Daisy Sunlight - Min ranchberättelse
Då har jag köpt hästranch-expansionen och börjat spela och hade lust att lägga ut här, så vi får väl se hur det går. 🙂

Här är min sim och hennes häst, som ni kanske redan gissat heter simmen Daisy Sunlight. Hon har egenskaperna hästälskare, älskar naturen och ranchägare.
Hästen hetet *Èowyn och hon har egenskaperna intelligent, vänlig och modig.
*Jag planerar att om det flyttar in flera hästar i hushållet så ska alla få *Sagan om Ringen*-namn.

Daisy och Èowyn tar en ridtur, och efter ett tag provar dom att galoppera för första gången. Daisy ser ut att tycka det är lite läskigt…
Medan dom är borta kommer välkomstkommitén, och Daisy och Èowyn hinner tyvärr inte hem i tid för att träffa dom.

Kommitén bestod av två gamla män, och trots att dom gick därifrån med sura miner hade dom lämnat någon sorts mat som jag inte riktigt vet vad det är. Men Daisy verkar gilla det.

Senare åker Daisy ner till en av männen från välkomstkommitén, hon ville ju faktisk träffa sina nya grannar.

Han heter Don Gooseman och det dröjer inte länge innan Daisy upptäcker at dom delar två egenskaper med varandra - älskar naturen och hästälskare.
Under tiden lägger jag märke till Dons häst, Duke. Han är, likt Èowyn, en clydesdale. Jag har haft planer om att Èowyn ska få bli mamma i framtiden, så det var ju väldigt passande…
- Redigerat 2023-07-21 18:27 av Signur123

När hon kommer hem igen är det sent, och innan hon lägger sig i sitt halvfärdiga sovrum får Èowyn en efterlängtad godnattkram.

Jag upptäckte att Èowyn inte hade nåt hovskägg, måste ha råkat ta bort det av misstag i skapa en sim. Men nu är det fixat.

När Daisy vaknar morgonen därpå är hon hungrig, liksom Èowyn, men dom har ingen mat.
Èowyn vägrar dessutom lägga sig i sin box, och insisterar på att få den i hörnet istället. Visst, nu är den hennes.

Efter en stund slår hon sig äntligen till ro, och somnar.
Daisy hade tänkt ta med sig henne till Nya Apaloosa idag, men fick nu åka ensam.
Väl där får hon veta att Don och Duke har en hel park döpta efter sig, men passar också på att äta lite chips.

Efter ett tag tar hon en sväng hem för att hämta Èowyn, och de båda träbar hoppning tillsammans. Jag tycker att det gick helt okej för att vara första gången.

Sedan rider dom hem, och Daisy verkar fortfarande tycka att det är ganska läskigt att galoppera.
Väl hemma sätter Daisy igång med att försöka att tillverka nektar för att få lite pengar, medan Èowyn står bredvid och tittar på.

Hon har dock inte Daisys uthållighet, och somnar efter ett tag.

Daisy, är du inte klar snart?

Daisy har tagit jobb som frilansförfattare och har i uppdrag att skriva en godnattsaga, och hon satt länge och höll på med sitt jobb. Dom behöver verkligen pengarna.
Èowyn är uttråkad, och innan Daisy lägger sig tar dom en ridtur.

Det är väldigt vacker natur här.
Under natten bryter ett åskoväder ut, och håller fortfarande på när Daisy går upp för att fortsätta skriva.

Senare under dagen åker dom till parken igen, och Èowyn hittar en stor rolig boll. Undrar hur mycket en sådan kostar…?

- Redigerat 2023-07-21 22:02 av Signur123

Efter en ridtur i gryningen övar Daisy och Èowyn på hoppning och slalom (?).

Man blir trött av att träna.
Daisy har sagt upp sig från sitt jobb som författare, och tar istället och hjälper till med saker här i Chestnut Ridge för att få lite simdaler. Just nu tror jag hon och Èowyn har en guidad terrängtur.

Där tjänade dom 318 simdaler.
- Redigerat 2023-07-22 14:53 av Signur123
Dagen därpå är det kärleksdagen, och till allas stora förvåning ringer en kille vid namn Sergio Romeo och frågar om Daisy vill GÅ PÅ EN DEJT. Ingen av mina simmar har någonsin fått den frågan av en sim dom inte redan har en romantisk relation med, så det var något nytt för mig! Antar att han har träffat på henne någonstans, nu när jag tänker efter har jag ett svagt minne av att ha sett honom någonstans.
Daisy svarar att hon har en del att göra men att han kan komma över en stund om han vill, så ja… Vi får väl se hur det går.

Han ser inte lite nervös ut när han kommer.
- Redigerat 2023-07-22 15:13 av Signur123

Daisy berättar om ranchen och att hon gillar hästar, och får reda på att Sergio har egenskapen materialisk. När diskussionen blit tråkig bestämmer sig Daisy för att visa honom Èowyn.

Sergio berättar att han är med i en klubb som heter Paragonerna, som tydligen handlar om att vara "perfekt"…
Trots att Daisy och Sergio verkar vara ganska så olika trivs dom ihop, och snart får Daisy en sån där bubbla över huvudet där det står att hon vill bjuda honom på en dejt.
Jag brukar alltid själv bestämma vilka mina simmar ska bli kära i, men inte den här gången! Så jag har lust att helt enkelt köra på det här, det är så kul att dom tagit eget initiativ, jag behövde bara ge Daisy en liten knuff så fäste hon sig vid honom! Det här var verkligen helt oväntat.
Jag lär Daisy få som hon ville så det blev en dejt på nattklubben Rostiga Hästskon.

Det dröjer inte länge innan det väller in folk.

