Hur gör man?
Hej!
Nu undrar jag vilken mod man laddar ner för att man ska kunna ha över 8 simmar i ett hushåll.
Vet att det kan bli laggat och så men jag vill testa.
Har kollat runt på olika sidor men hittar inte någon som funkar.
Har gjort så man ska: extrahera filerna med blixtlås och så men det funkar inte.
Sedan har jag en annan fråga. Jag har laddat ner olika ”rum” och hus till Sims men dom kommer inte in varken i galleriet eller där man hittar färdiga rum.
Vet inte vad jag göra för fel då det funkat förut eller om jag glömt att göra något. Vet ej.
Tacksam om någon skulle kunna hjälpa mig!
/ Lilsan :>
Lägger du dem i rätt mapp?
Ett gott skratt förlänger livet
#1: ja
/ Lilsan :>
Som svar på första frågan är det MC Command tror jag. Även den man modden man kan ändra graviditet i och så.
MC Command Center har det och så mycket mer. Det är ett system där du moddar ditt spel.
Den funktionen du söker hittar du om du går in på simmarnas PC och trycker på genvägen. På MCCC - inställningar knappen hittar du inställningar för spelupplägg, där har du "maximal hushållsstorlek". Jag brukar sätta den på 24.
tänk bara på att om du går in i CAS (skapa en sim) försvinner det simmar om det är över 8. MCCC har en egen funktion med egen CAS om du ska ändra ditt hushåll.
Det är inte ett mod utan ett sätt att programmera om ditt spel, så var försiktig
https://deaderpool-mccc.com/#/releases
Där är länken, till det script mod du söker.