllopet en succé! 😀
Legenden säger att älvorna i älvornas rike ordnar dom bästa festerna i hela världen och det verkar som om det kan stämma. När Richie kan kombinera simmarnas kultur med älvornas kultur och ordna en fest med det bästa från båda världar, då jädrar blir det kul! Trots slagsmål och rivalitetsbråk. 😁
Dom kunde inte ha fått ett bättre bröllop, ärligt talat. Nu fick jag påminnelsen om att nygifta simmar får ledigt från jobbet i ett par dagar för att komma i ordning med sitt nya liv, så Richie får avbryta sin långa pendling till jobbet och komma hem igen. Ledsen, kompis, det är mycket att ha i tankarna. 😅
Men med pengarna som Nina tog med till hushållet… har vi fortfarande inte tillräckligt för att köpa en egen motorbåt. Däremot är det mer än tillräckligt för att inreda det tomma skalet till hus som står på tomten. Nina lär behöva det. Hon har inte ett älvhus att sova i eller en magisk drakbästis som hjälper till att hålla hennes behovsmätare uppe.
En sim behöver ett hus, så enkelt är det. Det kommer bli en av Richies två bröllopspresenter till sin fru. Den andra? Den kommer lite senare…
Okej, jag satte uppe alldeles för länge och inredde det lilla huset med Richie. Tyvärr så tog simdalerna slut innan vi var klara, men vi fick med det viktigaste. Nu har Nina ett litet hus att vara i, laga mat i tillsammans med Richie och så självklart en säng för dom båda att sova i.
Jag visste inte vad jag skulle göra med huset först, men sen fick jag idén att försöka göra varje del av den inspirerad av en årstid. Med blandade resultat. Jag är helt klart mest nöjd med badrummet och sovdelen, men det är dom delarna jag blev närmast klar med. Pengarna tog slut lagom till köksdelen fått det viktigaste och det fanns inget över till hallen alls. 😅
Nu har Richie i alla fall motivationen för att jobba hårt. Så att han kan få ihop simdaler till att avsluta huset åt Nina samt få råd med hennes andra bröllopspresent. 😄
Jag hann starta upp spelet. Jag hann börja prata med Namiko om mina planer för den lilla familjen Silverwind nu. Hur jag tänkte låta Richie och Nina själva bestämma om dom ville ha barn, antingen genom önskningar eller genom egna handlingar. Trots allt har jag en massa mods som gör att simmarna får större fri vilja och är mer kapabla att fatta egna beslut.
Jag hann hjälpa Richie och Nina städa undan efter bröllopet och låta dom kika lite på sitt nya hus. Sen hoppade dom in i älvhuset och försökte skaffa barn…
Det är för tidigt! Richie är för ung! Han kommer leva i hundratals dagar till och om han får en älvunge nu på köpet kommer denna leva precis lika länge som han gör! Jag hade tänkt vänta med barnskaffandet tills Richie var inne på sitt tredje äktenskap och blivit lite äldre och klokare, inte börja redan nu. 😱
Det visade sig att Richie inte var den enda som hade bröllopspresenter till sin partner! 🥰
Kan ni gissa vad som fanns i det där lilla paketet? En jädra motorbåt! 😱😍😍
Jag kollade i Ninas katalog nu när hon flyttat in i familjen och vad har hon liggandes där? Bara det föremål som Richie har önskat sig nu under lång tid och verkligen velat ha. Slump? Jag tror inte det. Nina har koll på vad Richie önskar sig och vill ha, så hon köpte honom en alldeles egen motorbåt! Nu kan han åka mellan Fairy Island och Barnacle Bay hur mycket han vill utan att behöva oroa sig för båttaxis och väderförhållanden. 😄
Jag blev för trött (eller lat) för att uppdatera tråden igår men det har inte hänt jättemycket hos familjen Bird förutom att dom har fått ett barn till. Honey ville ha en till dotter men det blev en son vid namn Love Bird och han blev precis ett småbarn.
Efter att ha haft ledigt för en graviditet, mammaledighet, ledigt för högtider och bröllop så har Honey äntligen fått återgå till jobbet efter drygt 2 veckor och hon behöver helt klart lite tid på sig att komma tillbaka ordentligt för hon blev tagen av polisen för tredje gången.
Hösten är nu över och när gryningen närmar sig har vintern fått ett stadigt grepp om både Fairy Island och Barnacle Bay. Precis som jag hoppades blev hösten inte i närheten lika dramatisk som Richies sommar, men likväl händelserik och spännande. Han har valt en karriär, han har gift sig med sina drömmars kvinna och dom bor ihop i ett fint litet blygsamt hus på deras egen ö.
Kommer kärleken hålla ihop och värma dom under den här kalla årstiden eller kommer mörkret och kylan ge dom båda ett bryskt och hårt uppvaknande ur sin romantiska dröm? Det får vi väl se! 😀
Richie och Nina är båda lediga från jobbet i två dagar nu för att komma på plats. Richie tänker spendera tiden med att jogga och fortsätta hålla sig i form medan Nina vill ta en lektion i färdigheten atletisk. Hon har jobbat inom Idrottskarriären i hela sin ungdom och aldrig lärt sig den färdigheten eller blivit befordrad en enda gång..
Förhoppningsvis kan Richie inspirera henne lite och få henne på banan!
Jag trodde vi skulle få en lugn, händelselös dag på ön idag, men så blev inte fallet. Nina, kändis som hon är, blev förfrågad om att göra en cameo i en ny pjäs och åkte ivrigt iväg. Samtidigt anlände brevbäraren med en massa paket! Fyra, för att vara exakt. Bröllopspresenter från släkt, vänner och gästerna på bröllopet. 🥰
Richie öppnade och läste ivrigt korten, tills han kom till den största presenten av dom alla. En stor stereo, från Rahul.. Richie sa ingenting om denna till Nina och sålde den omedelbart samtidigt som han brände upp kortet med lite älvmagi. Han vet inte vad Rahul sysslar med eller planerar, i ärlighetens namn, men han tänker inte ta några risker och han litar inte på Rahul. Han ska hålla sig borta från Richies fru!
Richie hade långtråkigt ute på ön och bestämde sig för att bege sig till några gamla vänner. Annan-hushållet, Finns hem, som Richie knyckt så mycket fina saker ifrån. Det var länge sen han hälsade på dom nu, kanske dom har glömt bort honom?
