The Sims iFokus

The Sims

Läst 116 ggr
Panda123
0

Ärva föräldrar?

Min Sims föräldrar gick bort nu när han är på universitet men han ärvde ingenting. Jag har sett till så att dom har det gott ställt så känns tråkigt att allt det jobbet/pengarna är borta. Har jag missat någon inställning?

Mitchika
0

Vilket The Sims-spel gäller det?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Panda123
0

#1: Gäller The Sims 4. Har för mig det skedde automatiks i tidigare versioner..

Mitchika
1

#2: Inte vad jag kan minnas, i ärlighetens namn. När det gäller arv så har det vad jag vet alltid fungerat såhär:

I The Sims 2 så kunde simmar få ärva en delvis slumpvis summa simdaler om en sim dog av ålder, beroende på vilken relationsnivå samt relation som dom hade till den avlidna simmen. Det hade inget att göra med simmens hushålls tillgångar.

I The Sims 3 så finns arv enbart i form av en belöning i belöningsbutiken som simmen kan köpa. Att en avlägsen släkting dog och så fick dom en viss summa simdaler.

I The Sims 4 Eko-liv så kan en sim få ett slumpmässigt telefonsamtal och därigenom få möjlighet att ärva en summa pengar beroende på vilket alternativ som väljs.

I The Sims 1 kommer jag faktiskt inte ihåg om det fanns något telefonsamtal som gav pengar för att en släkting dog eller så. Det var så många slumpmässiga, udda telefonsamtal som alltid poppade upp att det var svårt att riktigt ha koll och komma ihåg för mig. Jag tror dock inte att det fanns.

När det gäller dödsfall och den sista simmen i hushållet dör, då har mig veterligen det alltid varit så i alla spelen att simdalerna försvinner i samband med att hushållet försvinner och huset blir sedan tillgängligt för andra hushåll att köpa och flytta in i. Är man rädd om en hus och ett hushålls tillgångar bör man alltid se till att det finns åtminstone en yngre sim i hushållet som kan ta över när dom äldre dör.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot