The Sims iFokus

The Sims

Etiketter: nyheterthe-sims-5project-rene
Läst 117 ggr
Mitchika
4

The Sims: Project Rene (The Sims 5)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Äntligen efter så många år har nästa officiella spel i The Sims-serien utannonserats! 😱

Vi vet inte om det kommer att kallas för The Sims 5 än då det fortfarande är så tidigt i utvecklingen, men det tar projektnamnet "Rene" som är taget bland annat från det engelska ordet "renewal" som betyder "förnyelse." Det ska återspegla en form av förnyelse för The Sims-serien i helhet.

Spelet är fortfarande flera år från redo att släppas och dom valde att annonsera spelet tidigt i utvecklingen så att vi som spelare ska få vara delaktiga i dess utvecklingsprocess och ha möjlighet att ge input och feedback under utvecklingens gång.

Det finns väldigt lite information om Project Rene än, men dom visade en väldigt tidig demonstration av byggläget i sin video "Behind The Sims Summit Stream Event" och diskussionen om Project Renee börjar vid 26:45 och demonstrationen startar runt 28:35 i videon.

Så, vad vet vi om Project Rene hittills av det som berättats och visats i demon?

• Det kommer inte släppas på flera år, okänt hur många exakt
  • Vi kommer ha möjlighet att anpassa olika delar av möbler som vi vill ha dom (sänggavlar och sittkuddar i en soffa demonstreras i videon)
  • Färghjulet/skapa en stil kommer tillbaka till möbler i en ny variant som verkar kunna ge ännu större eller åtminstone enklare anpassningsmöjligheter än vad vi hade i The Sims 3
  • Kuddar går att placera och rotera på soffor, så det verkar vara möjligt att kunna dekorera ännu mer möbler på ännu fler sätt än vi kunde tidigare
  • Det kommer finnas flerspelarlägare, där du och en vän kan bygga och designa rum och hus tillsammans
  • Spelet kommer att släppas till flera olika plattformar (dator och mobil) och det kommer gå att spela ihop oavsett vilken plattform du äger och spelar spelet på, vilket demonstreras i videon hur det funkar mellan en användare på dator och en användare på mobil
  • Dom kommer så småningom öppna upp och ge early access till bitar av Project Rene under utvecklingens gång till små grupper, sannolikt för betatestande och feedback från spelarna

Ingenstans nämner dom att det här kommer vara en onlinespel, bara att det kommer finnas möjlighet att spela ihop med vänner om man vill och även att man kommer kunna spela helt själv.

Kom ihåg att detta bara är första titten och en väldigt tidig titt på Project Rene, så en massa saker kan komma att förändras under utvecklingens gång!

Nå, vad säger ni? Jag vet att det finns många här som varit taggade och ivriga över att The Sims 5 äntligen skulle släppas och nu har vi äntligen fått höra något om det. Vad tror ni? Jag är försiktigt hoppfull! 😄

Det diskuteras mer saker i videon, inklusive saker som kommer att komma till The Sims 4 inom en förhoppningsvis snar framtid. Ett par expansioner och vad som verkar vara en extremt efterlängtad uppdatering till bebisarna i spelet.. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Marbi
3

Jag har kollat Pixelade på Youtube och enligt honom ser det ut som dom tittat väldigt mycket på Paralives. Men vissa saker som färghjul, ändra mönster och material, finns ju redan i Sims3 så det var väl en naturlig utveckling.

Jag tror inte att jag kommer att köpa det nya Sims när det nu eventuellt lanseras. Däremot ser jag framemot vad som kommer att hända med Sims4. Det verkar som om vi t ex får något mellanting mellan bebis och småbarn. Jag hoppas så klart på att dom ska fixa dom problem som fortfarande finns kvar i Sims4.

Mitchika
3

#1: Jajamän, Pixelade var inte den enda som noterade det. Jag misstänker att dom tagit en väldig massa inspiration från Paralives då det växt och blivit så pass stort. Folk kastar pengar för att stötta utvecklingen av Paralives för att dom är så besvikna över hur The Sims 4 blivit och sköts, så det är inte konstigt om EA Maxis väljer att gå i Paralives fotspår. Följ pengarna och allt det där..

Paralives var nog något av det bästa som kunde hända The Sims-serien. Det gav konkurrens och visade att folk är villiga att vända sig från The Sims till ett annat livssimulatorspel som erbjuder vad dom vill ha och med utvecklare som lyssnar på vad deras patrons och blivande spelarbas säger och önskar.

[Moon AppleGrey]
2

Själv känner jag ingen större entusiasm över det, men det är väl för att jag tycker ker att de borde lägga mer tid åt att försöka fixa alla buggar som redan finnss i spelet sedan tidigare.

Mitchika
2

#3: Kan bara hålla med på den punkten, men dom övergav både The Sims 2 och The Sims 3 proppfulla med buggar när dom släppte uppföljarna, så risken finns att dom kommer göra precis samma sak om några år när Project Rene är redo för lansering.. 😵

Exempel på en av dom värsta buggarna i The Sims 2: Kvarteret du spelar i börjar göra sig själv korrupt sekunden du börjar spela i det, oavsett hur många mods du har som ska motverka detta. Modsen fixar dom värsta problemen och kan dra ut på det under lång tid, men hur du än gör kommer ditt kvarter i slutändan bli så pass korrupt att det "förstör sig själv" och inte går att spela längre. Inga undantag, det är vad som kommer att hända om du spelar på samma kvarter länge nog.

