Mitchika spelar The Sims 4 Varulvar Game Pack!
Jag måste självklart göra en snabb redigering och skriva in SPOILERVARNING I TRÅDEN, vilket jag missade helt första gången. Det kommer finnas SPOILERS för det nya Game Packet i den här tråden, så läs på egen risk!
Jag är sjuk, trött, flummig och jag spelade det ihop med min syster som gjorde situationen tusen gånger värre, men jag ska minsann ändå spela eländet och dela med mig av mina bisarra upplevelser så gott det går. Vi spelade ihop hela kvällen och jag ska försöka sammanfatta händelserna som jag har kvar i minnet. Hur bra det går, ja, det får vi väl se. 😅
Jag har tonvis med skärmbilder från mitt spel men inte ett enda från syrrans, vilket är synd för hon ansträngde sig verkligen och skapade en jättecool och vacker varulvstjej medan jag skapade den här synden mot naturen. Han såg mycket värre ut innan, men jag valde att fixa upp honom lite så här har vi min tuttifrutti-varulv Inatse Ylson.
Förnamnet kommer från ett internt skämt om att han är en hel normal varulv och sim, inget att se här inte. Efternamnet kommer från att han vägrade hålla munnen stängd i Skapa en Sim. Han bara ylade och ylade och ylade tills jag höll på att förlora förståndet och döpte honom till "Ylson" som straff och för att det var det mest passande namnet jag kunde komma på. Syrrans varulv tror jag ylade en gång som max under hela tiden som hon klädde på henne, så det var definitivt en Inatse-grej… 😒
Hans simform såg för övrigt ut sådär direkt när jag skapade honom så jag ändrade ingenting annat än att klä upp honom ordentligt för att prova lite nya kläder.
Första intrycket av Varulvar i Skapa en Sim
- Om det inte redan framgick i mina skärmbilder så kan vi måla och rita på våra simmars varulvsformer precis som vi kan göra på husdjuren! Stor plus! 😍
- Inga nya egenskaper följde med expansionen, minuspoäng där..
- En enda ny ambition följde med, men den utvecklas sedan till fyra andra alternativa ambitioner och vägar som din sim kan ta som varulv sedan så den är definitivt unik ur den aspekten!
- Du kan välja att synkronisera din sims olika former så att varulvsformen får samma kläder, o.s.v eller välja att inte synka dom så att din varulv kan ha en helt annan klädstil när vargen kommer fram!
- Flera kul alternativ för att göra din varulvssim unik, från ansiktsfluff till olika typer av tänder (likt vampyrerna) och olika öronstilar/former, vilket gjorde mig jätteglad. Stort plus! 😍
Det är nog det jag kunde komma på angående Skapa en Sim, jag spenderade inte jättemycket tid där vilket säkert syns på Inatse.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
- Redigerat 2022-06-17 01:46 av Mitchika
Världen Moonwood Mill var tyvärr en enorm besvikelse för mig. Åtminstone när det kommer till första intrycket. Den är förvånansvärt liten när man spelar i den, vilket visserligen gör den lite mysig, men vi fick bara fem tomter i världen! Varav endast tre är hushållstomter, övriga två är ett bibliotek och en bar.
Två av hushållstomterna är lediga för att flytta in i på en ny sparfil, så trots alla varulvar i trailern så finns det bara ett hushåll som bor där. Dock så bor flockledarna för dom olika flockarna i två separata specialbyggnader, så det finns fler boende där ur den aspekten i alla fall!
Överlag, jag var grymt besviken av världens första intryck. Jag hade hoppats på lite fler tomter, ärligt talat. Visst, den nedhuggna skogen är lite läcker, effektfull och ger stämning till världen, men det är en stor, tom yta som våra simmar inte ens kan besöka. Jag hade hellre sett lite bostadstomter där än det.. Bara personligt tycke, givetvis. Själva världen i sig är väldigt trevlig att spela i för övrigt.
Nåväl, dags att hoppa in i spelet på den tomma tomten i kvarteret och Inatse visar omedelbart varför hans efternamn är Ylson. Så ser dom ut när dom ylar och jag tycker personligen att det är bedårande. 🥰
Då kanske ni undrar, hur fungerar varulvarna i spelet som livsform? Har ni spelat Vampyrer-Game Packet och/eller Magins Rike och tyckte ni om det?
Då lär ni tycka om hur varulvarna fungerar, för dom har i stort sett exakt samma system bakom sig som vampyrerna och besvärjarna. En mätare som fylls genom olika typer av interaktioner som släpper lös vargen inom simmen eller försöker kontrollera den på olika vis, fem olika ranker av varg att nå och en massa olika belöningar och förmågor att låsa upp på vägen.
Men! Det finns några saker som skiljer varulvarna från dom övriga magiska väsena i spelet. Först och främst så har vargarna inga riktiga svagheter likt vampyrerna och inte heller några förbannelser. Istället har dom "Vilande Egenskaper" samt "Temperament."
