The Sims iFokus

The Sims

Etiketterthe-sims-4spelhjälpfusknybörjarfrågor
Läst 206 ggr
[Anonym.anony]
2022-08-02 14:49
0

Död sim

Hej,
Jag spelade precis Sims 4. Då skulle min sim ut och bergsklättra med hennes föräldrar. Precis när hon skulle åka hem till sig så råkade hon frysa ihjäl. Då hon var ensam i hushållet (inte helt ensam, hon hade en bebis)
Då jag spelat med henne ganska länge och hon blivit befordrad i sitt jobb VÄLDIGT många gånger, så skulle jag vilja få tillbaka henne.

Finns det något sätt att få tillbaka henne?
Skulle vara jätte tacksam om någon kan hjälpa mig haha!

Mitchika
2022-08-02 14:59
0

#0: Det enklaste sättet är att stänga av spelet utan att spara att din sim dog och sen ladda om spelet igen.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

[Anonym.anony]
2022-08-02 15:03
0

#1: nu kan det ju vara så att jag råkade spara😓😥

Mitchika
2022-08-02 15:15
0

#2: Mindre bra. För framtida referens: om en sim dör som du inte vill ska dö, spara inte spelet efteråt. Det enklaste sättet att få tillbaka en sim som har dött är att stänga av spelet utan att spara och sen starta upp det igen. Alla andra metoder är sju resor svårare.

Jag kan återskapa ditt scenario och se vad jag kan komma fram till och vilken metod som är enklast. Vilka expansionspaket, gamepack och prylpaket har du?

[Anonym.anony]
2022-08-02 15:24
0

#3: jag har alla packs utom lantliv och varulvar. Jag är ganska säker på det

Mitchika
2022-08-02 15:30
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

#4: Kanon! Jag återskapade scenariot så gott jag kunde. Ensamstående sim, nyköpt bebis via datorn, frös till döds i Mt. Komorebi.

Fick du också upp den här rutan när din sim dog och valde du då att spara och hantera världar?

[Anonym.anony]
2022-08-02 15:39
0

.

• Redigerat 2022-08-02 15:40 av [Anonym.anony]
[Anonym.anony]
2022-08-02 15:40
0

#5: åh vad kul! Japp det fick jag

Mitchika
2022-08-02 15:44
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

#6: Okej, jag har skapat en ny sim i samma sparfil som den förra dog i. Nya simmen heter Cecilia, simmen som dog heter Lisa, Lisas adopterade son heter David. Cecilia är en besvärjare.

Det första hon gjorde var att åka till platsen där Lisa dog och där fanns givetvis gravstenen. Gravstenen är jätteviktig eftersom att Cecilia inte känner Lisa sen innan, så Cecilia tog den och lade den i sin katalog.

Har du gravstenen kan du framkalla spöket efter den döda simmen. Kan du framkalla spöket efter den döda simmen kan din nya sim lära känna spöket. Blir dom båda vänner kan den nya simmen be spöket att flytta in och du har fått tillbaka din sim. Därefter är din döda sim spelbar igen och du kan fokusera på att återuppliva simmen.

Kan du skapa en ny sim och få tag i din döda sims gravsten eller urna?

[Anonym.anony]
2022-08-02 15:49
0

#8: japp, gör det nu

Mitchika
2022-08-02 15:54
0

Jag provade också att se om jag kunde få tillbaka David, bebisen, efter att Cecilia kommit hem med urnan eftersom att spelet sa att han adopterats av en annan familj. Det gick alldeles utmärkt!

Jag gick till "Hantera Världar" och därefter till "Hantera Hushåll" och började kolla igenom alla "Övriga Hushåll" för att se vilket som kunde ha fått sig en bebis i sig. Till min förvåning hittade jag ett alldeles tomt hushåll med namnet "Testfamilj." (vilket var namnet jag gav till Lisas hushåll när jag först skapade det)

Jag öppnade och kikade och jajamän, det var lilla David alldeles ensam och han hade alla Lisas simdaler också. Perfekt! Det var bara att välja att slå ihop honom med Cecilias hushåll och David samt pengarna var tillbaka.