Samma fast i The Sims 3: Felkod 12. Till sist går det inte att spara spelet längre, utan du får upp felkod 12 som orsakas av… ja, en rejäl massa saker, men oftast ett minnesproblem. Spelet kräver mer RAM än vad det använder av datorn, sparfiler växer och kräver mer utrymme på hårddisken samt mer RAM av datorn när dom körs och till sist blir dom för stora och krävande för att spara. Något i den här stilen, det var väldigt många år sen jag (och många andra) försökte lusläsa om felkod 12 och hitta lösningar, sätt att motverka eller bara förhindra den och mitt minne kan vara lite kass där.

Dessa två spelförstörande buggar finns kvar i The Sims 2 och The Sims 3 än idag och det är bara två av dom alla. Därför fick jag lite panik när "Groundhog Day"-buggen poppade upp i The Sims 4 och fick genast minnesbilder tillbaka till tvåan och trean. 😵

Så jag väntar mig tyvärr inget annat än att The Sims 4 kommer överges som en buggig röra om några år när nästa titel kommer ut. Det är "tradition" i The Sims-serien.. 😒

[Moon AppleGrey]
1

#4: det där med minnet etc har man allt märkt. 😣

Var ju inte länge sedan en brandman vägrade lämna tomten till ett av mina spel pga en bugg.
Minns inte om det var till 3:an eller 4:an, men det gör ju desamma. ☹️

Nä, det kan jag förstå, själv har jag inte velat röra vid 4:an sedan spelare rapporterade in den buggen.
Får se om man spelar något i helgen eller om inaktiviteten fortsätter… 😅

Mitchika
2

#5: Jag har inte märkt av Groundhog Day-buggen personligen och jag har fortfarande High School-årenexpansionen aktiv i spelet samt MC Command Center och en del andra mods.

Jag körde en testfamilj med "runaway teen"-utmaningen för ett tag sen med en hemlös tonåringsgrabb som åkte runt oavbrutet från ena tomten till den andra. Perfekta utmaningen för att testa buggen eftersom att den poppade upp i samband med sånt. Hela tonårstiden och långt upp till vuxen ålder och ingenting hände, så jag vågar nog säga att det är lugnt.

Vill man vara på extra sidan är det alltid bra att säkerhetskopiera sina sparfiler så man har dom som dom var utifall att något händer. 😀

Calcifer
2

Jag kommer göra som jag gjorde med fyran. Avvakta tills jag kan kolla andra som spelar det och välja om jag känner att det är värt. Jag är mer entusiastisk till kommande expansioner till fyran än ett femte spel.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Mitchika
1

#7: Det verkar vara två på gång om jag hörde rätt (jag var mer fokuserad på nyheterna om The Sims 5) så det finns en del att vara entusiastisk över! 😀

Calcifer
2

#8: Jag har inte ens high school years än så haha. Har werewolves som nyaste expansion.

Mitchika
0

#9: Det är bra, varulvarna är helt klart bäst! 😍😁

Calcifer
0

#10: Jag vet inte, kanske är jag korkad. Jag tycker mest det är besvärligt. Min sim blir skitarg varje gång jag gör nåt som kräver minsta tankekraft och jag tycker det tar sååå lång tid att bygga upp sina werewolf skills.

Mitchika
3

#11: Nej då, du är inte alls korkad. Varulvarna är helt klart mer avancerade att spela med än något annat övernaturligt livsstadie hittills. Säkert för att balansera upp alla krafter och fördelar dom får. Det går verkligen inte att bara vara en sim som är varulv med ett vanligt liv större delen av tiden, utan du är en varulv och allt annat måste anpassas runt det. Det är svårt att balansera raseriet, speciellt i ett vanligt liv och beroende på vilka varulvsegenskaper man får kan det vara en riktig mardröm. 😵

Jag, å andra sidan.. småbarn släpptes till The Sims 4 (datorversionen) i augusti 2017, över fem år sedan alltså och det var först nu under mitt spelande på familjen i Halloweenutmaningen som jag listade ut hur jag effektivt skulle få mina småbarns färdigheter att nå upp till nivå 5 innan dom växte upp. Det tog mig över fem år att lista ut det.

Innan dess fick jag stänga av åldrandet för att hinna eller acceptera att mina småbarn "bara" nådde upp till nivå 3 och fick egenskapen för det. Aldrig den bästa egenskapen. Fem år senare och nu vet jag hur jag ska göra! Bättre sent än aldrig, antar jag? 😅

[Moon AppleGrey]
1

#6: js, själv spelar jag utan mods etc. Använder bara ett fåtal cheats, som den där för att bli "instant luspank".
Så är rädd för att få fler buggar. 😅

• Redigerat 2022-10-19 18:54 av [Moon AppleGrey]
Calcifer
1

Jag använder bara MC command center som mod. Annars är det vanilla. Ja några lots har jag tagit ner men inget som påverkar spelet direkt.

[Moon AppleGrey]
1

#12: grattis till att ha listat ut det. 🎊