Vilande egenskaper låses upp genom att uppfylla kraven som finns för dom (som du kan läsa om genom att placera muspekaren ovanför dom) och när varulven sen har den egenskapen får den tillgång till en eller flera interaktioner tack vare det.
Temperament är väldigt intressanta i mina ögon, men även lite frustrerande då dessa inte går att påverka. När din sim blir en varulv får den ett temperament och den utvecklar sedan tre till när den klättrar i rank som varulv och blir starkare och lär sig mer om sin nya vargsida. Dessa temperament kan dock liknas som svagheter då dom oftast medför något negativt med sig, men det påverkar din varulvs personlighet och vad som får dess raserimätare att stiga.
Inatse började med temperamentet/varulvsegenskapen "Antikapitalist-jycke" vilket jag tror innebär att han blir rasande och hatar att ha ett jobb/vanligt jobb, vilket var perfekt med tanke på att jag funderade på att göra honom till en legacygrundare. 😅
Nedan följer en bild på Inatses egenskapsmeny där jag slutade spela med honom för kvällen. Dom fem rankerna hos varulvarna är:
- Valp (lägsta, nyfödda varulvar)
- Knatte
- Primus
- Veteran
- Apex (högsta ranken)
Nu vart det en himla massa text och information här, men jag hoppas att jag lyckades göra det någorlunda tydligt. 😀
När jag startade spelet och tittade på egenskaperna samt Inatse så insåg jag snabbt två saker som jag tyckte var riktigt häftiga.
Det första var att alla egenskaperna i första ranken som varulv alla erbjuder saker och ting som innebär att din sim inte kommer behöva någonting för att överleva. Inget hem, inga grejer, inget alls! Varulven kan lära sig att sova på marken, (och jädrar vad mätaren går upp snabbt!) "revirmarkera" på marken, putsa sig själv bättre och snabbare än något kattskrälle jag stött på och i ranken över kan dom lära sig att jaga sin egen mat ute i det vilda. Helt fantastiskt, jag behövde inte bygga något alls. 😄
För det andra: din sim föds inte med kontroll över sin varulvssida. Inatse kunde inte förvandlas till varulvsform av egen vilja än, så han var fast i sin mänskliga skepnad. Du måste uppfylla ett av kraven på en av dom vilande egenskaperna för att få kontroll över vargen inom dig och kunna anta formen när du vill.
Inga större problem! Jag valde att ge Inatse förmågan att sova på marken samt den helt fantastiska förmågan "Vildsinthet" för att… ja, låt mig citera spelet: "Att hota andra simmar är roligt och lönsamt!" 😁😂
Med den förmågan låses interaktionen "Vildsint hot" upp och Inatse kunde plötsligt hota andra simmar och skrämma vettet ur dom. Så pass att det finns en chans att dom tappar sin plånbok, som Inatse då kunde länsa på simdaler. Vi löste problemet med att han inte ville ha ett jobb riktigt snabbt där och fixade en rolig inkomstkälla. 😄
Efter att han skrämt gamle herr Elderberry från vettet och tagit hans plånbok så tar Inatse upp sin mobil och surfar på webben som ingenting har hänt. Han är helt iskall. 😄
Men jag var ivrig att utforska så jag skickade genast Inatse till en av dom två allmänna tomterna i den nya världen. Nämligen biblioteket. Det är en del av hans ambition att läsa dom nya varulvsböckerna, så vi får en chans att spana efter dom och kanske utforska vad mer som går att göra.
Jag blir inte besviken här. Det första jag kan beordra Inatse att göra är att riva på alla möjliga saker därinne, däribland bokhyllorna. 😄
Tyvärr verkar det inte ha någon synbar effekt på föremålen (vad jag kan se nu i alla fall) men det är likförbaskat kul att göra och det får varulvsmätaren att stiga som extra bonus. 😀
Knappt hinner Inatse slå sig ner med en av böckerna för att börja läsa då plötsligt den extremt snygga och stiliga bibliotekarien Stefan dyker upp! Vi kastar allt vad läsande heter åt sidan för att hälsa på honom istället. Kanske han är en varulv? 😀
Hur hälsar en varulv på en främmande individ? Genom att sniffa, så klart! Stefan visade sig vara en varulv han också och båda två sniffade nyfiket på varandra, på respektfullt avstånd givetvis. 😄
Varulvarna har ett par nya romantiska interaktioner som jag genast var tvungen att testa. Den första var "Gör vargögon åt" och den andra var "Morra förföriskt" och jag hade alldeles för kul åt dom. 🤣
Men det som hände efter första flörtandet fick mig nästan att ramla ur stolen av uppspelthet! En ruta poppade upp och sa att Inatse kan ha hittat sin ödesbestämda varulvspartner! Varje varulv har tydligen en sådan som månen har utsett!
Ursäkta, men det här ÄLSKAR jag! Nu kan jag skicka mina varulvar på jakt efter sina ödesbestämda varulvspartners när jag spelar legacys! Jag behöver inte välja åt dom, jag kan låta månen avgöra! 😍
Jag hade ingen aning om att det här fanns i spelet och vad är oddsen att den första simmen som Inatse träffar inte bara är en varulv utan dessutom hans ödesbestämda partner?! Syrran hade inte samma tur, utan hon fick spendera himla lång tid och gå igenom en massa varulvar innan hon hittade Lunas ödesbestämda partner, men det gick till sist. 😄
Och det gav dom (eller åtminstone Inatse) den här känslan för den andre! Åh, det här är så gulligt och så roligt, det här tyckte jag verkligen om! 🥰
Kort efter det där sprang Stefan iväg och vi hittade honom här igen. Det känns nästan som om han tyckte att Inatse var lite för på med det där om ödesbestämda partners, men Stefan, det kan vi inte kontrollera. Månen har sagt det, vi måste bara lyssna. Kom ut därifrån och molnskåda lite istället!
Han var inte svårövertalad. Jag menar, månen har bestämt. Han har inget val och han vet om det. Samma dag som dom träffades hade dom sin första kyss och blev pojkvänner. Precis som månen ville. 😄
När jag sedan öppnade upp Stefans profil i relationspanelen så lade jag märke till den här söta lilla detaljen. Dom ÄR ett ödesbestämt par och "sammanbundna för livet genom ödets trådar!" 😍
Jag är lite av en hopplös romantiker, ja och jag tycker verkligen om sånt här när det kommer till sagor, berättelser och digitala varelser som jag har full makt och kontroll över. 😄
När Inatse och Stefan ligger på marken och myser tillsammans i solnedgången kommer det här absoluta stolpskottet och tycker att det är en bra idé att gå över varulvarna och kliva Inatse i ansiktet på vägen in i biblioteket!! 😱
Det tänkte inte Inatse acceptera utan att ha något att säga till om, Valp eller ej. Hon hade verkligen noll självbevarelsedrift, men hon kom därifrån med livet, men inte plånboken, i behåll.
Tyvärr så hade jag gjort ett litet misstag med Inatse. Jag gav honom egenskapen "Anständig" vilket innebär att han inte var ett dugg intresserad av att slåss och starta slagsmål, till min stora sorg. Men till min stora glädje fanns det inte ett anständigt ben i kroppen på Stefan! 😄
Här bestämde sig Inatse för att plåga alla våra öron med en serenad. Jag kan givetvis inte uttrycka hur hemskt det var att lyssna på genom en bild, men jag vill bara att ni ska veta att det hände och att jag led.
Direkt efter serenaden meddelade Inatse att han inte tyckte om det och att han ogillar att sjunga, till allas vår glädje.
Vid det här laget var Inatse hungrig som en varg och jag skickade honom till den andra allmänna tomten, baren, för att köpa något att äta. Trots allt hade vi tagit några plånböcker vid det här laget och hade råd att äta och dricka så mycket Inatse ville. 😄
Av någon anledning så tyckte INGEN om honom. Alla rynkade på ansiktet och såg ner på honom så fort han dök upp. Något som Inatse tog med ro, men jag förstår verkligen inte. Vad sjutton gjorde han för fel? Jag har aldrig haft simmar reagera så illa på mina simmar tidigare och jag har haft vampyrer som vandrar runt i monsterform och mördar folk genom död av ilska tack vare sin hemska aura. 😂😅
Nåja, han fick mat i magen och det var det viktigaste.
Inatse passade även på att låna toaletten och det var då jag märkte det först. Den där svaga, röda auran som långsamt växte sig starkare och starkare medan han begav sig hemåt till sin tomma skogstomt. Hans raserimätare var nästan full!
Just det, Inatse.. omfamna ilskan, omfamna rovdjuret inom dig. 😄
Vid det här laget hade jag låst upp ännu fler av Inatses förmågor och fått upp honom från Valp till Knatte, vilket gav honom alternativet att lära sig jaga. Det kändes viktigt för hans grundläggande överlevnad, så jag valde den egenskapen och skickade iväg honom på jakt.
Han kom tillbaka med en tallrik med en rå stek på. Inte riktigt vad jag förväntade mig, men… smarrigt, antar jag? 🤢
Spelet verkar för övrigt klassa detta som skräpmat då han fick den skräpmatsälskande livsstilen efter att ha levt länge på det här.
Därefter kurade han ihop sig till en liten boll på sin tomt ute i regnet och somnade sött. Inatses första, långa och utmattande dag i Moonwood Mill var äntligen över.
Nästa dag började precis så som jag hade hoppats! Raserimätaren är bara en pytteliten gnutta från att koka över och explodera, Inatse behöver bara en pytteliten knuff på vägen för att vargen ska bryta sig ut och ta över. 😄
En liten knuff som han givetvis ska få av mig när han blir beordrad att yla igen. 😀
Inatse uppskattade det inte. 😄
Där har vi det, första förvandlingen för Inatse! 😍
Animationen när han tappade kontroller och vargen tog över var jättecool, inget som bilder kan göra rättvisa över huvud taget. 😄
Nu började prövningen! Inatse tappade nämligen kontroller över sig själv och kunde nästan inte göra några som helst interaktioner med föremål och andra simmar. Inte som jag kunde styra mycket över i alla fall. Han blir i stort sett ett destruktivt monster som försöker attackera andra och förstöra saker.