På vägen dit så mötte vi något som vi inte har sett i Barnacle Bay tidigare. En flock med vildhästar. 😍🥰
Richie hade ingen aning om att det fanns vilda hästar här, men det ska han lägga på minnet. Hade han inte planerat att stjäla lite grejer idag så hade han stannat upp och försökt hälsa på dom.
För övrigt så verkar Finn helt ha glömt och förlåtit allt som Richie gjort i det förflutna. Eller helt enkelt glömt bort honom helt, för Finn släppte in Richie utan några som helst problem. Tyvärr var det för mycket folk i huset för att han skulle lyckas sno någonting, men nu vet han. Han kan komma tillbaka och bli insläppt! 😀
För Nina går det däremot riktigt bra. Hon fick 5000 simdaler för sin cameo och så fort det var över bestämde hon sig för att spendera majoriteten av det med att skämma bort sig på Barnacle Bays spa. Jag menar, sånt förtjänar hon ju, eller hur? Det gav henne ännu en glad överraskning, hon blev igenkänd på spaet och behövde bara betala ungefär hälften av vad hennes dyra behandling kostade! 😄
Det är bra att vara känd ibland.
Okej, här är ett klockrent exempel på varför jag älskar The Sims 3.
Richies agent ringde honom och meddelade honom att den lilla bistron på Barnacle Bay vill att han talar väl om deras restaurang, men rekommenderar honom att gå dit och äta först så att han vet med säkerhet att maten är bra. Inga problem, Richie gör det gärna och det är en väldigt vanligt möjlighet för kändisar.
Han tar en limo till bistron, går in och äter och plötsligt får jag en prompt som säger att en gäst på bistron fyller år och att restaurangen brister ut i sång för födelsedagsbarnet. Prompten undrar om Richie kommer sjunga med också eller sköta sig själv. Eftersom att det är Richie så hakar han genast på och sjunger med.
Vad händer då? Jo, det visar sig att Richies chef är en av födelsedagsbarnets vänner och är där och firar sin väns stora dag med denna. Chefen blir så imponerad av Richies agerande att han ger honom en löneförhöjning. Helt oväntat och jag tror aldrig att jag fått den här prompten tidigare, men helt underbart! 😄
En sån liten detalj kan ändå göra så mycket för att få världen att kännas mer levande. Som extra guldkant på kvällen så blir även Richie igenkänd på restaurangen och får rejäl rabatt på sin måltid.
Visste ni att simmarna kan vaccinera sig i The Sims 3? Inte mot Covid, det finns tack och lov inte i deras värld, men mot säsongsinfluensan. Det vill Nina göra, så hon åker iväg till sjukhuset för en spruta efter sin dyra, lyxiga behandling. Jag tror det är lite för sent för henne då hon redan känner sig lite "bacillig" som spelet kallar det, men det är läkarnas jobb att avgöra, inte mitt.
Honey och Seema må vara härdade brottslingar vid det här laget och Honey är dessutom ond, men dom är utmärkta föräldrar. Det är länge sen jag hade så väl omhändertagna barn i det här spelet.
I samband med att årets första snö börjar falla så får vi en nyhet som inte var en nyhet för några andra än Nina och Richie, antar jag. Dom har en liten bebis på g…
Det är bäst för er att det är en liten sim därinne och ingen älva. Och att det bara är en, hör ni det?
Efter att bebisbulan dök upp har Nina bestämt sig att hon vill ha en pojke till varje pris. Så på vägen hem stannade hon förbi mataffären och köpte en hel bunt med äpplen!
I The Sims-världen finns det gott om historier, myter och rykten om allt och ingenting. En av dessa, som nästan räknas som mer regel än undantag, är den urgamla historien om äpplen och meloner. Den säger att om du äter några äpplen om dagen varje dag under din graviditet så får du en pojke, men om du äter några melonbitar om dagen varje dag under graviditeten så får du en flicka!
Nina tänker inte chansa. Hon ska göra allt hon kan för att få den söta lilla pojken hon drömmer om, så hon smiter in i huset och mumsar i sig så många äpplen hon orkar!
Nu återstår det bara att berätta den stora nyheten för Richie så att han vet om att han snart kommer bli pappa till en liten pojke.
Richie tar det hela otroligt bra och med ett okaraktäristiskt lugn genom att bara ge tummen upp, men han har fått en helt ny fokus nu när han vet att han ska bli pappa. Precis som Nina vill han ha en söt liten pojke och han börjar tänka på barnböcker, gungstolar och annat användbart när man ska få barn.
Efteråt är han alldeles för uppspelt för att sova, så medan Nina lägger sig för natten återvänder Richie till Barnacle Bay för att köpa bebisböcker och fler äpplen och allt annat han kan ramla över!
Richie spenderar hela natten med att sitta ute på en bänk och läsa alla olika böcker han köpte från bokhandeln. Dom flesta handlar om barn, men vissa var även matrecept av olika slag som han kan lära sig vilket han fann extra fascinerande. Ska han bli pappa kan det vara användbart att lära sig laga ordentlig mat åt lillpojken.
Det är dock lätt att glömma att dom faktiskt bara bort på en ö (tekniskt sett två, men Fairy Island är exklusivt för Silverwind) och att det är en liten värld. Självklart kommer Rahul dit och är förbannad över att se Richie. Tur att Richie är så uppslukad av sina böcker och sin glädje över att bli pappa för att ens lägga märka till honom.
Vad gör man när ens ärkerival och värsta fiende ignorerar och totaldissar en när man försöker provocera fram en reaktion? Bygger den snyggaste snögubben man är kapabel till och utmanar sin fiende att göra det bättre, naturligtvis!
Men nix, inte ens det får en reaktion från Richie. Jag tror inte ens att han märkt att Rahul är där. Det slutar med att Rahul stormar därifrån utan ett ord och på ett sätt tror jag att det var det "värsta" Richie kunde göra mot honom. Behandla honom som luft.
Kort därefter kommer Luisa gående och slår sig ner bredvid Richie för att läsa ihop med honom. Det var mycket trevligt och uppskattat och dom hade en mysig stund ihop där Richie berättade om den kommande bebisen och dom diskuterade föräldraskap, barnknep och allt annat relaterat till barn.
Hemma på ön är Nina på väg att vakna igen och jag sitter med en lätt inre kris. Det här huset var inte designat med bebisar i åtanke…
Som mest hade jag tänkt låta det vara ett förvaringsskjul för barn, kanske, men sen när Richie gjorde om det till ett litet paradis för sin fru blev den idén skrotad. Vart ska vi trycka in ungen, hade ni tänkt?
