Varför bråkar alla med min sim
Min sim är magiker och en efter en av dom andra magikerna bråkar med min sim och sen har dom rött på mätaren. Försöker prata med dom, be om ursäkt mm men det blir bara värre. Någon som har någon sorts aning om vad man kan göra åt det eller är det bara att acceptera?
Har du kollat deras kompabilitet? Den nya grejen som kom med infants och troligen också Growing Together-expansionens patch?
Min erfarenhet är att när simmarna har dålig kompabilitet är det snudd på omöjligt att få dom att interagera positivt och det blir bara rött och bråk. Min nya sim när jag testade expansionen lite hade dålig kompabilitet med ALLA han mötte och det blev bråk och osämja överallt och med alla. 😵
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Hittills har det bara varit dom simmar hon träffar på "magiskolan" (kommer inte ihåg vad den heter). Dom hoppar på henne och så slåss dom och är fiender på en gång. Ska kolla om hon har något i personligheten som stör.
#2: Åh, vänta! Är hon magiker som i livsstadiet? Har du kollat på hon inte åkt på en förbannelse när hon övat sin magi? Det finns en förbannelse som gör att hon alltid hamnar i slagsmål.
- Redigerat 2023-03-30 15:50 av Mitchika
Jag tror att det är precis det hon gjort. Kommer vagt ihåg att det poppade upp en rad om nåt sånt. Finns det nån möjlighet att komma ur den förbannelsen?
#4: Det finns tre sätt som jag känner till på rak arm. 😀
Det första är om din sim kan besvärjelsen "Förbannelselyft" i den Otämjda Magi-kategorin. Det är en besvärjelse som ska gå att använda på sig själv om man har en förbannelse, om jag inte missminner mig.
Det andra sättet är att lära sig elixirrecept, antingen via kitteln, via lärarna i den magiska världen eller både och. Det finns ett elixir som heter "Förbannelsehävningens Elixir" och den gör precis vad den säger att den ska göra. Varje gång som en sim lär sig ett elixir så får denna en gratis provflaska av sagda elixir, så det är ett enkelt sätt att få gratis elixir på. Dock så kan dom ge fel/annat resultat än vad som är önskvärt (tror det gäller även för Förbannelsehävningens elixir) så det kan vara en bra idé att spara innan dom dricker.
Det tredje och enklaste/snabbaste (beroende på hur många belöningspoäng din sim har) är att gå till Belöningsbutiken på Ambitioner-panelen/ikonen nere till höger. Där kan du köpa ett "Förbannelsehävningens Elixir" för 500 poäng (den ligger mellan "Alltid Välkommen" och "Gymråtta" i min belöningsbutik) och använda på din sim för att bli kvitt alla förbannelser. Jag tror den här skiljer sig från det andra elixiret trots att dom har samma namn och alltid fungerar som lovat. Tror, jag har aldrig haft problem med det här elixiret åtminstone!
- Redigerat 2023-03-31 10:06 av Mitchika
Tack så mycket för tipsen. Jag ska testa direkt.
#6: Om din sim drabbats av en förbannelse brukar det gå att se i form av en ikon häromkring där den röda rektangeln är på bilden, om mitt minne inte sviker. Tyvärr kunde jag inte ge honom en förbannelse för bildens skull då min besvärjare blivit immun mot dessa.
För man muspekaren över förbannelsen ifrågas ikon brukar man kunna se vad för slags förbannelse det är och vad den gör.
Jag testade att köpa det där elixiret i Belöningsbutiken och det fungerade så nu blir hon inte påhoppad hela tiden. Vissa är fortfarande väldigt ovän med henne men det stör inte lika mycket.
#8: Super! 😄
#8 om du vill bli bra vänner med dom andra igen kan du testa att ta några selfies med simmen och ovänner. Det fixar ju relationer jättebra för mig iallafall
🙂