Han rusade runt som en galning och ylade som en dåre under hela den här intensiva perioden, men eftersom att han var hemma på sin tomma tomt fanns det inte något han kunde förstöra och inga andra simmar att terrorisera heller.
Det finns en anledning till varför jag valde att låta det ske här hemma. Om han klarar av att tappa kontrollen på det här viset och ta sig igenom hela perioden där vargen brutit sig lös (det handlar om några timmar i speltid) så kommer han få kontroll över sin förvandling och viss kontroll över vargen! Då kommer han kunna förvandla sig till varulvsform när han än vill och känner för det! 😄
För att ge mig en mindre hjärtattack så dök naturligtvis välkomstkommittén upp mitt under Inatses bärsärkagång, men jag avbröt den så snabbt att inga simmar han komma i närheten. Men det var nära ögat.. 😵
Man har viss kontroll över simmen i det här tillståndet, men inte så mycket som man är van vid och impulserna att dra iväg och terrorisera är starka i simmen. 😀
Tiden gick oändligt långsamt, men till sist är den ute! Vargen tappar styrkan och Inatse återtar kontrollen igen och förvandlas tillbaka till sin mänskliga form. Vi grejade det! 😀
Jag fick strax upp en notis om att Inatse nu hade låst upp egenskapen "Förvandlingskontroll" och kan numera anta sin varulvsform i stort sett permanent. Jag kunde inte vara lyckligare. 😍🥰
Han fick även fler poäng och låste upp fler varulvsegenskaper och ja… umm…
… ja, det här är en grej nu i The Sims 4. Jag vet inte riktigt vad jag känner för det, men… jag skrattade alldeles för mycket åt det i en grej som hände senare i spelet, vilket jag skyller på att jag var trött, men… ja..
Det är Inatses revir i alla fall och det kan ingen ifrågasätta nu.
Nu när Inatse har kontroll över sin förvandling och vargen inom sig låser det upp en massa andra roliga interaktioner. Som att leka dragkamp med sin pojkvän och ödesbestämda partner när han också är i varulvsform! 😄😍
Titta bara vad vacker Stefan är! Han är helt underbart.. och så har vi Inatse där mittemot honom… som inte är lika vacker.. 😅
Med ett plopp så sliter Stefan kampleksaken ur munnen på Inatse och vinner leken! 😄
Stackars Inatse såg så himla ledsen ut, han fick inte behålla leksaken trots att det var hans…
Vad mer kan varulvar göra när dom har kontroll över sin förvandling och vargen inom sig? Sparra, naturligtvis! 😄
Den här typen av fight tycker Inatse tack och lov är helt okej, trots sin extrema anständighet. Jädrar alltså, vad dom slogs! 😍😍
Här trodde jag att sparrningen var över och att Stefan hade "vunnit" för han knockade ut Inatse ut stridsmolnet, men där hade jag fel! 😍
Inatse landar på alla fyra utanför som ingenting och DYKER in i striden igen och tacklar Stefan i full fart! 😄
Det såg dock ut som om Stefan vann i slutändan ändå av reaktionerna att döma, men det var bara en sparrningsmatch och Inatse slåss inte på allvar, så det får nog tas med en nypa salt.
Det hjälpte dock killarna att knyta ett ännu starkare band till varandra och dom kände sig mycket närmare efter det här. 🥰
Här måste jag bara slänga in en bild på Stefan och hur vidrigt söt och underbar han ser ut med sin ljusa päls och lila ögon och breda vargflin. 😍😍🥰🥰
Därefter var jag tvungen att svara på frågan som jag är säker på att vi alla har i huvudena när vi ser dessa vackra varelser: hur funkar det när dom kysser varandra?!
Såhär. Såhär funkar det. 😄🥰
Eftersom att dom varken har ett hus eller några möbler så bestämde sig killarna för att springa ut i skogen för att myspysa för första gången. Jag menar, dom är ju trots allt djur och ett med vargen inom dom. Supernaturligt det här. 😄
Ingen skam i kroppen på dom här två inte.
Nej, grabbar, jag är väldigt säker på att ingen såg. Ni är mitt ute i skogen. Det är lugnt, kusten är klar, bara att kliva ut.
Jag var givetvis tvungen att kolla in det här lite närmare och fick syn på den här fantastiska känslan hos Inatse. 😍😁
Och han har fått göra om det, ganska många gånger vid det här laget. Kanske lite onödig info, men ja.. 😅
Medan Inatse och Stefan varvade ner från myspyset med lite våldsam dragkampslek dök den här killen upp, totalignorerade varulvarna i bakgrunden som förde en jädra massa oväsen och höll bara på med mobilen. Jag antar att simmarna som bor i Moonwood Mill är ganska härdade för sånt här.
