The Sims iFokus

The Sims

Etiketterteknisk-hjälporigin
Läst 51 ggr
lilsan
0

Kan inte logga in

Hej,

Nu är det såhär att jag raderade origin för ett tag sen för att jag hade tröttnat på Sims.
Nu vill jag spela Sims igen och jag vet lösenord och användarnamn.
Jag laddade ner origin och ska logga in. Men då står det att jag måste vara online första gången jag loggar in.
Hur går jag online?
Jag är inloggade på ea.com men det verkar inte funka.
Kan någon hjälpa mig?🙃

/ Lilsan :>

Mitchika
0

Jag rapporterade om det här förra året:

https://thesims.ifokus.se/discussion/1550695/origin-kommer-att-ersattas-med-ea-app-for-windows-anvandare

Om du använder Windows och inte Mac så kan det vara så att du behöver installera EA App istället. Jag vet inte om dom helt har gett upp Origin-support till Windows numera.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Är du en simsspelare som letar efter ett forum som du kan diskutera de populära The Sims spelen? Då har du hittat rätt! Välkommen in att diskutera med andra simsgalna personer.
  • Redigerat 2023-01-02 14:16 av Mitchika
lilsan
0

#1: jag provade att ladda ner EA-appen men jag kan inte komma in för det står att appen jag laddat ner inte är Microsoft-verifierad

Mitchika
0

#2: Det låter jättekonstigt. Jag laddade precis ner den härifrån:

https://www.ea.com/ea-app

Och loggade in med samma inloggningsuppgifter som mitt Origin-konto och allting installerades, flyttades över och fungerar nu alldeles utmärkt.

Download the EA app to connect with friends and play the latest RPGs, shooters, Sports video games, and more.
lilsan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3: jag vet att när jag skulle ladda hem Origin så kom detta upp men då läste jag det på nått sätt men eftersom det var så länge sen så kommer jag inte ihåg.

Mitchika
1

Gå till Inställningar > program > program & funktioner för att ändra om du får apprekommendationer när du försöker installera appar utanför Store.
lilsan
2

#5: ja nu funkar det! Tack så hemskt mycket!!😊

Mitchika
1

#6: Ingen orsak! Jag hoppas att allt fungerar för dig nu. 😀