Medan Richie kryper ner i sängen bredvid sin sovande fru och läser en bok med titeln "Baby på väg: Påpassliga förberedeser" (som inte handlar om att Baby Bird är på väg hit, bara så att det inte blir några missförstånd) ligger Nina och drömmer om skilsmässa. Fint… man kan inte kontrollera sina drömmar, men jag hoppas att det inte är ett dåligt omen.
När Nina har vaknat, ätit ett halvt dussin äpplen och besökt badrummet så går hon tillbaka till sängen och lägger sig bredvid Richie med sin egen bok. "På smällen: En väntande mammas berättelse." Så fort dom läst ut sin bok så byter dom med varandra.
Det går aldrig att vara tillräckligt redo för en liten bebis. Richie verkar lite förbryllad över alla saker som han inte kände till om bebisar. Vilket är det mesta, ärligt talat, han har ingen erfarenhet av dom över huvud taget.
Richie: "Du, Nina, visste du att man måste mata bebisar för hand för att dom kan inte äta själva? Flera gånger om dagen dessutom?"
Baby har fyllt år och innan hon ens har börjat skolan så vet hon precis vad hon vill bli när hon blir stor och det är ingen liten dröm men den passar henne så perfekt. Hon vill bli politiker och Honey kunde inte vara mer stolt. Tänk vilken mäktig familj dom kommer att bli.
Lagom till bokbytet ringer telefonen hos dom båda och jösses, nu fick dom uppdateringar från familj och vänner. 😄
Dina ringer till Nina för att berätta att hon och Alec har gift sig och han har tagit hennes efternamn. Dom är nu familjen Caliente, vilket är bra för familjenamnet behöver föras vidare och här kommer alla barnen få Silverwindnamnet för mina planer. Richie och Nina är inte upprörda för att dom inte var bjudna på bröllopet. Trots allt glömde dom bort att bjuda in Dina och Alec till deras..
Men det var inte den enda nyheten, utan deras son Kåge har fått en lillasyster! En liten dotter vid namn Starla Caliente! Nu har Nina och Richie två systerbarn och dom är båda överens om att det är dags att åka och hälsa på snart.
Hos Richie är det Luisa som ringer och hon har fantastiska nyheter! Hon fick reda på att Richie var gravid tidigare imorse när dom möttes. Nu på eftermiddagen fick Luisa det bekräftat att hon också är gravid. Hon och Rahul väntar ett barn tillsammans, nästan samtidigt som Richie och Nina! Deras barn kommer att vara jämngamla och kan växa upp tillsammans. 🥰
Det enda som hade kunnat göra Richie gladare var om Rahul inte var pappan, men han vet att han gör Luisa lycklig och det är vad som spelar roll. Antar han.
Det har varit så himla lugnt, avslappnat och skönt med ledigheten att jag helt glömt bort att Richie skulle jobba ikväll! Han fick lägga ifrån sig boken och slänga sig ut ur huset i full fart för att hinna.
På vägen dit i Barnacle Bay så såg han ett konstigt ljussken uppe i himlen. Han hade inte tid för att utforska vad det kunde vara, men det hade jag. 😁
Den som trodde att det kanske rörde sig om utomjordingar trodde fel. 😀
Det är riktigt svårt att vinna en enhörnings vänskap i det här spelet, men herregud, det är en svart enhörning. Det är mina favoriter. 😍
Hur bra passar hon inte in med Richie och Fairy Island dessutom? Varför skulle hon dyka upp samtidigt som dom ska ha barn för…?
Det blev en väldigt händelserik natt hos familjen Bird. Självklart glömde jag att fota..
Först och främst så stod det att Seema var ledig trots att hon inte var det, så hon fick kasta sig på telefonen och ringa en barnvakt innan hon skyndade sig iväg till jobbet.
Honey var 30 minuter ifrån att få en befordran och därmed uppfylla hennes livslånga önskan när polisen tog henne, igen. Det blev en tripp till en välkänd cell för henne. Polisen tycker att hon inte kan ha en tomat för att det riskerar att göra andra fångar avundsjuka och hon förstår varför. Hur hungrig hon än är så får hon aldrig mat där. Inte får hon sova heller även om hon är utmattad.
Hemma står Love och skriker av hunger medan barnvakten tittar på tv. Baby försöker sova, hon har trots allt skola om några timmar men eftersom hon delar rum med Love så går det inte och hon blir så arg att hon skriker på sin bror flera gånger.
Richie blev befordrad igen, den här gången till Flyktbilsförare! Jag hade inte tänkt posta uppdateringsbilder varenda gång han blev befordrad, men hans nya jobbkläder var alldeles för läckra för att inte visa upp. 😄
Du får verkligen prova på alla möjliga sidor och aspekter med livet i simmarnas värld, Richie!
Behandlingen av stans kriminella är så inhuman att Honey kollapsar av trötthet sekunden hon släpps. Det kommer inte att stoppa henne, det gör henne bara mer besluten om att bli mäktigare så hon, eller hennes familj får makt över polisen i framtiden så saker kan förändras till det bättre.
Okej, Richie, jag har bestämt mig. Vi ska försöka adoptera den där enhörning. Håll i dig nu för ditt liv kommer bli extremt mycket jobbigare än vad det var innan.
Du vet den där bröllopspresenten du ville ge till Nina? Vad sägs om att ge henne något annat…
Vem vill inte ha en under, bedårande liten misse i bröllopspresent?! 😍
Hälsa på Nell, familjens nya kattunge! Hon är lite blyg av sig, men väldigt stolt och äventyrlig. Hon känns som det perfekta tillskottet i familjen. Nu får deras son växa upp med ännu fler djur omkring sig, vilket är precis vad Richie önskar sig. 😄
Herregud… Nina drömmer om Nell innan hon ens träffat henne. 😨
Nell anlände alldeles nyss medan Nina sov. Det finns inte en chans att hon skulle känna till henne innan. Såvida inte… Nina har magiska krafter hon med på något sätt och hon kan förutspå framtiden!? Eller så kanske hon varit förbi härbärget och sett Nell där vid något tillfälle och den söta lilla kattungen gjorde intryck på henne.
Jag tror nog att det förstnämnda låter mer logiskt, faktiskt.
Vi får bara hoppas att Mori är okej med det nya tillskottet i familjen. Han är van vid att vara det enda sällskapsdjuret här. Förhoppningsvis accepterar han Nell när han inser att ingen annan varelse kan ta hands plats som Richies högra hand och pålitliga partner.
God morgon, Nina! Titta vad vi har skaffat. 😀
Visst ser hon glad ut?