Men viktigast av allt, Inatse fick revansch från tidigare! Nu är kampleksaken hans igen och Stefan kan inte få den. 😄
Aww, Stefan blev så fruktansvärt ledsen.. det var hjärtknipande… den var ju hans.. 😭
Inatse bestämde sig för att ta ut känslorna på den förbipasserande snubben som nonchalerade dom och stal hans plånbok. Som man gör i såna situationer när man råkat göra sin partner ledsen.
Knappt hinner killarna skiljas åt och Inatse gå hem förrän Stefan ringer honom igen och berättar om en galen fest vid slottet i Windenburg. Jag funderade en sekund, men sen så kände jag att här har vi det perfekta tillfället att se hur varulvarna smälter in i "vanliga" sim-världen utanför Moonwood Mill. Inatse är dessutom dansmaskin, så han skulle aldrig tacka nej till en fest där det blir musik och dans.
Kommer dom passa in? Bli en del av gänget? Sticka ut?
… definitivt sticka ut.
Inatse blev otroligt hypad på dansgolvet, flippade ur lite där och brydde sig inte ett dugg om huruvida han drog uppmärksamhet till sig eller skämde ut sig. Lite pinsamt, tyckte Stefan, men det hade Inatse en lösning på också. 😀
Drinkar! Inatse bjuder och betalar för rubbet, det är bara att ta för dig, Stefan! 😄
Det visade sig ganska snabbt att Stefan inte direkt var van vid att dricka, men han tyckte helt klart om det. 😅
Medan dom står där och dricker så kommer Mortimer Spökh gående och.. alltså, vad är det här? Har alla simmar i spelet käkat bitter blängsylta eller vad är det frågan om? Har du aldrig sett två varulvar som avnjuter en drink tillsammans på dansgolvet, Mortimer?! Herregud, jag trodde att du av alla simmar skulle vara lite öppensinnad och förstående…
… fast det kanske är jag som är orsaken till att han blänger med tanke på vad som hände med Chris i mitt andra projekt..?
Nåväl, Inatse låter sig inte påverkas och släpper lös på dansgolvet långt efter att Stefan gått hem. Efter att nyhetens behag lagt sig lite verkar dom flesta ignorera honom, men simmarna har haft väldigt starka (och ganska negativa) reaktioner till varulvarna än så länge.
Jag måste givetvis testa lite gränser och se vad vi kan göra och vilka slags beteenden vi kan komma undan med. Så när festen är slut tar Inatse fram ett litet mellanmål. Dansa ger en verkligen aptit!
Det gav ingen vidare reaktion att äta rått kött framför alla, men kanske…
… okej, jag hade nog inte behövt testa det här. Sunt förnuft hade räckt, men jag vet inte hur mycket sånt jag faktiskt besitter. Men en revirmarkering av von Gast-godset (dess entré dessutom) var visst att gå för långt.
Nästa dag i Moonwood Mill "attackerar" och terroriserar Inatse en snubbe i närheten bara för att han har gröna ögonbryn till hans blonda hår och det ser alldeles för bisarrt ut.
Jag vågade inte kommentera Inatses egna ögonbryn här då jag fortfarande har lite självbevarelsedrift kvar, men jag tänkte det åtminstone.
Inatse hade dessutom fullt upp idag. Han planerade nämligen att fria till Stefan som han nu har känt i flera dagar, vilket är en hel evighet i The Sims-tid! 😄
Han tog med honom ut i skogen i Moonwood Mill och tog fram ringen. Stefan sa självklart ja! Jag menar, hur kan man motstå det ansiktet?
Killarna bestämde sig för att fira och få utlopp för sin glädje genom att köra lite kamplek och vad händer då? Jo, en random, oövervakad unge i BADBYXOR dyker upp mitt i skogen och går förbi dom så nära att han nästan stryker sig längs sidan på dom två varulvarna som är mitt uppe i en våldsam dragkampslek. 😱
Jag har så många frågor, men som med så mycket annat i The Sims-spelen så lär jag aldrig få något svar.
Jag är så ivrig att se hur det ser ut när varulvarna gifter sig att jag lät killarna springa hem och utbyta löften direkt med varandra. 😄
Det hela var bedårande och sött, ända tills Inatse drog fram vad som såg ut exakt som förlovningsringen som han precis gav Stefan typ fem minuter innan.
Något som Stefan också lade märke till..
Vad begär du av honom egentligen, Stefan? Han bor på en stor tom skogsglänta, vägrar jobba och har knappt en simdal till sitt namn. Inatse har inte råd med två ringar. Nu får den bara… dubbel betydelse, inte sant?
Stefan backar inte ur trots det. Jag menar, månen sa faktiskt att dom var menade att vara tillsammans, ödestrådar och allt det här. Så, grattis killar! Månen hade rätt! 😄😍🥰
En ny sinnesstämning/känsla poppade upp och jag var genast tvungen att kolla in den på Stefans profil. Ödesbestämt giftermål, förutbestämt hela tiden! 😍🥰
Återigen, jag älskar den här funktionen. En av mina favoriter med det här Game Packet.
