Mitchika testar Hyresrätter-expansionen!
Jag hade inte tänkt köpa den här expansionen, men jag fick den som en tidig julklapp och kände att varför inte? Har jag eländet kan jag lika gärna testa och se om det blev en hiss eller diss i mitt tycke. 😀
Första intrycket då jag spelat lite innan jag gjorde tråden? Solklar hiss än så länge. Systemet för att dela upp rummen i lägenheter är fantastiskt bra och smidigt och öppnar för massa roliga möjligheter! Det skulle gå att göra en tvättstuga med privat tvättrum åt alla hyresgäster i ett separat hus på tomten, till exempel.
Så, vad är då planen? Jo, jag ville skapa och spela med en helt vanlig sim efter att ha velat länge och väl angående livsstadier och övernaturliga grejer. Så jag skapade Ivan Steen vars ambition är att bli en Femstjärnig Fastighetsägare. Se bara vad glad och taggad han är i bilden när vi precis flyttade in på en tom tomt för att börja. 😄
Vi fick med en del nya egenskaper och ambitioner i det här expansionspaketet och Ivan har tre av dom:
- Snokande: Han vill snoka reda på alla hemligheter, respekterar inte privatliv över huvud taget och har aldrig hört talas om personligt utrymme eller hälsosamma gränser.
- Byns barn: Vi bor i det nya kvarteret vars namn jag redan glömt och han är väldigt förtjust i kvarteret och kulturen! Få se vad det innebär i praktiken.
- Generös: Jag gav honom den här egenskapen för att ingen ska lista ut vem och vad Ivan verkligen är, så det här är 100 % skådespeleri från hans sida. Han låtsas vara generös, empatisk och tålmodig för att ingen ska se vad han verkligen pysslar med.
Så, vad är det Ivan pysslar med? Utöver snokandet, givetvis. Jo, han är hyresvärden från det där varma stället långt, långt söderut som bara är ute efter att tjäna simdaler. Hur långt vi kan ta det beror givetvis på expansionens begränsningar, men vi har redan sett några saker som ger oss roliga möjligheter.
En av Ivans hyresregler är dock: om du som hyresgäst lämnar in någon form av klagomål eller felanmälan, oavsett hur rätt du har, så kommer hyran höjas med 5 simdaler. Varenda gång tills vi når maxtaket.
Ivan har dessutom några regler som måste följas eller så blir det dyra böter och han kommer snoka NOGA för att se till att dessa regler följs för han vill inget hellre än att ge ut böter och tjäna pengar på regelbrott. 😄
Planen är att börja med dom där 20 000 simdalerna som man alltid startar med och ge Ivan ett mysigt litet starthus och samtidigt spendera det som blir över för att få upp helst ett par hyresrätter så han kan börja tjäna pengar. Därefter utvidga hyresverksamheten mer allteftersom vi får råd. Utmanande, men jag tror definitivt att det är möjligt! 😄
Alright, dags att se om det här är tillräckligt underhållande för att fånga mitt intresse och hur Ivan kommer klara livet som korrupt hyresvärd!
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Först och främst prioriterade vi Ivans lilla hus. Det är inte stort och det är bara början, men vi behöver vara lite snåla med simdalerna och ha en blygsam start till att börja med.
Jag använde så mycket av dom nya sakerna som kom med expansionen som möjligt inom vår prisklass för att det är kul med nya grejer. Jag har inte lagt mycket fokus på Ivans hus just nu då det inte är prioriteten. Bara han kan ta hand om sina grundläggande behov så är det bra. 😄
Nu till den roliga delen!
Bakom Ivans hus har vi hans stolthet som hyresvärd, hans hyresrätter! 😄
Den här tomten hade ett rätt fint och trevligt namn när Ivan köpte den, men vi döpte om den till "Kåkarna på Klippan" då jag tyckte det lät bättre med tanke på vad vi gjort och planerar.
Dessa två fantastiska hyresrätter är för tillfället lediga och kommer med ett delat utrymme utanför där det finns massa onödiga lyxgrejer för den kräsna simmen att njuta av:
- En delad tvättbalja och tvättlina
- Två stycken soptunnor i olika storlekar för dom dagarna när det blir rejält med skräp (den ena går även utmärkt att vara i två i, hint hint)
- En kulring för alla som älskar kulor (kulor ingår ej)
- Sist så en buske runt knuten på ena huset för när toaletten krånglar eller du har den där speciella simmen på besök
Vad kan säga? Ivan tycker om att skämma bort sina hyresgäster.
Inuti dessa vackra hyresrätter finns allt som en sim behöver för att överleva inklämt på en liten men praktisk yta. Max en sim per hushåll, försöker ni lägga till fler personer är det böter på 1000 underbara simdaler som gäller. Så försök gärna! 😀
Vad erbjuder vi då i dessa charmiga små bostadshus?
- Möbler gjorda på återvunna saker som folk bara kastat på soptippen och som Ivan sen hittat där! (köksbordet är en före detta dörr, sängbordet är en gammal fruktlåda, etc)
- Ett badrum som är ett separat rum och inte en del av övriga huset!