Jag tror att Nina bara blev lite överväldigad. Richie är inte medveten om att när man är i ett förhållande och bor ihop så ska man fatta stora, livsavgörande beslut tillsammans. Nu när bebisen kommer vilken dag som helst kanske det inte är bästa tillfället att köpa kattunge, men det kommer förhoppningsvis gå bra.
Richie är bra med djur och tar största ansvaret och drar tyngsta lasset. Det kommer bli riktigt bra i slutändan.
Vänta bara tills hon ser sin nästa bröllopspresent!
Honey har äntligen lyckats, hon fick sin länge efterlängtade befordran och är nu Ondskans kejsarinna, inte en dag för tidigt. Alldeles för många dagar för sent enligt henne själv, men bättre sent än aldrig. Det är hennes födelsedag och hon har inga planer på att gå i pension nu när hon har makten.
Richie håller på att arbeta för fullt med att förbereda deras hem för alla deras nya familjemedlemmar, inte bara bebisen. Härute är dom alla en enda stor familj och dom ska leva tillsammans sida vid sida i harmoni. Det ska finnas mat, skydd, aktiveringsleksaker, glädje och kärlek så att det räcker till alla.
Dom lyckades till och med klämma in en fin spjälsäng genom att flytta lite på gungstolen. Allting går precis som planerat. 😄
- Redigerat 2022-01-01 19:24 av Mitchika
God eftermiddag, Nina. Hälsa på bröllopspresent nummer två! 😄
Det här är er nya lilla valp, Scruffy! Han är en högljudd Pekingesvalp och… ja, det är i stort sett hela hans personlighet. Det är fortfarande en väldigt liten, formbar valp. Han fanns också i härbärget och Richie föll stenhårt för honom precis som han gjorde för Nell. 🥰
Sitt ner och ta det lugnt du, Nina. Richie tar hand om allt! Det ser ut som hon är i någon form av förnekelse över alla djuren som Richie tar hem från härbärget just nu, men än så länge tar hon det med ro. Ser det ut som, i alla fall.
Vad tror du hon kommer säga om det där med att det inte är bra att ha en ensam kattunge, Richie? Känner hon till det eller vet hon om att du känner till det?
Jag tar tillbaka det där, hon verkar inte alls ta situationen med ro. Eller… vänta…
Åh jösses, bebisen är på väg! 😱
Det gick undan! Har det redan gått tre dagar? Eller var det stressen med djuren som ställde till det? Nej, så kan det inte vara. Richie, djupa andetag, du måste ta ansvar över situationen! Iväg till sjukhuset med er båda. Jag vet att Luisa födde sin dotter hemma, men så kaxiga behöver inte vi vara. Speciellt inte med tanke på att ni bor på en ö, långt ifrån sjukvården om något skulle gå snett.
Det här är en kämpig väg att gå för en höggravid sim med förlossningsvärkar. Jag hejar på dig, Nina, du grejar det!
Jag vet att älvmagi är väldigt konstigt och nyckfullt, men finns det inget du kan göra för att hjälpa din fru här, Richie?
Vadå? Du är på väg till jobbet? Jädrar, jag glömmer hela tiden bort att du har ett jobb. Okej… vi SMS:ar dig när bebisen är född då, antar jag?
Det här var lite pinsamt. Ninas tredje bröllopspresent levereras till huset när dom inte är hemma. Förhoppningsvis förstår härbärgets personal vad som inträffade. Man kan inte styra över när bebisen vill komma ut, eller hur?
Eftersom att kattungar inte ska vara ensamma behövde Richie givetvis adoptera en kattungekompis till Nell. Det här är Nill, som är lite besvärligare av sig. Hon är nämligen destruktiv och en mycket stolt katt, precis som Nell, men hon är även lat. Förhoppningsvis kan vi uppmuntra lättjan till att ta över så att hon blir för lat för att förstöra hemmet.
- Redigerat 2022-01-01 19:50 av Mitchika
Efter mycket kämpande och skjuts sista biten med limo lyckas Nina äntligen ta sig till sjukhuset. Det var verkligen i sista sekund, för hon hinner knappt komma in i receptionen och bli omhändertagen förrän bebisen är född!
Precis som Nina och Richie hoppades så är det en liten pojke! Richie ville så gärna döpa honom till Niles efter Nina och så blev fallet. Här har vi lilla Niles Silverwind och han ser ut som en vanlig sim! Inget glitter eller ljussken någonting! Det blev en vanlig sim, eller hur, Nina!? Han är en helt vanligt sim, va?
Ånej… ånej… jag ser nog! Jag ser det där! Glitter från Nina när hon går med Niles… Han är en förbenad älva. Toppen. Alla mina planer åt skogen. Tack, verkligen, från djupet av mitt hjärta. Nu har jag två familjemedlemmar som kommer leva hur länge som helst och Richie är inte ens i närheten av att bli vuxen!
Gamle Mystisk herr Tomte hade ramlat så Seema gick ut för att ställa honom upp. Direkt efter så sparkade hon omkull honom. Sen ställde hon honom upp igen bara för att sparka omkull honom igen innan hon tappade intresset och gick iväg för att leka med Love.
Fantastiskt…
Ser han inte lite ond ut? Jag tycker att den här bebisen ser lite ond ut. Det kan vara färgen på glittret omkring honom som ger dom vibbarna. Niles har personlighetsdragen Atletisk och Neurotisk, så han är definitivt inte ond ur den aspekten… ännu.
Spökeridagen är här och medan resten av familjen tog det lugnt hemma så ville Baby få ut det mesta av dagen. Hon började med en runda bus eller godis för hon förtjänar såklart allt godis i världen. Självklart var deras rika granne inte hemma och hon hann bara med ett hus till men där fick hon en näve godis.
Efter det bjöd hon hem en kompis från skolan, Aja Rudeblom, och dom lekte fram till midnatt. Jag trodde att barnen skulle vara hemma tidigare än så men hur trött Aja än är så verkar hon inte vila gå hem.
Vad är det för fel på den här ungen? Jag trodde att hon var på väg hem, nej, hon gick in i Honey och Seemas sovrum när dom skulle ha myspys, ställde sig brevid sängen och började med slängkyssar om och om igen.. Klockan är 3 på morgonen för tusan, gå hem!