Så här ser en passionerad kyss ut mellan två varulvar. Som sagt, jag försöker testa allt med deras nya former och jag bara älskar det. 😍
Saker och ting ballade ur ganska rejält efter det här, men det får vänta tills imorgon för det här tog mycket längre tid än jag trodde.. 😅
Då så, nu är jag redo att avsluta det här lilla äventyret med dom galna sakerna som hände efter giftermålet. Det galnaste av allt var att Inatse och Stefan kurade ihop sig tillsammans på marken och sov ihop medan Stefan höll upp ett paraply som skydd för regnet. Åh, så tokigt. 😁😍
Nej, men det roliga som händer nu är att vi har en andra varulv i hushållet. En varulv i lägre rang som behöver bli starkare och som dessutom inte har några som helst problem med att slåss och vara våldsam. 😄
Så när Stefans raserimätare maxades och han tappade kontrollen, då jädrar! Som extra bonus såg han så generad och förlägen ut över att göra det också. Han är så bedårande! 😍
Det där bedårande varade ungefär i ett par sekunder. Sedan hittade han (vad jag tror var) Bella Spökh och det blev en fight som heter duga alltså. Absolut vildsint och galen! 😱
Jag trodde för ett kort ögonblick att Bella hade dött av den där attacken, men inte då! Hon reste på sig och gick därifrån som ingenting. Skönt! Tur för Bella!
Oavsett hur vildsint och galen man är och hur mycket kontroll vargen än har tänkte Stefan inte ge upp sitt förbaskade paraply. Det där paraplyet höll han fast vid som om livet hängde på det. 😂
Vid det här laget hade jag fått upp båda killarna i rank och låst upp förmågan att kunna förvandla andra simmar till varulvar. Både Inatse och Stefan kunde göra det, så jag skickade dom till Willow Creek för att bita simmar då detta gav dom rejält mycket "varulvsEXP" och ökade deras ranker snabbare. 😄
Bäst av allt? Det enda som skyddar dig från att bli varulvsbiten är om du är gravid eller är någon annan form av övernaturligt väsen. Inget annat skyddar dig från vargens bett, inte ens din kändisstatus! 😁😈
Här på bilden nedan sätter Inatse tänderna i en smarrig kändis medan paparazzi tittar på i skräckslagen förfäran. Oroa er inte, han bet paparazzin också strax efteråt!
Efter att ha spenderat ett par dagar (och upplevt sin första fullmåne som drev dom båda till permanent raseri tills eländet var över) i Willow Creeks park och bitit större delen av befolkningen så skickade jag hem dom för att varva ner lite och fundera över nästa steg.
Inatse hade blivit Apex vid det här laget och Stefan var på god väg, så det var dags att planera vad han skulle satsa på härnäst. Gå med i en av dom två flockarna, hitta botemedel mot varulvsförbannelsen (haha, stor chans för den) eller satsa på att vara ensamvarg. Jag valde Ensamvarg som ny ambition för både honom och Stefan och då behövde vi återvända till Moonwood Mill och sparra med andra varulvar samt leta efter Greg. Den där Greg alltså..
Men först, ett litet dance break! Varulvar kan elddansa och det är jättecoolt i mina ögon! 😍
Dock så blev jag snabbt distraherad här för Caleb Vatore, en vampyr, dök upp på tomten. I varulvarnas revir och på deras bar!? Vad var detta för förolämpning?!
Till min stora förtjusning fanns det ett par roliga elaka interaktioner mellan varulvar och vampyrer! Min personliga favorit var "Antyd att mamman är en fladdermus" och givetvis kunde han morra åt Caleb också.
Tyvärr var Caleb en stor fegis som insåg att han var i underläge, så han drog därifrån illa kvickt innan jag hann ta några bilder av det. Oturligt nog för Caleb så vet jag var han och hans syster bor, så gissa vem som jagade efter honom? 😄
Calebs syster Lilith stod utanför huset när Inatse anlände och givetvis behövde Inatse ta ut lite ilska på henne och visa henne vad som händer när man provocerar den stora, stygga vargen.
