The Sims iFokus

The Sims

Etikettthe-sims-4
Läst 56 ggr
Signur123
0

Två frågor

Jag har, precis som rubriken säger, två frågor gällande fyran.
ett: Kan man växla mellan olika sparfiler eller vad det heter och i så fall hur?
två: Bilderna man tar i spelet, antingen med den lilla kameran längst ner eller med C-tangenten, (jag tror det var den) kan man få tag på dom utanför spelet? tex så att man kan publicera de här på iFokus.

Mitchika
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Japp, du kan växla mellan olika sparfiler. 😀

På spelets huvudmeny direkt när du startat den så har du flera alternativ.

Fortsätt: Laddar direkt den senaste sparfilen du var inne och spelade på och fortsätter där du slutade.

Nytt spel: Startar ett helt nytt spel på en helt ny sparfil. Alla nya sparfiler startar alltid i samma skick och inga av ens gamla hushåll (eller förändringar man gjort med hushållen som kommer med spelet eller hus/byggnader i världen) från andra sparfiler följer med.

Ladda spel: Klickar du där så kommer du till en meny med alla dina sparfiler och du kan välja vilken du vill ladda och spela på. Du kan även döpa om sparfilerna för att enkelt komma ihåg vilken som är vad och vad du håller på med i dom.

Skärmbilder som du tar med C-tangenten kan du hitta i Dokument\Electronic Arts\The Sims 4\Skärmbilder, om du har spelet på svenska. Annars är det samma sökväg, men jag tror att den sista mappen heter Screenshots istället för Skärmbilder på engelska.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

[Moon AppleGrey]
1

#1: kollade på min dator nu.
Stämmer.

Dokument - Electronic Arts - Sims 4 - Screenshots

Signur123
2

Tack så jättemycket, jag ser att alla kort jag tagit även med simmarnas mobiler och kameror är där!😀

[Moon AppleGrey]
1

#3: så bra. 😁