Familjens tre pälsbollar inviger deras nya utomhusskjul med leksaker, sängar och allt dom kan önska sig. Dessa tre kommer även vara Richies nyckel till att fånga vår alldeles egna enhörning. Jag menar.. bli vän med den och vinna dess kärlek, naturligtvis. 😍
Nina får vara hur skeptiskt hon vill, både jag och Richie är övertygade om att det här kommer gå jättebra. Jag menar, i teorin så är det här faktiskt perfekt. Dom har en helt egen ö där hemlösa, övergivna djur kan bo tryggt på och springa runt över! Pengar är inga problem för dom får hela tiden prylar och möjligheter bara för att dom är kändisar. Jag tror vi har ett framtida jobb här för Richie.
När Richie kommer hem från jobbet mitt i natten får han träffa sin son för allra första gången och hans reaktion var.. inte exakt vad jag väntat mig.
Jag antar att situationen plötsligt blev otroligt verklig. Han är pappa och han ansvarar för ett helt nytt liv som han och Nina har skapat och fört till världen. Vilket ansvar. Vilka förpliktelser han har nu. Vilken press…
Vilken tur att han har världens gladaste Scruffy numera som lyser upp rummet bara han kommer infarande. 😄
Tack, Nell, vi har redan bekräftat att Niles är en älva. Tyvärr.. Men tack för upplysningen, din hjälpsamma avsikt och natur är uppskattad.
Vad tänker du på, Nina..? Jag vet att du har haft det lite jobbigt nu dom senaste nätterna med en skrikande liten bebis som förstör sömnen och kräver uppmärksamhet. Du kanske behöver komma ut ur huset ett tag?
Dom tre nya pälsbollarna i familjen kommer riktigt bra överens, vilket känns skönt. Inget bråk eller käbbel. Här har Scruffy en intressant diskussion med Nill om hur mycket han avgudar marsvin, medan Nill desperat försöker att få en syl i vädret och förklara för den högljudda valpen som aldrig håller tyst hur fruktansvärt hemskt det är med vattenspridare.
Den nya vardagen och det nya livet har börjat sjunka in ordentligt hos Richie nu. Han behövde bara lite tid på sig, men nu har han börjat knyta an till Niles. 🥰
Vintern har nu Barnacle Bay och Fairy Island i ett stenhårt grepp. Det ser ut som om Niles kommer hinna få uppleva snön som småbarn.
Alla som vet vad som händer i mitten av vintern i The Sims 3 vet vad det är dags för nu. Snöflingedagen! 🥳
Det är i stort sett simmarnas version av julafton. Alla är lediga från jobb och skolan, simmar som arbetar får semesterersättning om det inte är ett dåligt räkneår eller något i den stilen och man kan ordna ett presentparty för familj, släkt och vänner. Vilket Richie är jättetaggad för då han aldrig firat Snöflingedagen eller ens känt till den tidigare.
Dagen börjar dock inget vidare. Richie är ute i snön tidigt på morgonen och leker med Scruffy, Nell och Nill och hör inte att Niles har vaknat. Han börjar skrika och väcker Nina, som är i desperat behov av sömn. Tack och lov så hör Richie det och springer in, men det är redan för sent. Skadan är skedd och Nina får ett raseriutbrott över deras gapiga unge (som jag precis missade att fotografera) och stormar därifrån.
Kvar står Richie med en nu lugn Niles och känner sig som en usel pappa och partner.
Nina lugnar ner sig ganska snart då hon inser vilken dag det är. Hon vill genast planera festen och bestämma vilka gäster dom ska bjuda in och Richie är genast med på noterna. Han är bara glad över att se henne glad igen. Den senaste tiden har varit lite av en pärs för henne.
Eftersom att huset är så litet fick vi problem med att spelet inte kunde placera ut en presenthög inför den kommande festen, så jag hjälpte Richie att stoppa undan ungefär halva huset så att den skulle kunna placeras där utan problem. Trots allt, vad är ett presentparty utan presenter?
Det dröjer inte länge förrän gästerna börjar anlända. Richie är jättetaggad och ser fram emot att… att… är det där Rahul? Bjöd Nina in honom?
Jajamän, det är Rahul och han tog med sig Dim Sum! Det var snällt, men… bussigt, Nina. Richie reagerade precis som väntat vid den här nyheten.
Fler och fler gäster anländer och av någon anledning vill dom alla tränga ihop sig i hallen och blockera varandras väg in. Ett problem som löstes i The Sims 4 och in såna här stunder uppskattar jag verkligen det, hur konstigt det än känns när man spelar.
Men presenthögen bara växer och växer! 😄
Tyvärr gör våra problem det också…
Den enda familjemedlemmen som dyker upp till festen är Alec, Dinas man och han kommer mest av artighet för att informera om att Dina och barnen inte kommer komma. Tydligen är Dina gravid med deras tredje barn och hon mådde alldeles för dåligt för att orka gå på några festligheter.
Nina, precis som Richie, hanterar dessa dåliga nyheter på bästa sätt. Med ett raseriutbrott.
Till råga på allt så har Richie bytt ut innehållet i Rahuls paket mot en bit kol. Han blev inte glad, speciellt inte med tanke på att Rahul tog med sig presenten till festen själv.
I ett desperat försök att lugna ner situationen och även lösa problemet med alla simmar som stod inklämda i hallen och inte kom någonstans så flyttade jag ut presenthögen utanför huset istället. Det är fantastiskt vackert väder idag, så varför inte öppna presenterna där?
Väl ute i solen så gick allting mycket bättre för alla involverade. Presenter öppnades, simmar pratade och skrattade, musik spelades, Scruffy skällde oavbrutet..
Det blev den magiska, jul-lika känslan som Richie hoppades på och han öppnade sin alldeles första snöflingepresent. Som var en vas med blommor i som vi inte har plats för någonstans i huset, men det gör ingenting alls. Den var nämligen vad som låg i Rahuls paket som han bytte ut mot kol tidigare.
Rackartygs och tjuvälvan växer aldrig upp, inte ens när han blivit förälder.
Solen går ner och ännu en dag och en lyckad fest går mot sitt slut på Fairy Island. 😄
Richie fick äntligen spendera lite tid med Dave, polisen som numera är kommissarie som Richie försökte ställa sig in hos för att verka så oskyldig och icke-tjuvlik som möjligt men som resulterade i att dom blev bästa vänner på riktigt istället. Dom har inte haft tid att umgås på länge då båda varit fokuserade på karriären samt familjen.
Han dansade även tryckare med sin gamla vän Laurel, som nu är åldring. Enbart i vänskapligt syfte. Hon var en av hans första vänner utanför den destruktiva Caliente-familjen och ingen kan veta hur lång tid hon har kvar. Dom försöker ta vara på tiden och hinna med att umgås och ha roligt så ofta dom kan!