Lite hotfullt morrande bara, det är allt som händer för Inatse vägrar ju slåss och hamna i slagsmål för han är så himla anständig… men vet ni vem som inte har några som helst problem med att slåss? Stefan och Inatse åker självklart inte hit på egen tass! 😄
Caleb kommer ut för att försvara sin syster och Stefan springer in för att försvara sin make och här kom en av höjdpunkterna av spelet för mig. 😀
Dom har kombinerat varulvarnas och vampyrernas attackanimationer när dom slåss emot varandra! Stefan och Caleb tog ut avstånd, Stefan sprang emot Caleb på alla fyra, Caleb flög upp i luften som dom fega blodsugarna gör och sen hoppade Stefan upp på Caleb i en fullkroppstacklingen och striden var igång! 😍😍😍
Jag absolut älskade kombinationen av deras två olika stridssätt i en och samma strid och så naturligtvis rivaliteten mellan varulvar och vampyrer. För vad är ett bra vampyr och varulvsspel utan den!? 😍
Bilderna kan återigen inte göra striden rättvisa, men herregud, vad jag älskade det här. En liten grej, men det betydde så mycket för mig som älskar att se mina simmar banka livet ur varandra. 😄
Jag hejade naturligtvis på Stefan, men jag var INTE beredd på att han skulle vinna över Caleb i deras första strid mot varandra. 😱
Men han knockar ut Caleb ur deras slagsmålsmoln som ingenting och visar den förbenade blodsugaren vad som händer om han sätter en fot på varulvarnas revir! Muahahaha! 😍🥰😈
Yeah, känn på den, Caleb! Heja Team Jaco-jag menar, Team Stefan! Team Varulv! Team Varg! GAAH! 😣😡😅
Det finns för övrigt en Jacob med i det här Game Packet… det är det enda hushållet som bor i Moonwood Mill… och han är varulv, givetvis… har jag för mig…
Jag trodde att Inatse skulle uppskatta att hans partner slogs för att skydda honom och hans ära, men nej. Han lade sig ner och sov istället. Nåja, Stefan var tillräckligt taggad och uppspelt över segern som det var han, han behövde inget extra.
Striden drog upp Stefans raserimätare ganska rejält och för att bli av med extra energin bestämde han och Inatse sig för att ha myspys i Calebs dusch inne i hans hus. Det var deras "pris" för att dom vann konflikten, antar jag. 😅
Jag kunde ha svurit på att jag tog skärmbilder av det här, men det gjorde jag visst inte, så jag får berätta historien ändå.
Inatse har temperamentet "Hatar att vara blöt," vilket är ganska självförklarande. Så myspyset där i duschen? Det drev honom vansinnig av ilska och kort därefter så blev även Stefan rasande. Så båda varulvarna tappade kontrollen över vargen och rusade runt inne i Calebs och Liliths hus som galningar och revirmarkerade över hela jädra huset. Det var så hysteriskt, galet och bisarrt att jag nästan grät av skratt när jag såg det hända. 😂
Två varulvar bara rusade runt i sin nemesis hem och pinkade över hela jädra stället och stackars Caleb bara följde efter och försökte desperat torka upp överallt hela tiden.. 🤣
Inte ens fröken Rynkbak själv är säker från varulvarnas förbannelsebett! 😍
"Vilka stora tänder du har, mormor..!"
Ni kanske minns att jag sa att varulvsbetten och att förvandla andra simmar till varulvar är ett jättebra sätt att få "varulvsEXP" och poäng för att bli starkare? Ja, det kommer inte utan konsekvenser, kan man väl lugnt säga. Varenda festival, varenda marknad och varenda händelse som utspelade sig i spelet skickade jag iväg Inatse och Stefan till och ja.. slutresultatet?
Jag tror inte att det fanns en enda sim i den här sparfilen som inte var antingen vampyr, besvärjare, sjöjungfru, en varulv eller på väg att förvandlas till en varulv när vi avslutade spelet för kvällen. Killarna bet ALLT som korsade deras väg och det resulterade i att varulvarna tog överhanden.
Alla på bilderna nedan med röd aura och röda, glödande ögon? Nyfödda varulvar som kämpar med att kontrollera raseriet hos deras nya varg inombords. Min utopi är äntligen verklighet.. 😍😍😍
För den som av någon anledning inte är intresserad av denna sagolika utopi (jag förstår verkligen inte hur man inte kan vara det) så finns det en inställning i spelet som gör så att varulvarna begränsas till Moonwood Mill!
Det innebär att varulvarna som finns i spelet inte dyker upp i varulvsform utanför världen Moonwood Mill, för den som inte alltid vill ha varulvar och magiska väsen i spelet. Jag kommer aldrig att spela med den här inställningen så jag kan inte säga hur bra den fungerar, men det kan vara bra att veta att den finns där. 😀
Så medan Inatse och Stefan krupit till kojs och kurat ihop sig vid varandra igen kan jag svara på lite funderingar kring Game Packet som jag själv hade när jag började och som jag även undrat över själv.
Är varulvarna odödliga likt vampyrerna?
Nej, MEN du kan göra dom odödliga med en av egenskaperna "Odödlig varg" som finns tillgänglig efter att din varulv nått Apex-nivå. För att kunna välja den måste du första ha valt egenskapen "Naturlig läkning" och därefter "Månens motstånd," om jag inte missminner mig då jag tror att dessa två behövs för att låsa upp "Odödlig varg."
Hur länge lever en varulv?
En varulv som inte är odödlig verkar leva ungefär lika länge som en vanlig sim. Jag spelade med åldrandet på och jag tror att Inatse hade 23 dagar kvar som ungdom när jag började spela.
Kan man välja sin varulvs temperament när den stiger i graderna?