- Avsaknaden av glas i fönstren ger perfekt drag och ventilation för dessa hemska, varma sommardagar
- Varje ny hyresgäst får en bit kol och en kulburk i inflyttningspresent (kulor ingår ej, hittas på köksbordet)
Är hyresrätterna identiska? Ja, med undantag från färgen så skynda er att ställa er i kö för att få ett hem i just den färgen ni vill ha!
Som jag skrev innan, dessa småhus har allt din sim behöver för att överleva och inte en droppe mer än så! 😄
Då var i stort sett allt förberett och Ivan är redo att ta sig an sin första uppgift som hyresvärd. Det är dags att gå igenom ansökningarna och se vilka av alla troligen hundratals simmar som står i kö till att få bo här! 😀
Wow, okej.. tack för den. Två stjärnor av fem!? Är det vad våra fantastiska stugor får i betyg? Såg spelet ens vilka fantastiskt praktiska och miljövänliga småhus vi slängt ihop här?
Bristfällig miljö, dåligt underhåll och önskvärda bekvämligheter? Dom har så mycket lyx i sitt gemensamma utrymme så jag tror absolut att dom klarar sig. Okej, vi börjar med rekommenderade hyran på 25 simdaler per dag så får vi se hur det går.
Ivan är en väldigt tolerant hyresvärd ändå, så han förbjuder bara trångboddhet och sopberg till en början. Allt annat kaos är fullständigt acceptabelt, speciellt husdjur och spöken. 😀
Okej. låt oss se vad nästa steg kommer vara!
Okej, än så länge är jag väldigt nöjd med det här systemet och det verkar riktigt kul. Ivan får syn på en tonåring med hund som har ett ganska högt tak när det kommer till hur mycket han kan höja hyran. Perfekt, den tar vi! 😄
Kort därefter flyttade vi en vuxen i hushållet bredvid som också har rätt högt i tak angående maxhyran. Dock har inget hänt annat än att det uppdaterats i panelen och det verkar gå att interagera med dörrarna till husen nu i form av separata hushåll.
Jag håller ögonen öppna medan Ivan håller på att gå under av uppspelthet över sina nya hyresgäster och sin nya roll här i livet.
När ingenting händer bestämmer jag mig för att låta Ivan gå och hälsa på vår ena nya hyresgäst och… det är en laddningsskärm. Jag får en laddningsskärm och hamnar sen tillbaka på min tomt igen precis där jag var innan fast med hyreslägenheten "laddad" då gissar jag? Underbart… 😵
Ivan får representera min reaktion då han ser ut att känna ungefär som jag gör över det hela.
Ivan knackar på dörren och blir insläppt, men… det är ingen hemma. Någon säger kom in, men det är tomt i hela huset och i badrummet.
Ni vet vad det innebär, va? Ivan vet. Det är dags att snoka! 😁
Det enda stället eller föremålet som Ivan kunde snoka på som jag kunde se var hans nya tonåriga hyresgästs säng. Jag ser inget konstigt eller olämpligt med det och det gör inte Ivan heller. Det dröjer inte länge förrän han hittar något.
… jag har inte den blekaste aning om vad det där kan vara för någonting. Det är en tonåring som bor här, så kanske ett betygskort? Spelet ger mig ingen prompt eller förklaring, så jag antar att Ivan är lika förvirrad som jag är.
Medan Ivan håller på att snoka runt så dyker den där hunden som hyresgästen skulle ha upp från till synes ingenstans och ligger mitt på golvet och iakttar honom. Var den där hela tiden? Missade vi den? Är den så bedårande att vi starkt överväger att stjäla den? Kanske.
Nåja, det är tydligt att lilla Hanoi inte är någon form av vakthund eller larmande hund och Ivan är mer än nöjd över att kunna fortsätta sitt snokande obehindrat. 😄
I några sekunder till, åtminstone..
Vilket fantastiskt bra intryck Ivan måste ge till den här tonårstjejen som troligtvis precis flyttat hemifrån.
"Hallå där, det är jag som är din nya hyresvärd! Jag bara inspekterar din säng lite. Är det här ditt betygskort eller..?"
Ivans allra första hyresgäst har namnet Dara Kham och hon är en väldigt artig och trevlig tjej. Hon ber Ivan att slå sig ner på sängen bredvid henne innan hon flippar ur på honom över hans snokande och ber honom dra till det där varma stället långt söderut. 😂
Ivan försöker försvara sina handlingar, men Dara accepterar det inte utan säger åt honom att dra härifrån omedelbart. Motvilligt och förläget så lyssnar han på henne och går iväg och jag väntar med spänning på vad som kommer hända härnäst.
Vad händer om en hyresgäst ertappar en med att snoka runt?
Åh herregud, Ivan, nej! Jag kan inte sluta skratta, vad i absoluta..!??! 🤣
Det där är inte en lämplig reaktion efter att precis ha blivit ertappad och utskälld med att snoka, Ivan! Ännu mindre så när Dara är en tonåring! 😱
Vad är det för fel på den här snubben!? En timme och tio minuter i The Sims-tid har gått och det här är vad han pysslar med redan. 😵
Ivan, snälla, du är inte dold eller subtil eller någonting..! Du står precis framför henne. Hon sitter där, hon kan se dig! 😰
Och direkt efteråt faller han ner på golvet och börja göra armhävningar… Det är dock ganska normalt för simmar i The Sims 4 att bara göra såhär till och från helt plötsligt, men i det här sammanhanget känns det… Ivan, jag tror det är bäst att gå härifrån och lämna henne ifred. 😨
Det här kändes definitivt nytt, men bra vet jag inte. 😅
Jag tror nog inte att Ivans första interaktion med sin första hyresgäst kunde ha gått värre, om jag ska vara ärlig.
