Kul kvarterberättelser
Nu har den nya funktionen funnits i spelet ett tag. Har ni hunnit spela en del med dom och tagit er tiden att kolla vad som hänt i kvarteren under tiden som ni spelat på era hushåll? 😀
Finns det några kul ni vill dela med er av? Jag fick den här guldklimpen ikväll när jag kollade vad som pågick i världen utanför min sims lilla lägenheten. Jag har hört folk skoja om att simmar startar eldsvådor även när dom lagar sallad, men den här var ny. 😂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Ack alla de gånger mina flingor tagit flammor 😂
Jag har mest haft "normala" anledningar. Som att möbler börjat brinna eller liknande.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Det här har jag ingen bild av, men det blev en av mina favorithistorier av en ren slump just för hur bisarr den var.
Min nuvarande sim är en student och bor i en billig lägenhet i San Myshuno medan han studerar. Han blev bästa vän med Raj Rasoya av en ren slump. Dom bara klickade, helt enkelt och umgicks varenda dag. Som ler och långhalm, hade jättekul ihop, den perfekta vänskapen för att pålitligt hålla min sims umgängesmätare på topp.
Så en kväll hade dom hängt hemma hos min sim, haft roligt, sett på film och jag tänkte att vad fasen, imorgon låter jag dom åka iväg och ha en grabbkväll på stan eller något. Hitta på något kul utanför deras comfort zone för lite variation. Raj går hem, min sim går och lägger sig, vaknar nästa morgon, gör sig redo för dagen och drar till universitet hela dagen för att plugga. Han kommer hem och medan han fräschar upp sig inför en rolig kväll med Raj sitter jag och går igenom kvartershistorierna för skojs skull och då poppar det upp.
Någon gång efter att han lämnade min sims lägenhet måste Raj ha fått någon form av panikidentitetskris eller något i den stilen för han slängde sig på första bästa flyg, tåg, båt eller bara bilade hela natten för att komma till Mt. Komorebi. Vad skulle han göra där? Bestiga berget, naturligtvis. Hur gick det? Inte så bra..
Så det var hur min sim förlorade sin bästa (och just då enda) vän inom.. jag tror det var ungefär 16 timmar från dess att Raj lämnade min sims lägenhet tills vi fick veta att han föll till sin död från det höga berget i Mt. Komorebi. Som han besökte och skulle bestiga på en ren jädra impuls från till synes ingenstans. Eller så ville han så desperat inte umgås med min sim mer eller åka ut på stan med honom..
Det var minst sagt chockande och det förstörde mina planer lite. Men min sim har repat sig någorlunda. Han tog upp stickning som en ny hobby, blev bästa vän med sin hyresvärd istället och nära vän med Rajs mamma (dom bondade över Rajs död) och skaffade en hamster. Livet går vidare!
#1: Det var säkert därför jag inte fick hälla upp mina egna flingor när jag var liten. 😂
Vi har mycket dödsfall här ikväll. Min stora fråga är dock… har vi ens eluttag i det här spelet? Logiskt sett så borde vi, men jag har aldrig sett något. 😨
#2: Ja det är vad jag gör med. "Åh nej, jag vill inte umgås med x, jag bestiger ett berg och dör i olyckan!" xD
#5: Ja, det är ju klart enklare än att bara säga så eller att avsluta en vänskap. 😂
Jag börjar undra om Raj kanske fejkade sin egen död. Han är ett spöke i min sims relationspanel, men han kanske bara är väldigt duktig på att fejka sin egen död? Intrigerna tätnar… nu blir det dramatiskt i San Myshuno!
#6: Men det är ju pinsamt att säga att man inte vill umgås med någon. 😁
#7: Herregud ja… ja, det där berget ser mer och mer lockande ut. 🤣
#8: Jag gillar nya funktionen men ibland känns det lite pinsamt. Haha!