Kan ej genomföra köp i Origin
Jag försöker köpa ”växa tillsammans” till The Sims i Origin men får hela tiden upp samma fel.
Det står bara
”Vi kunde inte bekräfta ditt betal- eller kreditkort. Kontrollera dina betalningsuppgifter och försök igen. Annars kan du prova med ett annat kreditkort eller betalningssätt, eller höra med din kreditkortsutfärdare eller bank om någonting är fel”
Har kontaktat min bank och de säger att det inte skickas någon förfrågan om köp till de så felet måste ligga i Origin.
Har även provat med tre olika kort men det står bara samma sak hela tiden.
Har någon annan haft samma problem? Och isåfall hur löste ni det?
Har din dator Mac eller Windows som operativsystem?
Om den har Mac så behöver du nog kontakta EAs support och fråga vad som är fel. Jag har inte sett eller hört något om att Origin slutat få stöd eller uppdateringar för Mac än.
Om den har Windows så har Origin slutat stödjas på operativsystemet och ersatts med EA Appen istället, så det är mest troligt orsaken till att det inte fungerar att använda butiken längre. I såna fall behöver du installera EA App och använda den istället.
Jag skrev en artikel om det i oktober förra året:
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Tack för svar!
Min dator har Mac som operativsystem så tror inte det är det som är problemet.
Har försökt kontakta EA men har hittills inte fått svar. Vet verkligen inte vad jag ska göra.
Kan det ha och göra med utrymme på datorn?
#2: Nej, det tror jag inte. Utrymme på datorn påverkar bara om du har utrymme för att installera ett program/spel eller inte. Det påverkar inte köp av spel från onlinetjänster från till exempel Origin. I såna fall borde du ha kunnat köpa spelet, men inte ladda ner och installera det.
Försöker du köpa spelet i Origin-klienten på din dator? I såna fall, har du provat att logga in på EAs hemsida med ditt Origin-konto (samma konto som du har The Sims 4 på och försöker köpa expansionen på) och köpa spelet där? Jag hittade den här länken när jag sökte, under "Buy now" kan du välja "Origin for Mac."
https://www.ea.com/games/the-sims/the-sims-4/store/addons/the-sims-4-growing-together
Jag är inte säker på om det fungerar, men det var det enda jag kunde komma på annat än att vänta på svar från EA eller kontakta dom igen tills du får svar.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Ska prova köpa det på EAs hemsida.
Tack så jättemycket för tipset! :)