Alltså herregud…! 🤣 Min syster sitter bredvid och undrar vad jag skrattar åt.
#22: Hihi, tack, vad kul att du gillar det. 😄
Jag hade tänkt vänta med att utforska den nya staden då vädret är allt annat än trevligt, men med tanke på hur Ivan betett sig med hyresgästerna vill jag gärna vänta ett tag innan han försöker umgås med dom igen. 😅
Så, dags att utforska Tomarang, den nya staden! Ivan bor i den norra delen, Morensong och där har jag räknat fyra tomter än så länge. Den tomma som Ivan köpte och bygger på, två bostadstomter där den ena är ett hyreshus och så en park. Inte speciellt mycket, med andra ord, men vi åker till parken och ser. Den kanske är jättemysig och full med roliga saker att göra! I regnet..
Okej, vi blev väl inte direkt överväldigade av parken när det kommer till aktiviteter. Den är väldigt fin, men utöver en grill och några bänkar såg varken Ivan eller jag något spännande i den. Ivan är icke-imponerad som alltid, men!
Jag noterade två saker när jag zoomade runt i kvarteret utanför parken. Den ena öppnar klockan 16 (så om 6 timmar i speltid) och den andra ska vi gå och besöka omedelbart. 😀
Det kräver att Ivan joggar genom hela kvarteret för att komma dit, men det är en rätt mysig stad det här. Trots regnet och det dystra vädret. Även om det mesta
i kvarteret som vanligt bara är en fasad som inte går att interagera med.
Det här kunde Ivan besöka och jag är väldigt nyfiken. Det står inget om vad det är, fanns bara alternativet "Besök" och jag skickade givetvis dit Ivan för att se vad som kommer hända.
Tråkigt nog är byggnaden ett kaninhål och Ivan försvinner in i det direkt och jag får vänta och se vad som kommer att hända.
Ahaa, så det var Tinsutemplet. Ett Tinsutempel? Jag är inte riktigt säker, men ja, Ivan fick se det och berättade hur fantastiskt och majestätiskt det var. Men jag fick inte se något. Ingenting speciellt hände. Jag fick bara den där textprompten och Ivan fick en glad humörseffekt i fyra timmar.
Det var inte speciellt kul eller underhållande. Ja, Ivan, det regnar fortfarande..
Jag skickade in Ivan fem gånger till för att se om något annat eventuellt skulle hända, men nej. Bara samma sak om och om igen. Jag är besviken. Ivan verkar dock vara överväldigad av templets skönhet som vi tyvärr inte fått ta del av.
Okej, Ivan, templet var en besvikelse än så länge. Nu vill jag se något nytt och kul hända och på andra sidan gatan från templet fanns en lekplats med en hage. Så sätt igång, underhåll mig lite.
Snyggt kast, stenen stannade kvar där den landade och flyttade sig inte magiskt till en annan plats. Okej, gillar den detaljen.
Hoppa hage var ungefär precis vad jag förväntade mig att det skulle vara. Inte mer, inte mindre, men jag är nöjd. Mest glad är jag att stenen stannade kvar där den landade istället för att magiskt flytta sig från fyran till sjuan eller något sånt där.
Skönt att se att vi inte är dom enda som verkar vara ledsna och uttråkade i det här kvarteret. 😅
Har du roligt, Ivan? Är du underhållen?
Om jag verkar lite grinig så är det för att jag är det. Vi åkte ut i kvarteret för att utforska och det finns så mycket detaljer, så mycket saker att se, så mycket som fångar mitt intresse och det går i stort sett inte att interagera med något alls. 😰
Jag är fruktansvärt besviken. Låt mig ge några exempel.
Titta bara på den här byggnaden! Så mycket händer och det där ser ut att vara massa småbutiker och affärer. Så intressant, så välgjort, så fascinerande, så nyfiken… och INGENTING går att interagera med. Det är bara en dekorationsbyggnad.
Flyttar du kameran för nära så blir den osynlig och jag är inte ens så nära eländet! 😵
Allt det detaljrika och intressanta som finns är på bilderna är enbart dekorationer, inget går att interagera med över huvud taget. Husen är bara fasader, det finns inga butiker eller någonting.
Det enda vi kunnat interagera med hittills gav bara en positiv känsla i fyra timmar.. suck.. väldigt typiskt för The Sims 4, men ändå..
Ännu fler intressanta byggnader som bara är dekorationer…
Åh, vänta lite, jag tror jag har hittat saker som går att interagera med! Det här måste utforskas närmare omedelbart. 😀
Ivan, sluta snubbla vid hagen och kom hit, jag tror vi har hittat något av substans i kvarteret!
Okej, här finns det lite saker att interagera med! Dock är det inte öppen förrän på kvällen och det är några timmar bort. Istället för att utforska här nu så tänkte jag att vi kan komma tillbaka senare och se vad som händer när allt är öppet och i full gång.
Jag såg nämligen en annan grej som jag och Ivan vill testa innan dess. 😀
När jag letade runt efter något att interagera med råkade jag klicka på ett bostadshus och det här alternativet kom upp. Självklart kan vi inte låta det gå obemärkt förbi. 😄
Aha, det blir lite som en tillställning med timer. Det är jag okej med, dags att se vad Ivan kan hitta på. Jag ångrar att jag inte gjorde honom till Kleptoman nu..
Bara synen av Ivan med kofoten som ser sig omkring efter vittnen var tillräckligt för att lysa upp min dag. 😄😂
Åh jädrar! 😱
Den där dörren lär behöva ersättas helt sen så hårt som Ivan går på den med kofoten. Subtilitet är inte hans starkaste sida på något plan, verkar det som.
Jag satt och såg hela händelseförloppet och är fortfarande inte säker på vad det var som hände, men jag tror att det är 1-0 till dörren just nu. 😅
Här är ett perfekt bevis varför små detaljer ibland är så viktiga i mitt tycke. Jag älskar hur Ivan använder sig av kofoten som stöd för att komma upp på fötter igen, en härlig detalj som inte gör så mycket i praktiken men som ändå lyfter hela händelseförloppet flera poäng i mina ögon. 😍
Om du inte lyckas första gången, prova igen! 😁
Vi har flera timmar att fördriva innan marknaden öppnar ikväll, så nu kör vi, Ivan! Dörren ska upp eller du ska bli arresterad/bortjagad från tomten, det är ett av dom två som gäller!
Det står nu 2-0 till dörren. 😂
Bra kvalité på den där, vi kanske ska införskaffa en sån till ditt hus?
Tredje gången gillt heter det ju! Jag kan nästan höra Zelda-musiken spelas så som han håller upp den där kofoten. 😁
Sen kommer Ivan på sig själv att det kanske inte är optimalt att bete sig på det viset när man gör inbrott och försöker bete sig mer nonchalant och naturligt. 😂
Men dörren är öppen och vi kan göra inbrott! Nu jädrar. 😀
Vilken fin lägenhet vi har brutit oss in i, Ivan. Vad ska vi hitta på först?
Ah, naturligtvis.
Det första Ivan gör är att slå på deras element på högre värme för att öka deras kostnader, vilket är väldigt ondskefullt.
Därefter går han i badrummet för att busa med deras toalett. Jag hann inte ta bild på det, men han kastade något lila ner i toaletten och det började brusa och fräsa, så.. bäst att vi går härifrån. Vi måste prova på att snoka lite mer för att se vad som kan hända.
Ivan gick in i sovrummet för att börja snoka i deras garderob. Tyvärr fanns det ingen rolig animation för det hela, men Ivan upptäckte får allra första hemlighet om familjens tonårsdotter!
Hon hatar röror. Först trodde jag hon menade att hon hatar när det är rörigt och stökigt hemma, ända tills det fortsatt med att "hon äter dom ändå" och då fick jag läsa om ett par gånger för att inse att hon pratade om mat. 😂
Hennes stora hemlighet är att hon hatar röror, men äter dom ändå för att göra andra glada och inte vara till besvär och gjorde ett så bra jobb att alla tror att hon älskar dom nu och hon får det jämt. Så allt hon har är och jag citerar "ett skafferi fullt av röror och en mage full av lögner."
Jag är både fascinerad, underhållen och underväldigad på en och samma gång. Av allt jag trodde vi skulle hitta så var det inte det här.. 🤣
Vänta, vänta, vänta… vad står det där i slutet? Sälja tillbaka hemligheten? Hallå där, har Ivan hittat en ny inkomstkälla kanske? Det här gillar vi, det här gillar vi rejält och det ska testas så fort som möjligt! Vi snokar efter fler hemligheter! 😄😈
Jag hade gillat det mer om det inte var så att det var en tonårstjejs hemlighet som han nu verkar tänka utpressa henne på pengar för.. vad är det med dig och tonårstjejer, Ivan!? 😵
Medan Ivan snokar lite vid sängen får han reda på ännu en hemlighet. Ungdomen Vanesha som bor här i lägenheten också har en "skräpig ovana" att inte orka göra disken utan bara slänga allt istället. Blir hennes egen soptunna full så slänger hon i grannens istället. Lite smaskigare än röra-grejen. Vad mer kan vi hitta? Vi har lite tid över.
Mitt i allt snokande så kallar naturen drastiskt och Ivan glömmer helt bort att han busat med toaletten och gillrat en fälla. Det kallar jag karma. 😅
Även om familjen får komma hem till en trasig, smutsig toalett..
Ivan fortsatte försöka snoka, men vi fick en prompt som meddelade oss om att alla relevanta hemligheter redan är hittade här. Det finns inget mer som simmarna i den här familjen döljer. Inget som är värt att utpressa dom för åtminstone, gissar jag.
Nå, Ivan, vad gör vi då?
Ah, vi länsar kylskåpet. Naturligtvis!
Inget går upp mot en iskall energidryck när man precis snokat igenom lägenheten man brutit sig in i! 😄
Åh, hallå där, Vanesha. Var det där din energidryck?
Jag visste inte riktigt vad jag trodde skulle hända om en sim blev ertappad med att bryta sig in i någons hem, men jag var inte beredd på att Vaneshas omedelbara reaktion skulle bli att attackera Ivan! 😄😱
100 % rättfärdigat och jädrar, vad krut det är i henne som hittar en inbrottstjuv i sitt hem och bara omedelbart går till attack!