Dock kan jag inte garantera att det funkar på samma sätt. Det kan göra det, men mitt spel har även MC Command Center i sig som påverkar hur saker och ting fungerar. Det kan dock ändå vara värt att kolla igenom övriga hushåll och familjerna där för att se om bebisen finns där.

[Anonym.anony]
2022-08-02 15:59
0

#10: okej, bra tack! Jag har hittat gravstenen nu men jag vet inte vad jag ska klicka på?

Mitchika
2022-08-02 16:01
0

#11: Det ska finnas ett alternativ att kunna lägga den i katalogen? "Lägg i katalogen" tror jag den heter, när du klickar på gravstenen med din sim.

[Anonym.anony]
2022-08-02 16:01
0

Okej och sen?

Mitchika
2022-08-02 16:02
0

#13: Stoppar simmen gravstenen i katalogen?

[Anonym.anony]
2022-08-02 16:02
0

Japp

• Redigerat 2022-08-02 16:07 av [Anonym.anony]
Mitchika
2022-08-02 16:05
0

#15: Perfekt, ta med den hem till din nya sims tomt och placera ut gravstenen på tomten. Sen klickar du på gravstenen/urnan och väljer alternativet "Framkalla spöke" tills dess att spöket av din döda sim dyker upp. Din nya sim får då presentera sig för spöket och börja umgås med spöket så att dom blir bra vänner.

Du ser säkert under "Vänlig"-interaktionen att det finns alternativet att välja att be simmen flytta in i hushållet? När din nya sim och spöket är tillräckligt bra vänner kan du be spöket att flytta in i hushållet och då blir hon spelbar igen!

[Anonym.anony]
2022-08-02 16:09
0

#16: tyvärr finns inte alternativet framkalla spöke. Det finns stärk kontakten med den fysiska världen, men det kanske inte är samma sak?

Mitchika
2022-08-02 16:12
0

#17: Nej, det är inte samma sak. Är du på den levande simmens hemtomt och har gravstenen utplacerad på tomten?

[Anonym.anony]
2022-08-02 16:14
0

#18: ja, när jag tog ut gravstenen blev den en urna men det spelar väl ingen roll

Mitchika
2022-08-02 16:16
0

#19: Det kan vara ett tecken på att något är fel. Urnan ska vara en gravsten utomhus. Prova att flytta den längre bort från huset om det går och se om något förändras.

Mitchika
2022-08-02 16:20
0

Något annat du kan prova är att se om du kan få tillbaka den försvunna bebisen och flytta in den i hushållet igen, som jag beskrev i inlägg #10. Det kan vara så att det behövs någon som kände den avlidna simmen i hushållet för att kunna framkalla spöket igen. Om du inte redan har gjort det, vill säga.

[Anonym.anony]
2022-08-02 16:20
0

#20: när jag flyttade den längre bort så blev den en gravsten men det finns fortfarande ingen framkalla spöke

Mitchika
2022-08-02 16:21
0

#22: Har du provat att hitta och flytta tillbaka bebisen till hushållet?

Mitchika
2022-08-02 16:26
0

#22: Ett alternativ till det är att se till att stärka kontakten med den fysiska världen så att spöket inte tynar bort och så avvakta lite och se om spöket dyker upp av sig själv! Det brukar dom göra lite slumpmässigt och då kan din nya sim passa på att presentera sig för spöket och bli vän med henne.

Jag vet inte om det spelar någon roll att min nya sim Cecilia är en besvärjare och att det är därför hon kan framkalla spöken så enkelt?

[Anonym.anony]
2022-08-02 16:32
0

#23: har kollat i ganska många familjer men har inte hittat bebisen

[Anonym.anony]
2022-08-02 16:34
0

#24: jag kan testa det. Jag gjorde en besvärjare och en vanlig sim men det funkade inte på nån utav dom.

Mitchika
2022-08-02 16:35
0

#25: Hmm, okej. Om du inte är intresserad av att få tillbaka bebisen kan du nog skippa det steget.

Anledningen till att jag frågade om expansioner var för att besvärjare lär sig två förtrollningar som kan vara väldigt användbart här. Den ena förtrollningen är att framkalla spöken och jag vet inte om det fungerar på gravstenar men det borde den göra. Den andra förtrollningen är att dom kan återuppliva spöken och göra dom levande igen, vilket är precis vad vi är ute efter nu!

[Anonym.anony]
2022-08-02 16:43
0

#27: hur gör jag det? Har inte spelat så mycket med besvärjare

Mitchika
2022-08-02 16:51
0

#28: Det har funnits fusk för att låsa upp magiska besvärjelser tidigare, men jag kan inte få dom att fungera.. Det enda fusket jag får att fungera är att maximera besvärjarnivån.

Besvärjelserna är inom "Otämjd magi" och heter "Nekroattrakto" (den för att kalla fram spöken) och jag tror att det är "Degastifiera" som återupplivar ett spöke igen.

[Anonym.anony]
2022-08-02 16:56
0

#29: okej tack så mycket! Ska försöka

Mitchika
2022-08-02 17:00
0

#30: Morgyn Ember är den otämjda magins mästare. När du fått lite i vänskapsmätaren på Morgyn kan du fråga om att lära ut otämjd magi. Är din sim och Morgyn tillräckligt bra vänner får din sim en besvärjelse som matchar din sims besvärjarnivå.

För att maxa din besvärjares nivå så att denna får tillgång till alla nivåer av besvärjelser, aktivera testingcheats on och kopiera sen den här texten nedanför till fuskrutan (se till att du har din besvärjarsim markerad) och tryck på enter:

Sablar, jag glömde att med markdown-formateringen så funkar det inte att skriva in fusken som det ska och jag vet inte hur jag ska fixa det..

Här är länk till sidan med fusken jag använde mig av, dock så är allt på engelska:

https://snootysims.com/wiki/sims-4/the-sims-4-realm-of-magic-cheats/

The Sims 4: Realm of Magic game pack offers a nice set of challenges for us to complete, but also cheats to skip them!
  • Redigerat 2022-08-02 17:19 av Mitchika
Mitchika
2022-08-02 17:04
0

Här ser du båda besvärjelserna i Cecilias bok. Jag har precis tvingat henne att lära sig rubbet för att se om vi kan använda den ena på Lisa nu och återföra henne till livet.

[Anonym.anony]
2022-08-02 17:28
2

#32: nu har min sim blivit ett spöke!! Äntligen!! Vad ska jag göra nu?

[Undertaker]
2022-08-02 17:34
2

#33: Umgås med den tills den kan flytta in i hushållet. Då är din sim ”säkrad”. Kvarstår bara att återuppliva.

Mitchika
2022-08-02 17:39
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

#33: Precis som Undertaker säger, när din sim dykt upp som spöke behöver den bli så bra vän som det bara går med den levande simmen i ditt hushåll. 😀

Därefter kommer du kunna be spöket att flytta in i hushållet. Då kommer det ske en liten sekvens och därefter har du ett spelbart spöke. Bild på Lisa nedan då hon flyttade in i hushållet för första gången efter att Cecilia frågade och är tillbaka i sin sons liv igen.

Mitchika
2022-08-02 17:41
1

Degastifiera fungerar för övrigt för att återuppliva simmen alldeles utmärkt och väldigt odramatiskt. Lisa är tillbaka i livet igen. 😀

Mitchika
2022-08-02 17:42
2

Men eftersom att jag kände att jag var tvungen att testa om "Nekroattrakto" verkligen fungerar att använda på en sims gravsten för att kalla fram spöket så dödade jag henne igen.

Svaret är ja, "Nekroattrakto" fungerar alldeles utmärkt att använda på en sims gravsten och kallar fram spöket omedelbart. 😄

[Anonym.anony]
2022-08-02 19:19
2

#37: UPPDATERING: Nu är hon ett spöke och jag kan spela med henne igen! Tack så sjukt mycket för all hjälp!!💕

Mitchika
2022-08-02 19:21
1

#38: Vad roligt att höra! Bra jobbat! Det är inte det lättaste att få tillbaka en död sim när det gått så pass långt. 😄