Ny Expansion Pack: Hyresrätter (For Rent)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ny trailer för ute!
Sist vi hade hyresrätter var i sims 2.
Vad vad tycker ni om att få Hyresrätter till sims 4?
Ett gott skratt förlänger livet
Vi har redan hyresrätter/lägenheter till The Sims 4. Det kom med Stadsliv och fanns även på flera ställen runtom i världen. Det verkar innehålla precis samma saker som Stadsliv när det kommer till funktionerna. Grannar som kan störa, hyresvärden som ansvarar, smuts och krångel med hemmet, betala hyran.. så det är inget nytt och vi hade även hyresrätter/lägenheter i The Sims 3.
Så jag antar att det är en version med hyresrätter för dom som inte vill köpa Stadsliv och jag hoppas att dom fördjupar det mer än vad det var i Stadsliv?
Det enda jag såg som intressant och i alla fall nytt där var att det verkar som om våra simmar kan bryta sig in i lägenheter/hem och det är jag nyfiken på att lära mig mer om. Världen verkar fin och intressant, men ja.. Att kunna bygga våra egna lägenheter och hyreshus vore givetvis riktigt kul, vilket vi för övrigt kunde göra i The Sims 2 och The Sims 3.
Jag gillar också den nya dödstypen som dom hintade om där, men vet inte hur jag känner för att det ska bli ännu mer att städa i simmarnas hem. Finns en anledning till att jag inte köpte kittet med dammsugning.
Jag hoppas det följer med fler saker som gör expansionen intressantare för den känns lite "meh" i mina ögon än så länge.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
#1 Jag vet om Lägenheterna i Stadsliv och eko-liv men detta är ett nytt Expansion Pack som kommer ut i december.
#2: Jo, men du skrev också i inlägget att sist vi hade hyresrätter var det i The Sims 2, vilket är inkorrekt då det finns i både The Sims 3 och även redan i The Sims 4.
Jag vill veta vad dom gör för nytt med lägenheterna i den här expansionen som gör det värt att köpa då det redan finns i tidigare expansioner. Annars känns det bara som dom släpper något som redan finns men att dom tar hutlöst mer betalt för att eventuellt lägga till några extra funktioner till det.
Med andra ord så känns det här som det sämsta expansionspaketet hittills i mitt tycke om jag ska döma efter det jag sett i trailern. Den visade i stort sett bara upp en massa saker och funktioner som redan finns i mitt spel.
En ny värld och att kunna bygga egna lägenheter och expandera på det systemet känns mer som att det är värt ett Gamepack snarare än en full expansion.
#3 Det jag menade var att den typ av hyresrätt har inte funnits sedan sims 2!
Sims 3 hade mer av lägenheterna som vi fick sims 4 stadsliv och eco-liv!
ledsen att jag var otydlig!
- Redigerat 2023-11-02 22:32 av LottaV
#4: Vilken typ av hyresrätt pratar du om? Att kunna bygga egna? För det kunde man göra i The Sims 3 också och designa dom lite hur man ville så länge man visste hur verktygen fungerade.
I övrigt så ser spelfunktionerna identiska ut med endast kosmetiska skillnader av det jag kunnat se i trailern.
#5 Visserligen men man var fortfarande låst till en familj pär tomt av det man har sätt i trailern så får jag känslan att man kan spela alla familjerna på tomten men jag kan ha fel.
#6: Jag får inte alls den känslan av trailern, men jag tycker personligen inte att det var en speciellt bra trailer. Den visar i stort sett ingenting nytt alls annat än den nya världen och dom flesta nya sakerna är enbart kosmetiska med ytterst få undantag som bland annat det nya sättet att dö på, hint om en ny karriär och att till synes verka kunna göra inbrott i hem. (Vilket ser ut att kunna vara kopplat till nya karriären så kanske inget man kan göra för att man känner för det)
Eventuellt att man själv kan äga ett hyreshus och vara hyresvärd själv och hyra ut, vilket låter som en absolut mardröm i mitt tycke. Jag är väldigt kritisk till den här expansionen och jag hoppas att vi får se mer av den innan releasen, men jag tvivlar på det.
Som det är nu lutar det åt att det här blir första expansionen jag hoppar över att köpa för jag är inte ett dugg intresserad efter att ha sett trailern.
Njäe…. en expansion jag klarar mig bra förutan tror jag.
Trailern tilltalade mig inte alls, tyvärr.
Jag gillade verkligen att vara hyresgäst i ett hus som det fungerade i Sims2. Om det här är nåt liknande så verkar det intressant för min del men jag vill ha mer information om hur det fungerar innan jag bestämmer vad jag tycker.
Står det något om man kan bygga egna?
#10: Överallt där jag läser om det så kan man bygga egna lägenheter och även vara hyresvärd, så ja, det verkar som det! 😀
#11: JAAAAA!!! Jag har länge kikat på stadsliv men varit besviken över just att man inte kan det, men det verkar ju som att dom märkt att det saknades hos spelarna.
Något säger mig att det kommer att vara glitchigt men köper! Har längtat efter att bygga hyresrätter!
Alla ni som köper får gärna posta om era upplevelser och vad ni tycker om det här på sajten. 😄
Vet inte själv om jag kommer köpa, så jag vill gärna se vad ni andra hittar på först och om det är värt det med allt krångel som kommer med The Sims 4. 😀
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ny trailer ute nu
#15: Okej, det där var en riktigt bra trailer. Önskar att dom börjat med den då den visade mer hur det faktiskt kommer vara och fungerar. 😀
Det faktum att vi kan vara "kronofogden" som det var i äldre spelet om våra hyresgäster inte betalar hyran, något som jag personligen alltid velat vara i Sims-spelet, ökade mitt intresse för den här expansionen rejält. 😄
Håller med Mitchika. Nu är jag inte tveksam längre, hoppas bara det inte följer med en massa buggar. Och hoppas inte att simmarna kan göra som jag har gjort en gång, om min som är kronofogde… Kaninerna måste stanna på min sida.
Stämmer det att den släpps 7 december?
#18: Enligt trailern däruppe så ja. Jag har inte hört något annorlunda. 🙂
Brukar alltid spela då spelen precis kommer ut, men de lyckades pricka in min mammas 60 årsdag 🥺 tusan!
Jag firar henne såklart gärna men önskar att the Sims hyresrätter kommit ut tidigare eller senare. Brukar alltid vänta in🫣
Jag kommer nog att vänta med att köpa den eftersom jag precis passade på att köpa Växa tillsammans nu när dom sålde det billigare.
Nu i kväll vid 19:45 har de sin gameplay walkthrough på sin youtubekanal.
Den måste jag se 😊
Okej.. Ni som har köpt den, hur gör man för att byta kostnad per dag? Priset som är inställt automatiskt är skyhögt.
#25: Är det en hyresrätt som din sim hyr av någon annan eller en hyresrätt som din sim hyr ut?
#26: Min sim hyr.
#27: Ah, okej! Bra fråga. I teorin tänker jag att det borde gå att kunna göra precis som jag kan ändra avtalen med min sim, om du hittar din sims hyresvärd och kan gå in i dennas hushåll. Då borde du kunna ändra på din sims hyra manuellt i hyresvärdens meny.
Du klickar på "Visa avtal" bredvid din sims hushålls namn och så kan du ändra hyran och längden på avtalet högst upp.
Jag har dock inte hunnit testa att bo i en hyresrätt än med mina simmar så jag vet inte om redan skapade hyresrätter ägs av en sim som man kan spela som och därmed justera hyran och annat som man vill.