Ivan, jag tror att vi har hittat din framtida fru. 😍
Ivan vann striden, vilket är lite synd. Jag hade velat veta vad som hänt om Vanesha vunnit, men ja, man kan inte få allt direkt. 😄
"Vanesha och Ivan föraktar nu varandra" men! Dom har bra kompabilitet! Så jag tror vi kan vända det här. 😀
Bli inte för bekväm med din seger, Ivan. Jag skulle inte vara ett dugg förvånad om det visar sig att Vanesha ringer polisen.
Ivan: "Nåja, innan polisen kommer, låt mig göra en vänlig Tomaransk presentation och introducera mig själv."
Och till min stora förvåning så gör hon en Tomaransk presentationshälsning tillbaka… hur illa slog du i huvudet, Vanesha?
Det här börjar kännas som en dålig romcom-film.. Ivan och Vanesha slår sig ner vid Vaneshas köksbord för att prata. Han ber om ursäkt för allt som har hänt och efter lite om och men så förlåter hon honom. Vem kan säga nej till det där charmiga ansiktet? 😅
Därefter försöker Ivan sluta fred efter deras slagsmål. Jag menar, Ivan gjorde fel som bröt sig in i hennes lägenhet, men Vanesha gjorde fel som flög på och attackerade Ivan då våld aldrig löser någonting, så… båda två har gjort fel? 😂
Vanesha köper det argumentet och dom har nu strukit ett streck över det hela tydligen.
Sååå, på tal om att stryka ett streck över det hela.. vi råkade få reda på att du tycker om att slänga din smutsiga disk i dina grannars sopor. Någon kommentar på det? 😁
Vi behöver mer sånt här i The Sims 4, tycker jag. 😂
Okej, Ivan, vilket blir det?
Ivan tänkte att kanske han kunde bevara Vaneshas hemlighet i utbyte mot en dejt, men vi fick genast käppar i hjulet där. Hon är inte romantiskt intresserad av män! Hon är bara romantiskt intresserad av kvinnor! Attans då! Hon som var så perfekt.. nedrans elände. 😰
Nåja, vi får lov att respektera det. Vanesha är inte din blivande fru.
Vilket innebär att ingenting stoppar oss från att utpressa henne på pengar för att bevara hennes stora hemlighet! 😄
Alltså, jag är ledsen, Vanesha, men vad förväntade du dig egentligen? Det här är snubben som bröt sig in i ditt hem och gav dig stryk, han är inte en snäll person. Hur charmig han än kan vara när han känner för det.
Jag väntar med spänning på vad som ska ske och Vanesha inser att det är kört. Vill hon behålla sin hemlighet måste hon betala Ivan för det. Hon ger honom ett kuvert med hundra simdaler i och Ivan får Rackartygs-färdigheten. Bra, då ska vi ta och bygga upp den och se om vi kan få ännu mer pengar för hemligheter i framtiden. 😄
Aww, stackars Vanesha, jag tycker synd om henne. Hon förtjänade inte det här, hon är redan en av mina favoritsimmar i den här expansionen. Bara för att hon råkade bo i lägenheten som Ivan bröt sig in i.. Ivan ska ta och lämna henne ifred från och med nu, det ska jag se till!
Åh, vänta, tonåringen i familjen kom hem! Vi har hemligheter att utpressa henne på också, Ivan! 😄
Ivan gör en likadan Tormansk presentation med tonårstjejen Zhafira inne i badrummet där hon har konstaterat att toaletten gått sönder på något konstigt vis. Så olyckligt, vilken otur. 😅
Umm, oj då. Vanesha, skulle vi kunna få lite privatliv härinne?
Nix, Vanesha lämnar gå härifrån, så Ivan blir så illa tvungen att konfrontera Zhafira om hennes hemlighet inför Vanesha. Otroligt diskret. 😂
Vi fick upp precis samma prompt för hennes hemlighet som för Vaneshas. Nå, Zhafira, hur mycket är din hemlighet om hur mycket du faktiskt hatar röror värd för dig?
Vanesha: "Bry er inte om mig. Jag bara skrubbar rent den trasiga toaletten här medan ni pratar. Jag varken ser eller hör någonting.."
Hon är precis lika subtil som Ivan.
Ivan är åtminstone smart nog att be Zhafira att gå ut ur badrummet med honom innan han utpressar henne på pengar för sin hemlighet. Alltid något, jag tror han lär sig. 😅
Hemligheten var värd 100 simdaler för henne, så Ivan har tjänat 200 simdaler på att snoka reda på hemligheter och utpressa andra simmar om dom. Inte illa ändå! 😄
Ah, dom forcerade "allt är jättebra och inget som helst är på tok"-leendena hos Vanesha och Zhafira.. 🤣
Den enda som ser genuint glad ut är Ivan. Han blev mycket, mycket ondare än vad jag hade planerat när jag skapade honom. 😅
Nu är det dock färdig-terroriserat av den här familjen. Klockan är 20:30 i speltid och marknaden har öppnat! Ivan måste dit och utforska och se vad vi kan hitta på för roligt där. 😀
Kvällen är här och det är öppet överallt nere vid vattnet! Överallt som inte är en dekoration, vill säga..
