The Sims iFokus

The Sims

Läst 74 ggr
Soja2012
0

The sims egen karriär?

Hej!
Jag undrade om man kan ha typ en egen bokhandel, eller något annat? Utan pack.
Skriv om man kan ha egna affärer. Känner till frilansare, men tänker mer om man kan ha affärer där folk kommer till en och köper?

/sonjabonja😋

Nephi
2

Skulle säga att du behöver Sims4 dags att jobba för att starta egen affär. Då kan man ha inrednings butiker och liknande

Däremot så går det ju alltid att skriva böcker att publicera för några kronor in😁

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

Mitchika
2

Som Nephi säger tror jag inte det går att ha någon typ av affär med affärslokal och liknande utan expansionen Dags Att Jobba. Systemet för att äga, skapa och sköta affärslokaler kom med den, om minnet inte sviker.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Soja2012
0

#1: Ok, tack!
#2:Ok, tack!

/sonjabonja😋

Soja2012
0

#1: När man publicerar böcker, (brukar göra det.) Går det att publicera med förlag? Eller måste man också ha pack/går inte?

/sonjabonja😋

Nephi
2

#4: Om jag minns rätt måste du ha en viss kunskaps nivå för att en gång i veckan få skicka till förlag ☺️

Mitchika
2

#4: När din sims Författarfärdighet/Skrivfärdighet (jag minns inte svenska namnet för stunden) ökar i nivå får din sim fler möjligheter när det gäller att publicera sina böcker.

När simmen når nivå 2 kan den publicera sina böcker själv via brevlådan, eventuellt om du klickar på boken i simmens katalog också. Din sim kan självpublicera böcker hur ofta den vill och har nya böcker att publicera.

När simmen når nivå 5 kan den sälja sin bok till ett förlag via brevlådan eller eventuellt om du klickar på boken i simmens katalog också.

Som #5 är inne på finns det ett alternativ som bara går att göra en gång i veckan, men jag är osäker på om det är att sälja till förlag eller om det är det tredje alternativet som en sim låser upp i nivå 9 av färdigheten som jag inte riktigt kommer ihåg vad det heter eller gör just nu? Eller rentutav båda två?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Nephi
0

A guide to the Writing Skill in The Sims 4, including information on The Book of Life, skill unlocks and how to get Inspired.