överföra sims 4 till en ny dator
Hej!
Jag ska köpa en ny dator och vill inte lämna mina gamla familjer på min gamla dator, så någon som vet hur jag får över det till min nya dator?
Tack på förhand!
Jajamän! Jag har flyttat The Sims-spel mellan datorer många gånger. 😀
Dina användarfiler finns vanligtvis (på Windowsdatorer) i Dokument-mappen under namnet Electronic Arts och därinne The Sims 4. Går du in i The Sims 4-mappen så hittar du en massa andra mappar och filer. Följande innehåller saker som kan vara värda att flytta över:
Tray: Alla dina simshushåll som du har skapat och sparat till ditt privata galleri (inte laddat upp offentligt på det stora online-Galleriet) finns i den här mappen! Den här mappen är alltså ditt privata offline-galleri som bara du har tillgång till där alla dina skapade simmar sparats. Utöver detta finns även alla hus och rum som du har skapat och sparat till ditt privata galleri här! Det är en viktig mapp att kopiera och spara.
saves: Här ligger alla dina sparfiler som du har spelat på i spelet. Alla spelframsteg och så vidare sparas i sparfilerna här, så det är viktigt att kopia och spara den mappen om du vill ha med dessa till nya datorn.
Skärmbilder: Har du tagit skärmbilder med C-tangenten (spelets inbyggda kamera) så ska dessa sparas i den här mappen. Vill du behålla skärmbilder du tagit från spelet så ska du kopiera den här mappen också.
Inspelade filmer: Har du spelat in videofilmer med dina simmar med spelets inbyggda inspelningsfunktion så ska dessa hamna i den här mappen. Har du några filmer där och vill spara innehållet där ska du kopia den här mappen också.
Mods: Har du laddat ner mods och custom content från andra hemsidor och liknande? Dessa placerar du här i såna fall och vill du flytta med sånt till nya datorn ska du kopiera den här mappen också.
Det skulle jag säga är det viktigaste att kopiera och flytta med till en ny dator. 😀
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
- Redigerat 2022-07-02 08:17 av Mitchika
Tack
#2: Lycka till, jag hoppas allt går bra. 😀
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows