Laptop för The Sims 4
Hej!
Jag spelade Sims 3 väldigt mycket förr men har nu en annan dator där jag ej kan ha Sims.
Jag vill skaffa en laptop för att börja spela Sims 4. Finns det någon här som spelar på laptop? Vilken har ni isåfall? Kan 0 om datorer så vill bara hitta en laptop (helst ej för dyr) som klarar Sims 4 + några expension packs.
Tack på förhand! 😊
Sims 4 fungerar på många laptops. Vi har spelat på MacBook Pro's som varit 10 år gamla. Nu spelas det mest på en ca 5 år gammal MacBook Pro och en gaming-laptop med Windows från ca 3 år tillbaka.
Det viktigaste du ska titta efter är nog att den har ett dedikerat grafikkort och inte bara det som är integrerat i processorn. Grafikkorten brukar vara tillverkade av Nvidia eller AMD.
Elgiganten har då och då reor där man kan få en helt ok gaming-laptop för under 10 000 kr.
Laptops för under 5000 kr är nog inte så bra att spela på, även om Sims säkert fungerar, men kommer vara fulare och långsammare än på en något dyrare. Då är det nog bättre att hitta en begagnad dator som kostade över 10 000 kr när den var ny och nu kanske är 3-4 år gammal.
Mvh // Johan
Har hittat den här https://www.msi.com/Laptop/GL63-8RC/Specification för 5500kr.
Vad jag fattat det som så uppfyller den minimum kraven ( https://www.ea.com/sv-se/games/the-sims/the-sims-4/pc/system-requirements?setLocale=sv-se ) men hur mycket ”mer”? Tänker att med de lägsta kraven borde det ju gå väldigt segt och vara rätt dålig bild, eller?
Den kommer nog fungera bra.
En bra investering är dock att lägga till så mycket RAM-minne du har råd med. Förstod inte riktigt hur mycket denna har. Men jag tycker du som minimum ska ha 16 GB. Annars kommer datorn direkt kännas seg med Windows 11 och den kommer snabbt kännas gammal.
Att Sims säger 4 GB är nästan löjligt. Det stämde nog bra på Windows 7 eller XP, men nu går det knappt att köra Windows med så lite.
Mvh // Johan
Okej! Kanske svårt att säga men ungefär hur bra? Alltså är det så att det precis funkar eller ändå okej bild och hastighet?
Denna har 8 GB RAM-minne. Ska kolla upp att fixa mer!
Min dotter har en dator med liknande grafikkort och Sims 4 ser bra ut. Sedan kommer du kanske inte kunna spela nya spel med bästa grafikläget och snabb framerate, men för Sims kommer det grafikkortet duga fint.
Det är bra för vad man kan förvänta sig i en laptop för runt 5000 kr. Så skulle jag se det.
Du kommer förmodligen ha mer nytta av 16 eller 32 GB RAM än dyrare grafikkort.
Mvh // Johan