Nina blev urfestad ganska snabbt och försökte sova, med blandade resultat. Antingen så skrek Niles för att han behövde något eller så slog någon av gästerna på TV:n. Coral Karlsonbo-Guldskägg, en av Richies kollegor från jobbet, hatar barn och har spenderat i stort sett hela festen med att stå i köket och högljutt klaga över att det existerar ett barn i samma hus som henne. Alice Karlsonbo-Guldskägg, Corals styvmamma, har suttit nästan oavbrutet i gungstolen bredvid Niles spjälsäng och bara njutit av kaoset runtom.
Nästa dag börjar på samma sätt som alla andra på sistone. Niles vaknar och skriker för att han är hungrig och känner sig ensam, väcker Nina och hon går bort och får ett raseriutbrott på honom.
Richie får återigen dåligt samvete för att han inte hunnit ta hand om Niles innan han väcker Nina, men samtidigt tycker han att hon överreagerar rejält. Bebisar ska skrika, det är helt normalt, så stod det åtminstone i böckerna.
Seema tycker att Honey har förändrats dom senaste dagarna. Hon vet inte om hon inbillar sig men det har redan börjat påverka deras förhållande negativt, även om hon försöker dölja det. Ännu värre så verkar vad det nu är påverka Honey's relation med deras dotter. Dom brukade vara så nära men Honey har börjat ta avstånd från Baby och kritiserar hennes val av vänner.
Det enda som inte verkar påverkat är relationen mellan Honey och Love, dom är lika nära som alltid.
Honey har definitivt förändrats sen hon blev Ondskans kejsarinna. Det är som om hon kan se saker klarare, andras styrkor och svagheter är så mycket tydligare för henne än innan och tyvärr hittar hon dessa svagheter även inom sin egen familj. Seema har aldrig varit helt på hennes sida, hon är alldeles för vänlig och tyvärr har Baby ärvt det av henne och den ondska hon känner från sin dotter är inte tillräckligt för att väga upp för det.
Love å andra sidan, hon känner inte ett uns av svaghet hos honom. Han kommer att växa upp till en bra framtida ledare för familjen så länge Honey kan leda honom i rätt riktning tills han är redo att ta över. Bara han inte börjar ta efter sin syster eller Seema.
Honey bestämde sig för att ta med sig Love till sin vän och arbetskamrat Maggie Flynn och hon tog med sig Love då Maggie har en dotter i samma ålder som honom. Tyvärr känner hon av en svaghet hos Maggie så fort hon öppnar dörren men hon bestämmer sig för att ge dottern en chans ändå. Hon blir inte besviken då dottern når upp till hennes förväntningar och efter en lite stel introduktion så går Celeste och Love riktigt bra ihop.
Samma sak kan jag inte säga för Honey och Maggies man, Joseph. Honey har aldrig träffat honom förut och hennes första reaktion var att ge honom en örfil.
Medan Nina äter frukost och gör sig redo för en ny dag så gör den lilla familjen upp lite planer. Eftersom att Dina och Nina tydligen är på dåliga termer vill Nina att hon, Richie och Niles åker hem till deras hus och överraskar dom genom att hälsa på så att lilla Niles kan få träffa sina två kusiner.
Richie är inte helt övertygad om att det är en bra idé, men han går med på det. Mest för att han ser fram emot att åka på sin första familjeutflykt. 😀
Det märks helt klart vem som är mest taggad på det här.
Nina är helt inställd på att överraska sin syster och Alec medan Richie verkligen tycker att dom borde ha ringt först. Tänk om dom inte är hemma?
- Redigerat 2022-01-03 23:21 av Mitchika
När dom kommer fram går Nina och ringer på dörren medan Richie… Richie, nej!! Jag vet inte varför det inte stod i barnböckerna som du läste, men små bebisar kan INTE leka i snön! Dom kommer inte uppskatta det över huvud taget, det där är en katastrofalt dålig idé och han riskerar att förfrysa. Ta upp Niles ur snön, omedelbart.
Ja, det var lite det som Richie fruktade. Ingen i familjen Caliente är hemma. Dom är troligtvis ute på en egen liten familjeutflykt. Eller så är dom på jobbet och barnen på dagis, med tanke på att det är tidigt på eftermiddagen en fredag. Jag hatar att vara bäraren av dåliga nyheter, men… men… på tal om att bära.. Richie, var är Niles?
RICHIE, FÖR KUNG OCH FOSTERLAND, VAD SA JAG PRECIS?!
Plocka upp din son innan han fryser ihjäl! 😱🥶
Nina verkar inte märka vad som händer med Niles, men hon tar inte hela situationen med Dinas familj speciellt bra. Hon hade verkligen planerat exakt vad hon skulle säga och göra, men nu blir det inte av. Richie vill gå hem med Niles, men Nina vill att dom väntar ett litet tag för att se om Dina och Alec dyker upp. Han ger med sig och går med på att vänta en liten stund till med henne.
Knappt hinner Richie gå med på att vänta en stund förrän Alec dyker upp och går… raka vägen förbi både Richie och Nina och in i huset. Förvirrat så stirrar paret efter honom, men går sedan och ringer på dörren. Alec vägrar öppna och Richie förstår ingenting.
Han trodde att dom alla var vänner. Jag menar, Alec är ju hans svåger och Dina är Ninas syster. Vad är det som pågår här?
Nina vägrar gå hem och fortsätter att stå och ringa på dörren, banka, titta in genom fönstret och försöker desperat få Alec att öppna, men det är ganska tydligt att det inte kommer att hända.
Det enda som inträffar strax efter att mörkret faller är att lilla Starla, Dinas och Alecs yngsta dotter, kommer utkrypandes och sätter sig där och börjar vråla om hur hungrig hon är. Till Richies och Ninas stora förtjusning.
Nina hjälper naturligtvis sin systerdotter, men Richie är så förvirrad. Vad i hela världen är det som pågår? En prompt från spelet gav mig svaret, men jag missade såklart att ta en skärmbild på den.
Det visar sig att Alec och Nina hade en romans vid sidan av, långt innan hon blev tillsammans med Richie och att folk börjat lägga märke till deras hemliga relation! Det stod att dom borde och jag citerar: "tona ner det innan någon blir sårad." Ja, alltså, för Richies del finns det fortfarande tid. Han har ingen aning om vad det är som pågår. Han finner bara hela situationen bisarr och konstig.
