The Sims iFokus

The Sims

Etikettfusk
Läst 47 ggr
Susen62
0

Fråga om Cheats

Har efter ett år ca börjat spela igen och har två frågor.

1. Jag har en lista på cheats jag gillar men nu undrar jag, måste jag skriva in t ex "testingcheats true" och sen alla andra varje gång jag laddar spelet?
  2. Man kan ju använda 9 för att höja upp saker och 0 för att sänka men när jag använder t ex 9 för att höja upp en lampa säger vi, så zoomas jag iväg ut i skogen, jag försvinner långt bort från huset och prylen jag vill höja. Vad kan det bero på?
Marbi
0

Du måste hålla ner ctrl också när du använder 9 och 0, i alla fall fungerar det så på min dator.

Jag använder "testingcheats true" en gång och sen fungerar det en längre tid tills EA gör nån större uppdatering t ex, så pröva dig fram.

Susen62
0

Edit: Jo nu funkar det. Det var att jag försökte höja ett knivblock där det redan stod på bänken. Var tvungen att höja upp det på annan plats, inte ovanför bänken där det redan fäst så att säga.

#1: Tyvärr fungerar inte det heller. Har testat med ctrl, shift och alt men icke!
För ett år sedan fungerade det, med ctrl eller inget alls tror jag.
Vad kan ha hänt? Är det ett ytterligare kommando som ska skrivas in tro för att det ska fungera?

• Redigerat 2023-10-25 17:07 av Susen62