Men Ivan är hungrig och jag är hungrig på att utforska och hitta roliga saker att göra! Så vi håller humöret uppe. 😀
Ivan är ivrig att få prova på den lokala maten och.. ja, hon såg ju glad ut..
Nåja, det påverkar inte honom och han beställer en Burmesisk Samosasoppa efter lite funderande. Finns en ny färgrik meny och jag undrar givetvis om Ivan magiskt lär sig receptet efter att ha ätit upp sin måltid.
Så fort som Ivan får sin mat hugger han in direkt utan att flytta på sig. Jag väntar, handlaren väntar, men han rör sig inte.
Handlare Kyoko: "Herrn? Snälla, kan ni inte slå er ner där på en av våra jättebekväma stolar och äta er middag? Ni blockerar kassan för andra."
Ivan: "Vilka andra? Det är bokstavligen bara jag här."
Han har väl en poäng och Kyoko ser inte ut att vara på humör för att bråka med honom om det hela. 😅
Kryddstark mat igen. Det passar Ivan att spruta eld på det viset.
Handlaren Kyoko är inte imponerad och ser lika eländig och missnöjd ut som innan. Helt oberörd, garanterat härdad från jobbet.
Jag får rejäla Stadslivs-vibbar av allt det här. Det känns nästan som att dom packat om Stadsliv i en ny förklädnad, slängt ihop några lägenhetsverktyg (bra såna förvisso) och sålt oss samma expansion igen.. 😅
En annan kund dyker upp och Ivan blir bortjagad från marknadsståndet. Du vinner den här ronden, handlare Kyoko.
Hallå, vänta lite.. titta! Hon lyste upp och ser glad och vänlig ut! Vad i hela.. är det Ivan som gjorde henne på dåligt humör? Tycker hon inte om Ivan? Han har inte ens bott här ett fullt dygn än, hur fort sprider sig rykten häromkring egentligen?
Ah nej, mitt fel. Det var en halvsekunds glimt av ett leende som jag nu inser att jag inte lyckades fånga på bild ens en gång. Hon är lika eländig med den här kunden. Det är Kyoko det är fel på, inte Ivan!
Efter måltiden springer Ivan ner för gatan förbi flera dekorativa marknadsstånd som vi inte kan interagera med tills han hittar någon där det går! Åh, jag hoppas vi kan köpa lite unika roligheter här. 😀
Okej, få se här nu.. Ivan spenderade 1322 simdaler på.. 10 kulor, en kulburk, dekorativa tofsar i två olika färger, tre citroner, en paprika, en potatis, lite mjöl, lite socker, en mysko korg och två veganska oljelyktor utan olja. Vi får se vad allt det där är när vi kommer hem sen. 😀
Men där i bakgrunden ser jag nästa grej som var stängd tidigare idag. Fiskmarknaden! Den måste Ivan besöka härnäst för att se vad det är för ställe! Du tycker om fisk va, Ivan?
Det var bokstavligen bara en fiskmarknad. En meny öppnades och Ivan kunde köpa massa olika fiskar och även böcker om fiske! Han köpte alla böckerna och även ett par vargålar som han tänkte slänga i akvarium och ha som husdjur. 😀
Bättre än templet i alla fall, men ja.. liiite besviken.
Det sista vi kan interagera med här i närheten är ett dessertstånd och det finns alltid plats för lite efterrätt! Ivan tränger sig in mellan dom två tjejerna som står där och lägger sin beställning utan att visa den minsta hänsyn. Det lär inte dröja länge innan han blir illa omtyckt här i stan..
Jag ser inte speciellt mycket vi kan interagera med nu och det börjar bli sent. Ivan är trött och ålarna behöver ett akvarium, så det är lika bra att börja planera för hemgång. Först vill jag testa alternativet "Släpp himmelslykta" för att se vad som händer!
Spännande.. en ensam himmelslykta flyger upp och försvinner och Ivan tänker inte mer på det. Förmodligen för att det hör till någon form av festival eller högtid och Ivan bara är jättekonstig som slänger upp en på det viset från ingenstans. Nåja, det fungerar åtminstone? 😄
Det var något i alla fall. Imorgon kanske vi ska åka till andra halvan av den nya världen och se vad det finns att göra där?
Hemma igen så slösar Ivan ingen tid på att fixa fram ett akvarium och slänga i sina två nya husdjur i det. 😄
Man kan döpa fiskar och jag planerade att ge båda vargålarna varsitt namn, men det är väldigt krångligt att göra om båda två ligger i en bunt. Alla fiskarna i bunten får samma namn, men efter lite krånglande så lyckas jag! Ivan döper sina två vargålar till Leffe och Konrad och nej, jag vet inte vilken som är vilken.
Länge leve vargålarna!
Ah jädrar, jag glömde.. eftersom att det finns tvättkar i det delade utrymmet så.. okej, vi ska försöka ordna tvättmaskin och torktumlare åt dig, Ivan.
Innan jag glömmer! Här är dom fina veganska lyktorna som Ivan köpte på marknaden! Dom passade perfekt utanför hans hus och var superbilliga, så bara vinst där. 😍
Jag hängde även upp tofsarna vid hans säng och ställde den mystiska korgen som än så länge inte kunnat ha något i sig på sängbordet. Jag är nyfiken, vad kan det där vara till för något?
