Universitetet sims 3
När terminen är slut och mina simmar ska hem så är det bara den äldsta simmen som följer med trots att jag har 3 stycken, de andras ikoner blir bara enfärgade och de går inte göra något ej heller reseta dem. Jag ha testat att reseta, ropa hem alla samt flytta till en ny tomt men inget av detta funkar. Det funkar inte heller att en av de försöker avbryta studierna innan terminen är slut för då händer bara samma sak som innan oavsett vilken sim de är som avbryter sina studier. Jag har testat att klicka repair på spelet men problemet kvarstår ändå så vad ska jag göra?
Det låter som en variant av den väldigt, väldigt gamla resebuggen i The Sims 3. En bugg i resesystemet till andra världar som kom med den allra första expansionen (Destination Världen) och som EA aldrig fixade. Universitetsliv använder samma system i programmet för att resa till och från universitetet som Destination Världen gör med semestervärldarna, så den påverkar därför även det.
Det går att läsa lite om den här, samt förslag på saker att prova för att fixa det och vad man kan göra för att undvika att det händer igen i framtiden:
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Kan jag på något sett återgå till en tidigare sparad version innan jag skickade de till universitetet?
#2: Om du har gjort en manuell kopia av sparfilen innan simmarna skickades till universitetet så kan du ersätta din nuvarande med den gamla kopian, men det är enda sättet jag känner till tyvärr. Det är alltid bra att göra backups av sina sparfiler i alla The Sims-spelen, just för att det finns gott om spelförstörande buggar i dom.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows