vad ska man veta?
Hej!
jag ska kolla med mamma om jag ev kan få sims, vad behöver jag veta?
Är det The Sims 3 du funderar på att köpa? Någon speciell anledning till att du väljer trean? Har du spelat något The Sims-spel innan? 😀
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Att datorn klarar spelet är väl en bra start 😁 Blir ju lätt tråkigt om spelet håller på att lagga för datorn inte orkar riktigt
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
#1 Jag vet inte, vad tycker ni är bra?
#2 ja den ska nog årka det 😀
- Redigerat 2022-06-26 09:08 av [Lilium]
3 and och 4an är roliga på olika vis 😁
det jag är sakna i 4an är 3ans mer "open world concept" och hästar 🙃
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
då kanske det blir 3an
Har du spelat något The Sims-spel innan? Var ditt "jag vet inte" till alla mina frågor?
För beroende på det är det väldigt avgörande vad jag svarar. 🙂
#5: Bror även på vilken typ av grafik du gillar, styrsätt och allmänt möjligheterna. Även vad för dator eller konsol du har.
Jag undrar om ni har något som kan vara bra att veta innan bara 😀
#8: Innan vad? Innan du köper ditt allra första The Sims-spel någonsin? Är det vad det handlar om? Har du aldrig spelat ett The Sims-spel innan?
Jag ställer inte frågor för att jag tycker att det är kul, utan för att det påverkar vad jag kommer säga till dig. Vill du läsa ett flera paragrafer inlägg långt om saker du redan känner till? Jag har ingen lust att lägga tid och energi på att skriva ett långt inlägg om "tips för nybörjare" bara för att personen sen skriver att "åh, men det där visste jag redan!" Det är därför jag ställer frågor, för att kunna ge dig bättre svar och inte slösa bort min tid. 🙂
Jag försöker spara oss båda tid och energi. Undertaker tog upp jättebra saker också. Vad för grafiksstil gillar du på spel? Vad har du för dator? The Sims 3 är ökänt för att inte vara laptop-vänligt, till exempel, trots att det är så gammalt och trots att laptops har utvecklats och blivit "starkare" än dom var på The Sims 3-tiden.
Är du medveten om att "The Sims" inte bara är ett enda spel? Du börjar med att köpa grundspelet till antingen The Sims 3 eller The Sims 4, men sen behöver du köpa expansioner, prylpaket, game packs och/eller store-innehåll för att få tillgång till innehåll och saker som inte följer med grundspelet så som hästar, hundar, katter, övernaturliga väsen, vissa karriärer, o.s.v.
- Redigerat 2022-06-26 13:13 av Mitchika
#9 vad det handlar om typ
#10: Vad det handlar om? Okej, får jag kontra frågan med att fråga: varför är du intresserad av att köpa The Sims till att börja med? Vad vet du om det? 😀
Det är ett digitalt dockskåp och en livssimulator, kan man säga. Spelets slogan har varit något i stil med: "Du föds, du dör. Resten är upp till dig." i många år och jag tycker att det är en väldigt bra sammanfattning av det hela fortfarande! 😀
Du bygger och designar hus, rum och trädgårdar (eller flyttar in i hus som redan finns i spelet om du inte är intresserad av det själv utan hellre spelar) och du skapar simmar (människolika varelser som du spelar med) och därefter styr du och bestämmer över deras liv. Ska dom bli kära? Gifta sig? Skaffa barn? Adoptera? Försumma barnet för att det var för jobbigt att vara förälder och låta socialen ta barnet? Jobba och få in pengar eller hitta andra kreativa sätt att få in pengar för att betala räkningarna och ha råd med mat? Vill du bygga en pool med staket, slänga in alla simmarna där och titta på medan dom drunknar samtidigt som du skrattar ondskefullt? Eller skicka ner en meteor på en hel skolklass och se på när dom träffas och skratta ondskefullt åt det medan den sönderstressade liemannen desperat försöker göra sitt jobb och hämta 30 själar samtidigt? Finns massor att göra och hitta på, beroende på spel och expansioner du äger.