Inte förrän många timmar av envist ringande på dörren senare, just innan Richie måste sticka iväg till jobbet och är på väg att få ett nervöst sammanbrott över Stellas skrikande, ger Alec äntligen upp och öppnar dörren. Han kan inte låta Nina och Niles stå därute och frysa ihjäl nu när det börjar bli ordentligt kallt.
Det första som Nina gör är att gå in i ett av deras sovrum och börja leka med spegeln, efter att ha lämnat Niles ensam i hallen. Jag tror inte att hon mår speciellt bra… det är hennes födelsedag idag trots allt, hon växer upp till vuxen ålder. Kan hon ha hamnat i en slags medelålderskris?
Gissa vem som också hade födelsedag idag? 😍
Herregud, vilken perfekt blandning Niles är av båda sina föräldrar. Inget tvivel om att det är Richie som är pappan i alla fall, trots alla Ninas hemliga relationer. Det jag älskar allra mest är hur han fick Richies rosa ögon, för att inte tala om öronen. 🥰
Till skillnad från Richie så ser han inte ut som en typisk sagoälva. Han ser ut som en riktig liten tuffing. 😍
Nåja, han fick i alla fall träffa sina kusiner som Nina ville… även om dom inte var ett dugg intresserade av varandra.
Inte för att det gjordes Niles något. Han var lycklig nog som det var och av att ha utvecklat sina vingar ordentligt. Till och med småbarnen kan flyga lite med dom, om än inte mycket. 😍
Tålamod, grabben, vingarna är inte helt färdigvuxna än. Snart kommer du kunna flyga runt hur mycket du vill, precis som pappa Richie.
Äntligen, när klockan var närmare midnatt, så gav Nina upp, tog Niles och åkte hemåt. Ingenting gick som hon ville eller planerade idag. Hennes fantastiska, välplanerade familjeåterförening gick helt åt skogen, Dina kom aldrig hem så länge hon var där och Alec sa knappt ett ord till henne.
Allt gick bokstavligen åt skogen och hon och Richie missade att fira Niles födelsedag på grund av det. Hur kunde allt bli såhär fel?
Precis som jag misstänkte så har Nina hamnat i en rejäl medelålderskris. Jag bävar för hur det här kommer gå..
Niles, vad i hela..!? Kan-kan småbarnsälvor göra så!? Har du redan förmågan att anta din lilla älvform och använda huset för att sova i helt på egen hand?! Utan att behöva läggas och nattas av en vuxen!?
Okej, småbarnsälvor klättrade högt upp på min topplista nu, måste jag säga. 😍
Samtidigt har Richie sina egna problem just nu. Jobbet sliter verkligen på honom nu och han går hem stressad och överarbetad varje dag, stackaren. Jag har oroat mig för att han skulle vilja gå samma väg som Honey och bli ondskans nya mästare, men där borde jag ha vetat bättre.
Richie må vara moraliskt flexibel, men han är inte rakt igenom ond på det viset. Efter sin senaste befordran uttryckte han tydligt vilken väg han vill gå. Han tänker fortsätta i tjuvbranschen och bli en mästertjuv, vilket jag tycker passar honom klart bättre.
När nästa dag gryr vaknar vi upp till en helt ny era. En tid som kretsar helt och hållet kring småbarnet Niles i sex dagar för att ge honom den bästa uppväxten han kan få. 😍
Richie är fast besluten att vara den bästa pappan han klarar av att vara och även Nina verkar vara med på noterna då hon vill lära Niles precis allt hon kan. Från att prata och gå till att använda pottan. 😄
Vi får se hur bra det kommer gå med Ninas medelålderskris ovanpå allt, men förhoppningsvis ställer den inte till med för mycket problem.
Medan Richie tar hand om Niles och pottränar honom gör Nina det stora misstaget att gå ut och kolla posten. I brevlådan så ligger två beundrarbrev och ett paket, alla adresserade till Richie!
Det första är från Flora Annan, Finns dotter, som märkt att Richie är en mycket speciell person (det menar du inte, har du insett att den enda älvan och övernaturliga vuxna simmen på öarna är speciell) och att hon för alltid kommer ångra det om hon inte lär känna honom bättre.
Paketet var från Celeste, en gammal vän till Nina, som såg en tavla som fick henne att tänka på Richie och hon bad honom att ringa henne.
Det sista brevet var från… herregud, det är från Luisa! Det säger ungefär samma saker som Floras brev gjorde. Luisa av alla människor, hennes gamla rumskompis och före detta bästa vän! Nina har aldrig känt sig så förrådd innan.
Lite kycklinggos kanske kan få det att kännas bättre…
Inne i huset så tar Richie lite genvägar för att hjälpa sin älskade son att lära sig gå. Småfuskigt kanske, men det finns så mycket som Richie och Nina vill göra med sin son och småbarnstiden är så kort.
Jag vet dock inte om den här gåstolen var den bästa idén, med tanke på hur litet ert hus är…
Niles verkar väldigt nyfiken på draken Mori. Oroa dig inte, Niles. Om du mot alla odds skulle bli arvtagaren i huset trots att din pappa med största sannolikhet lär leva ungefär lika länge som dig så får du ärva Mori.
Annars, om du är riktigt duktig och snäll, kanske Richie vågar återvända till älvornas rike och stjäla ett drakägg åt dig när han blivit en bättre tjuv..
Inte ens gos med underbara, bedårande små kycklingar är tillräckligt för att få Nina på bättre humör och bli av med den där fruktansvärda känslan som dom där breven gav henne. Hon klarar inte av att bara stanna på Fairy Island och låtsas som ingenting. Hon måste bort. Ännu bättre, hon åker bort och får en makeover! En helt ny stil som visar upp hennes bästa sidor, det kommer få henne att må bättre.
Medan Richie och Niles har en fantastisk snödag tillsammans på Fairy Island (i matchande vinterjackor dessutom) så beger sig Nina till Barnacle Bays salong för att få en total makeover… av Cathleen Gerdstav, öns tatuerare. Jag säger inte att en tatuerare inte kan ha bra smak eller ge en häftig makeover, bara att det var ett oväntat val.
Efter lite funderande och diskuterande så har Cathleen en idé och… ja, det är definitivt annorlunda, men Nina älskar den och det är väl det som spelar någon roll.