Men herregud, Ivan, du bytte ju precis kläder! Vad är det här!? 😵
Nästa morgon börjar mer typiskt för en sim i The Sims 4! Ivan är satt på mina simmars traditionella diet som jag kallar: "Vi gör bara grönsallad och ibland fruktsallad för det är enkelt, går snabbt, är billigt och bränner inte ner hemmet."
Tanken var att han skulle plantera lite citronträd efteråt, men spelet hade helt andra planer! 😱
Ursäkta, men va!? Hon har bott där i 24 timmar, det är inte "för länge" och hon visste precis vad hon skrev upp sig på när hon flyttade in! Hyresrätterna hyrs ut i befintligt skick! 😡
Vad i absoluta.. okej, Ivan, släng i dig din sallad så får vi gå och ta itu med det där.
Det.. det där är Brytani Cho. Det är en kändis, jag tror hon har max stjärnor i berömmelse? Vad i kung och fosterland gör hon här i våra lägenheter?! Inte undra på att hon är missnöjd, vi kan inte leva upp till hennes skyhöga krav! Varför ville hon ens hyra lägenhet här av alla ställen!?
Ja, Brytani, skrik till alla därute i regnet som står där och lyssnar. Ivan skakar av skräck.
Alright, Ivan, lika bra att ta itu med det här innan det faktiskt kommer simmar som är villiga att lyssna på henne.
Ah, just det, hon är kändis så Ivan kan inte hålla en normal konversation eller hälsa vettigt på henne. Det känns lovande för förhandlingarna här!
Ivan lyckas fråga henne om vad hon tycker om hyresförhållandena och ja, det var inte speciellt bra feedback han fick. 😅
Han försökte lova förbättring, men Brytani ville inte höra på det. Så Ivan bestämmer sig för att försöka gå och ta sig in i hennes hyresrätt för att se vad som är så fel med den att hon flippar ur på det här viset.
Åh, och hennes hyra har nu gått upp från 25 simdaler till 30 simdaler om dagen! Vi har inte glömt vår policy!
Få se här nu.. Ivan gör faktiskt sitt jobb och inspekterar och ger underhåll till Brytanis lägenhet. Hon har fungerande spis och kyl, bra. Hon har fungerande badrum där vi till och med varit så generösa att vi satt dit ett handfat, utmärkt.
Nej, det här är ett mysterium för både mig och Ivan. Vi har ingen aning om varför hon är så missnöjd över lägenheten. Men det kanske finns sätt att ta reda på det..
Brytani är väldigt upptagen med att stå på trottoaren och skrika på tomma luften, så.. här är vår chans att snoka lite. 😄
Genom att gå igenom Bryanis post så får vi lära oss en fruktansvärd hemlighet om henne. TOALETTERROR! När hon var barn blev hon besatt av att göra toalettbus och ingen kom på henne och.. alltså.. du fick reda på det här genom att gå igenom hennes post, Ivan?
Hur gick det till? Hade hon gömt en bekännelse inne i brevlådan eller vad? Kan vi använda det till att utpressa henne till att lägga av med upproret, kanske?
Alternativet fanns inte, så Ivan gick tillbaka till Brytani och lovade än en gång förbättringar och vi fick upp den här prompten. Jag är så förvirrad, men.. bra, antar jag?
Då var den krisen över. Gratulerar, Brytani, jag hoppas det var värt att få hyran höjd med fem simdaler per dag på grund av ditt lilla utbrott för det var det enda som det här resulterade i.
Jag försökte se om det var möjligt att utpressa Brytani om sin hemlighet nu när upproret var över, men nej. Kändisinteraktioner är extremt begränsade. Dock hittade jag något som var nytt och det var att spionera på henne! Naturligtvis var jag tvungen att se vad det var och ja, vad väntade jag mig av mästaren av subtilitet? 😵
Det riktigt komiska var att Brytani verkade gilla det och uppmärksamheten! 😨
Wow, okej. Kändisgrej kanske? Eller Brytani-grej? Hon vart fantastiskt glad över det hela och det blev ingen negativ reaktion någonstans. Okej.. Ivan, gå därifrån. Kanske du ska titta till din andra hyresgäst och se om du kan förebygga ännu ett uppror? Utifall att hon är missnöjd också?
HON PLANTERAR VÅRA CITRONER! Brytani Cho, dom där är inte på delat utrymme och vi lade dom inte där för att du skulle börja plantera dom! Upphör omedelbart med ditt hjälpsamma beteende!
AHA! När vi hamnade på laddningsskärm igen för att besöka andra grannen så laddades tomten om, Brytani försvann och våra citroner är orörda! Så går det om man försöker hjälpa till utanför hemmet och delade utrymmen. Det där är våra citroner och Ivan ska plantera dom!
Man kan gå över och knacka på hos hyresgästen för att fråga hur det är, men man kan också bryta sig in i deras hyresrätt och se med egna ögon hur läget faktiskt är! Ivan är definitivt på humör för det senare. Han har behövt dras med en bråkig hyresgäst idag redan, han skippar gärna den andra om det går.
Jag menar inte att kritisera kofoten, Ivan, jag absolut älskar den men har inte du en huvudnyckel som hyresvärd..?