Nej, inte såvitt jag vet och jag har inte hittat något som tar bort eller ändrar dom heller. Dessa verkar helt slumpmässiga och vi verkar inte kunna göra något åt dom. Det är som fyra extra personlighetsdrag, antar jag. Den värsta för mig var definitivt "Hatar att bli blöt" med tanke på att Inatse bor på en tom tomt och inte äger ett hus…
Hur blir man en varulv om man inte skapar den i Skapa en Sim?
Har du träffat Greg? Greg är en trevlig typ. Väldigt snäll och välkomnande mot främlingar. Leta efter området med en massa varningsskyltar. Han är alltid där och alltid på hugget.. 😄
Jag har inte provat det själv, men jag har plockat upp lite hintar från Moonwood Hill och dess invånare. Jag gissar att det skulle gå att be en varulv man känner att bita en också, men jag har som sagt inte hunnit testa det än.
Blir du biten av en varulv så drabbas du av "Varbies" och låter du den sjukdomen förbli obehandlad och inte gör något åt den så kommer den förvandla din sim till en varulv efter några dagar. 😀
Kan varulvar bli gravida och får dom varulvsungar?
Självklart kan dom bli gravida, men inte i sina varulvsformer tyvärr. Graviditeten/dräktigheten måste genomgås i mänsklig form och simmen kan inte förvandlas till varulvsform ens tidigt i graviditeten, påstås det. Jag har inte hunnit testa än, men jag har läst lite.
När det gäller ungarna så finns det en chans att dom blir varulvar, men likt Besvärjarna kan dom födas med unika, genetiska drag om den har två varulvsföräldrar. Jag är otroligt spänd på hur det ska gå och fungera, vilket jag planerar att spara till min varulvslegacy som är under planering. Bara jag blir frisk från vad som känns som min kroniska förkylning så ska jag försöka sätta igång med det. 😄
Är The Sims 4 Varulvar värt att köpa?
Umm, för mig var det värt det? Jag ångrar ingenting, jag älskar allt med det här och jag längtar efter att orka sätta igång och spela på mina varulvar ordentligt. Inatse var en rolig testvarg och Stefan var så vacker, så jag är så taggad på att se vad mer vi kan råka ut för. 😄
Älskar du varulvar? Tycker du att sakerna jag postat i tråden verkar kul? Det finns lite mer, jag har inte postat om exakt allt. Vi har inte interagerat med dom två vargflockarna i Moonwood Mill nämnvärt, till exempel, men min syrra gjorde det och hennes varulv Luna tog över Wildfang och blev deras nya alfa. 😀
Så ja, svårt att säga. För mig var det här så värt det trots några besvikelser, men är du osäker rekommenderar jag att spana in några YouTubers som spelar expansionen för att få en ännu bättre inblick i hur den är, hur varulvarna är och vad man kan göra!
Inte för att vara sån. Men det är inget expansionspaket utan ett game pack =)
Men spännande pack måste jag säga =)
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
#71: Vad menar du? Det står klart och tydligt "Game Pack" i titeln på min tråd? Jag kan definitivt ha skrivit fel någonstans i all den här texten, men titeln säger klart och tydligt "Game Pack" så jag gissar att den som läser kan förstå vad det är ändå och att jag skrivit fel. 🙂
Älskar iden om ödesbestämda varulvspartners!
Men vad händer om man har sin förutbestämda partner och sen är otrogen mot denne? Blir det mer allvarliga konsekvenser än om man bara har en "vanlig" partner? Eller är det omöjligt att byta parter efter man hittat sin ödesbestämda?
Vad händer om man har en vanlig partner och senare hittar sin ödesbestämda? Så många frågor och funderingar!
Stefans lila ögon var superfina 😍 verkligen en söt liten varg!
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#73: Visst är det en underbart kul idé!? Jag tycker om hur det är planerat också. 😄
Jag har inte hunnit prova själv än (fortfarande sjuk, verkar aldrig bli frisk, så min ork är extremt begränsad) men jag hörde en YouTuber (jag kommer inte ihåg vem, återigen, sjuk, hjärnan funkar inte som den ska) nämna att om du flörtar med en annan sim efter att ha mött din ödesbestämda partner så blir simmen spänd och upprörd över det. 😀
Omöjligt är det nog därför inte, men du upprör simmen ifråga. Vilket jag tyckte var roligt. Massa möjligheter för experimenterande där samt simtortyr. 😄
"Sätt dig ner och sticka klart tröjeländet eller så tvingar jag dig vara otrogen mot din ödesbestämda partner!!" var det första som poppade upp i mitt huvud när jag hörde det. 😂
Ja, herregud! Han är så fin och jag hoppas jag möter fler fina vargar som honom. 😍
#72: Var i första delen av texten =) Skrev det med glimten i ögat =)
Vad menas med Ödesbestämt partner? Har spelet alltså hittat en partner till simmen som hen ska bli tillsammans med om man är varulv?
Jag köpte precis spelet ska spela sen när maken söver sonen tänkte jag =)
Men har inte bestämt mig om jag ska göra simmen varulv från start eller om jag ska låta simmen bli biten!
Är det svårt för en sim att bli biten?