Du kan skapa din egen familj och dig själv eller kändisar eller fictionfigurer eller vad du vill. Sen kan dom interagera med varandra antingen automatiskt (simmarna har egen vilja som du kan stänga av på dina egna om du vill) eller som du vill.
I övrigt har det ingen handling annat än det du skapar själv och hittar på med simmarna.
- Redigerat 2022-06-26 15:23 av Mitchika
Om du inte ens riktigt vet vad det är för slags spel skulle jag om jag var du kolla runt på youtube och söka på playthroughs av spelet av lite olika personer bara för att se ungefär vad det är.
Något annat som är viktigt att veta är att som Mitchika säger kommer det inte särskilt mycket med bara grundspelet. Och att skaffa alla packs och tillägg blir en rätt stor summa, så kan vara smart att kolla exakt vad som kommer med varje pack för att välja det som du tror kan ge dig personligen mest glädje, om det nu är så att du vill ha mer än grundspelet. Något EA har blivit rätt kritiserad över redan sen först sims är just att med bara grundspelet är man rätt låst, så man känner sig lätt tvingad att lägga ut mer och mer pengar för att ha nåt att göra i spelet.
Om du tänker spela via steam kan jag tipsa om att de har sommar-rea nu så då kan du köpa på dig flera av sims 4 spelen relativt billigt. Sims 3 spelen är väl generellt billigare mest med tanke på att de är äldre, men det blir ändå samma sak där. Vill du ha fler och fler packs för att kunna uppleva mer i spelet så kostar det därefter.
Skulle även om jag var du kontrollera så att spelet/spelen med 100% säkerhet går att spela på din dator.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#12: Jättebra tips! YouTube-videos kommer även ge en bra inblick hur båda spelen ser ut och skiljer sig grafiskt, om det är viktigt för en och påverkar valet av spel. 😀
En sak att komma ihåg är dock att många YouTubers spelar med en väldig massa mods och custom content i sig som kan förändra hur spelet och simmarna ser ut samt vilka funktioner som finns med, så det är bra att kunna hitta videos som visar antingen "vanilla" (ett ord som används för att beskriva ett spel utan några modifieringar i form av mods och eget innehåll) eller som är tydlig med vad som är mods och eget innehåll och vad som kommer med spelet.
Mina spel är till exempel extremt moddade och jag har saker som dom här filurerna i The Sims 4, något som varken kommer med officiella expansioner eller grundspelet.
Calcifer, du råkar inte ha koll på någon YouTuber eller streamer som kör eller har laddat upp videos på spelet utan mods (eller med ytterst få såna) som du kan rekommendera? 😀
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det finns bara två videor av denna youtuber, Gab Smolders, men hon är helt ny till Sims 4 och måste själv fundera ut hur man gör saker. Vet inte exakt vilka packs hon har förutom Cottage Living, men hon har inte en massa mods eller liknande utan skulle gissa på att hennes spel i princip är helt vanilla. Länkar till första videon. Hon spelar på engelska.
- Redigerat 2022-06-26 18:28 av Calcifer
Efter en snabb sökning hittade jag denna kanal också, och hon spelar på svenska och verkar finnas alla möjliga olika videos.
#14 & #15 Super, tack så mycket! 😍
PixelbunnySims låter bekant, jag kan ha varit på hennes kanal tidigare.
Jag måste nog kolla in Gab Smolders video senare. Vilken upplevelse att få se spelet med "nya ögon" genom en ny spelares ögon igen. 😄
Pixelbunny sims är jättebra och kolla på. Hon är duktig och spelar ofta Gameplay och gör olika serier.. Hon bygger en del också och gör speed builds.
Men lite svårt att veta vad du vill veta om The sims..
Det är lite som Mitchika skriver att varför vill du köpa spelet? Vad är det som fångat din blick?
Är det så att du behöver ha lite mer kött på benen för att tala om för dina föräldrar så de tillåter dig köpa det?
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Kurbitsims är en annan svensk Youtubes och hon kör nästa helt utan cc eller mods.
Pixelbunny använder cc på sina simmar men hon använder inte cc i bygg lägget.
Ett gott skratt förlänger livet