Här har vi Ninas nya stil! 😄
Hennes medelålderskris kommer vara precis lika länge som Niles är ett småbarn. Kanon, det här kommer bli spännande. Jag ska göra mitt bästa med att uppfylla alla önskningar hon kan tänkas få relaterat till den, men jag har avböjt önskan om att flytta till ett nytt hus. Efter allt jobb jag och Richie precis lagt ner på att bygga det där huset åt henne vägrar vi att göra det igen. Inget flyttande, färdigdiskuterat. Vill hon ha ett nytt hus, ja, då får hon lämna Richie och flytta själv.
- Redigerat 2022-01-04 00:56 av Mitchika
Alltså, det är så smidigt med dom här Store-prylarna, måste jag erkänna. Första dagen som småbarn och Niles har redan lärt sig gå och prata helt själv. 😄
Det sparar massor med tid som Richie kan spendera med att ta hand om deras många djur och hemmet samtidigt som Nina är och får en makeover och jobbar. Hon har också ett jobb och hennes mammaledighet är slut nu. Dock önskar hon nu att byta jobb, så vi ska se om hon får upp någon önskan om ett nytt jobb och vad hon kan tänkas föredra istället.
Richie älskar verkligen att vara pappa till Niles och spendera tid med honom. Så pass att han väljer att stanna hemma från jobbet och istället fokusera på att läsa barnböcker för sin son. Men bara för den här gången och bara för att Nina jobbar över och blir sen hem.
Det är svårt att få tag i en barnvakt ute på Fairy Island i sista minuten en lördagskväll.
Hoppsan, det var visst fullmåne inatt. Ni vet vad det innebär? Zombies på besök! 😄
Jag trodde att Richie skulle flippa ur fullständigt, fegis som han är, men verkligen inget kunde bryta hans koncentration. Han var fast besluten om att han skulle läsa klart "Blåaktiga ägg med Pastrami" tillsammans med Niles, vad som än händer.
Av någon anledning (jag kan i och för sig gissa) fick zombien generalpanik och sprang därifrån! Jag har aldrig sett en zombie fly i vild panik från en tomt på det här sättet innan. 😨
Alltså.. Lars-Edvin är död, han blev träffad av blixten. Jag har ingen aning om Sven-Sture käkar zombies på samma sätt, men jag gissar att zombien inte var villig att chansa?
Jag kom på att det finns en riktigt bra funktion i The Sims 3. Simmarna kan ringa och ta ut obetald ledighet från sitt jobb om dom vill!
Självklart ringde Richie till sin chef och bad om att få ta ut fem dagars obetald ledighet så att han kunde spendera tiden med sin lilla son. Hans chef godkände det och nu är det en hel vecka (en dryg årstid) innan Richie måste åka till jobbet igen. Han kommer kunna spendera hela Niles småbarnstid med honom. 😄
Helt orelaterat till familjen, men jag var ute och kikade över Barnacle Bay för att se om jag kunde få en skymt av enhörningen igen. På en av bilvägarna såg jag blinkande ljus och jag var tvungen att zooma in för att se vad som händer.
Mitt på vägen står en polisbil parkerad med lyster och sirenerna igång bredvid den allmänna tomten "Den bortglömda trädgården" och ute i trädgården står den nattpatrullerande poliskonstapeln Salina Boijlunge och bygger en snögubbe och missar helt den högljudde, ilskna zombies som vandrar förbi bakom henne.
Alltså, poliskåren i Barnacle Bay får verkligen toppbetyg för mig. Bästa poliserna i simsvärlden bor definitivt här! 👍
Zombien åker därifrån i en limousin (fråga inte) och polisen Salina fortsätter glatt med sin snögubbe. Vi ska väl bara vara tacksamma att zombien inte fick syn på stackars gamla Jasmine där borta som var ute på sin nattliga promenad… återigen, bästa poliserna man kan önska sig! Jag och mina simmar har aldrig känt oss tryggare.
- Redigerat 2022-01-04 02:11 av Mitchika
Wow, okej, på tal om dom levande döda. En zombie vaknar från sin eviga slummer, klättrar upp ur marken och kommer fram till Richie och Niles bara för att högljutt klaga på det lilla småbarnets xylofonspelande. Med andra ord så spelar Niles så uselt att han bokstavligen väcker dom döda så att dom känner att dom måste återuppstå och protestera.
Jag vet inte om jag ska känna mig djupt förolämpad å Niles vägnar eller bara förbaskat imponerad.
Richie känner dock att han måste stå upp för sin son och försvara hans spelande, så medan zombien står och klagar och skriker på hur uselt det låter står Richie och hurrar och ropar hur fantastiskt det låter istället. I bakgrunden fotograferar en paparazzi denna bisarra händelse vid midnatt på Fairy Island och får säkert en befordran på jobbet imorgon för det här.
Bara en typisk fullmånenatt ute på ön..
- Redigerat 2022-01-04 02:17 av Mitchika
Nina, jag vet att du går igenom en jobbig period just nu, men du är fortfarande mamma och du måste ta hand om Niles när Richie håller på med djuren, okej? Du kan inte sluta helt med det för att du har en medelålderskris.
Okej, nej, Nina har absolut inga planer på att vara en mamma till Niles just nu. Mer än att göra det absolut nödvändiga. Hon matade honom när han var hungrig, men därefter gjorde hon sig i ordning och lämnade Fairy Island för att ta itu med lite grejer på Barnacle Bay.
Det första hon gjorde var att köpa en TOYOTA PRIUS ELHYBRID för 10 000 simdaler!!! 😱
För vi behöver ju verkligen en bil ute på Fairy Island, där det inte finns några vägar över huvud taget… 😵
Nåja, det är åtminstone en elbil..? Bra för miljön? Den ska tydligen sänka hushållsräkningarna också på något magiskt vis, vilket vi tacksamt tar emot, men 10 000 simdaler… Det var över hälften av pengarna vi hade kvar..
Nina tog den nya bilen och åkte raka vägen till gymmet där hon börjat träna hårt. Ett nytt jag betyder inte bara en ny bil, utan även att komma i bättre form! Hon tänker bli muskulös, snyggare och starkare än hon någonsin varit innan. Det är inte bara Richie som är ung och vacker, det är hon också!
Under tiden fortsätter Richie att hålla ställningarna hemma på ön och spendera all sin lediga tid med Niles och djuren och är lyckligare än någonsin.
- Redigerat 2022-01-04 12:52 av Mitchika
Med det känner jag nog att vi får sätta punkt för den här tråden och skapa en ny innan den här blir alldeles för lång och tung att ladda. 😀
Länk till fortsättningen finns här:
https://thesims.ifokus.se/discussion/1531877/nyarsaventyr-i-the-sims-3-del-2
- Redigerat 2022-01-04 03:27 av Mitchika