Det blir en riktigt trevlig kväll, och dejten slutar på guldnivå!

Vi fick veta hans två sista egenskaper, nämligen barnhatare (det var ju typiskt…) och aktiv. Trots att han är en barnhatare så verkar Daisy förtjust i honom.

Det första hon gör när hon kommer hem är att berätta om allt för sin bästa vän, Èowyn.

Vi är alla överens om att den här dagen slutade mycket bättre än väntat!
Daisy börjar dagen med att läsa en bok, innan hon har ett kort träningspass med Èowyn.

Då får hon en idé: Dom ska vara med i en tävling för första gången!
Det blir en i uthållighet, och avgiften är 100 simdaler, men kommer man 1:a, 2:a eller 3:a så vinner man mer än det.

Det finns troligtvis mycket mer erfarna ryttare och hästar där, trots att det är en nybörjartävling, men chansen att ta medalj är nog rätt liten. Men man kan ju alltid hoppas!
- Redigerat 2023-07-22 16:20 av Signur123
HERREGUD, DOM VANN!!! Det var visserligen bara en nybörjartävling, men ändå! 😃

Daisy ringer och berättar dom glade nyheterna för Sergio, som givetvis blir glad för hennes skull.

Sedan gör hon och Èowyn lite mera samhällsjobb, och undertiden ringer Sergio och frågar om Daisy väl gå på en till dejt! Men det kan hon ju inte nu, så hon förklarar läget och att hon inte kan.

Så här ser det ut inne i huset just nu.

Nu är det sommar! ☀️

Jag ändrade Èowyns hovskägg… igen.

På kvällen kommer Sergio, och det dröjer inte länge innan någon mer knackar på dörren…

Det är ingen som märker Vlad, och när han inte får komma in på ett tag går han där ifrån.

Daisy och Sergio är nu ihop! Sergio stannar väldigt sent, och innan han går hem gör han något jag verkligen inte hade förväntat mig, men blev väldigt glad över att se.

Han hälsar på Èowyn! Det hade jag faktiskt inte trott att Sergio skulle göra frivilligt, men antar att han vill lära känna sin flickväns bästa vän.

Èowyn godkänner honom, men han verkar inte vara någon storfavorit hos henne.
Två dagar senare är Daisy och Èowyn med i en hopptävling, och kommer 2:a!!! 😃

Nu pryds väggen i Èowyns box av två priser.
Senare på kvällen kommer Sergio, och han och Daisy har sin första kyss.

- Redigerat 2023-07-23 18:54 av Signur123
Torsdagen spenderas till största del i sadeln

och avslutas med att skörda präriegräs tillsammans. Jag tycker allt att Daisy borde vara mer försiktig, hon kan ju råka skada Èowyn!

Och på fredagen…

Överraskning Sergio! Han har ju varit så mycket hos Daisy, så hon hon tyckte att hon och Èowyn kunde hälsa på honom i Windenburg idag, där han bor med sin kompis som jag inte minns namnet på.

Tyvvär så kunde Èowyn inte följa med in…
- Redigerat 2023-07-23 21:19 av Signur123

Nu ser jag, kompisen heter Joaquin Le Chien. Kan det vara så att han är från Frankrike och Sergio från Italien, eller vad tror ni?
Efter ett tag åker Daisy och Èowyn hem för att vara med i en tävling i western, och dom tar åter hem andraplatsen!
Sommaren går mot sitt slut, och på lördagen kommer Sergio och han och Daisy går och badar tillsammans.

Hösten har kommit till Chestnut Ridge! 🍁

Och så ska Daisy och Èowyn vara med i en nybörjartävling i barrel racing.
Det blev silver även den här gången!

Sedan är det skördefest, och om ni undrar varför Daisy är så sotig, så blev hon träffad av blixten igårkväll.

Först lyckas hon inte göra någon av trädgårdstomtarna glada.

Men efter en hel del blixtrande blir iallafall en av dom det.

- Redigerat 2023-07-25 11:39 av Signur123

Sen får Sergio testa att rida för första gången, och det går väl okej.

Han och Èowyn verkar iallafall ha samma humor!

Och invändigt:

Èowyn är väldigt uttråkad, och när hon vägrar leka med bollen, bestämmar sig Daisy för att åka till Don Gooseman så att hon får umgås med hans häst, Duke.

Strax efter att dom kommit börjar Dons grill, och han själv, att brinna! 🔥 Daisy agerar snabbt, och lyckas släcka elden i tid.
Èowyn och Duke verkar trivas ihop.

- Redigerat 2023-07-26 17:50 av Signur123
Nu är det vinter! ❄️

Under ridturen får Daisy veta att hon är gravid! Så det kommer ett litet barn till ranchen snart.

Något annat som händer är att hon maxar hästridningfärdigheten, vilet låser upp en liten metallskylt att sätta på den stora skylten.
Förvånansvärt nog blir Sergio glad över att han ska få ett barn, vilket jag inte hade väntat mig då han är en barnhatare.

Èowyn verkar gilla vintern. 😄

Sedan upptäcker jag något förfärligt: Daisy kan inte rida under graviditeten! 😱

Det finns givetvis snö på Vinterfest några dagar senare, till skillnad mot i verkliga livet.
Det blir inte vilken Vinterfest som helst, för under dagen föds flickan Iris Sunlight!

Skulle någon vara intresserad om jag börjar uppdatera här igen? För jag kan inte bestämma mig för om jag ska det eller inte. Och om jag gör det funderar jag på att starta en ny tråd, och skriva lite mer i grundinlägget s. a. s.
Svara gärna om du skulle vilja det.
Det skulle trevligt💕
Jag tycker om att läsa Let's Play💕
Ett gott skratt förlänger livet