Nåja, kofoten kanske är hans huvudnyckel. Huvudnyckeln till hela stan.. 😅
Ivan tar sig in utan problem (urkassa dörrar) och sätter genast igång att snoka vid tonårstjejens säng.. herregud, Ivan.. och han hittar något också! "Den obevekliga lockelsen av varma mackor." Åh gud.. jag kan inte.. 🤣
Referensen till Varma Mackor-ambitionen, underbart. Det är tydligen Daras stora svaghet i livet. Varma mackor. Hon åt för många och nu kan hon inte stå emot dom längre. Vad säger du, Ivan, ska vi testa också?
Åh, vi ska göra det på en gång? I Daras kök? Med hennes matvaror?
Det här kommer inte gå bra, eller hur?
Men titta, jag hade fel! Tur för Dara och tur för Ivan, gissar jag. 😄
Nå, vad tycker du, Ivan? Hur spektakulära är dom?
Jasså, du ser tjusningen? Du kanske ska äta några fler? Se vad som händer? Men kanske i ditt eget hem och inte medan du gör inbrott hos Dara…?
Det är dags att sticka innan Dara kommer tillbaka, men innan han går så vill Ivan skicka ett budskap åt henne. En varning, ett meddelande, ett hot? Jag vet inte säkert, allt jag vet är att han vill att hon ska veta att någon därute vet om hennes hemlighet.
Dara har en liten välkomstpresent som väntar rykande varm och färsk på henne när hon återvänder om några minuter. Lycka till med att sova efter det här.
Jag vet inte varför han ska terrorisera en tonårstjej som hyr av honom på det här viset, jag vet inte vad som är fel på honom. 😨
Ivan skyndar sig ut på trottoaren igen och försöker bete sig normalt och naturligt och hallå där! Bedårande lilla Hanoi är därute alldeles ensam. Självklart måste Ivan försöka presentera sig vänligt åt en så fin och gullig vovve.
Den där blicken… spring, Hanoi! 🤣
Du tänker helt rätt, du ser rakt igenom Ivan verkar det som.
Åh, Ivan tappade helt intresset för Hanoi och släppte iväg en sån där lykta igen helt på eget bevåg medan Hanoi springer som om hans liv hängde på det. Fantastiskt. 😂
Klockan är lite mycket för att åka iväg på äventyr idag, så Ivan bestämmer sig för att plantera sina citroner. HANS citroner, Brytani! Inte dina, inte delade!
God kväll, Leffe och Konrad! Er tvåbening har haft en intressant och produktiv dag och nu bryter han mot sin diet.
Det var väldigt gott med varma mackor hos Dara så Ivan är lite sugen på att prova att äta några själv. Allt det där som han läste om Daras svaghet och snudd på beroende av varma mackor, det är bara skrock, inte sant? Det inget som Ivan behöver oroa sig för.
Matlagningen lyckas utan några problem, drama eller bränd mat och nu sätter sig Ivan ner för att frossa varma mackor hela kvällen. Det är han värd efter den här dagen. 😄
Haha, jag visste det! Hemlig ambition upplåst! Jag tror nästan att Ivan ska flytta över till den istället för den femstjärniga hyresvärdsambitionen. Han har nog mer tur där. 😅
Ivan har inget roligt att göra i sitt hem annat än att titta på sina vargålar i akvariet så det är allt han gör hela kvällarna innan han går och lägger sig. Jag menar, funkar det för honom så. 😀
Nästa morgon fattar vi ett strategiskt beslut! Ivan går upp jättetidigt på morgonen så att han är redo att lämna huset och ge sig ut och utforska före klockan sju på morgonen, så innan hans hyresgäster hinner gå upp och börja klaga! 😄
Titta bara vad glad han är över att vara uppe med tuppen. Det kommer bli en fantastisk dag, Ivan. Vi ska utforska andra halvan av.. vad nu den här nya världen hette.
Det andra området heter Koh Sahpa och där finns det fem tomter totalt. En allmän tomt, två tomma bostadshustomter, ett vanligt hus och en hyresrätt. Så vi beger oss till den enda allmänna tomten, den "Skrikande Geckon" (jag älskar den redan) och det är en salong. Kanske lite karaoke senare?
Dock är det inte salongen som fångat mitt intresse. När jag läste om kvarteret så nämndes det något om ett tigerreservat och det måste hittas och inspekteras omgående. 😄
Vi hittade det! Vi hittade tigerreservatet! Läcker byggnad! 😍
Naturligtvis är det ett kaninhål som Ivan försvinner in i och jag får inte titta, men det finns några alternativ som vi ska testa. Först springer Ivan in för att besöka det som en vanlig sim skulle göra. 😀
Därefter så testade vi naturligtvis alternativet "Adoptera en tiger" och jag hade en svag, svag, svag förhoppning att kanske skulle vi få det extrema, roliga alternativet. Men nej, alla Ivans pengar gick till att donera pengar för tigrarnas välfärd istället..
Vilket inte är en dålig grej, men vi blev båda lite besvikna..
Tigerreservatet var roligare för där får man åtminstone upp tvåvalsprompter med händelser som kan inträffa och roliga små äventyr. Jag skickar in Ivan upprepade gånger dit för att se om han hittar något spännande, men än så länge hittade han bara massa tofsar.
Dubbletterna sålde vi för 50 simdaler styck så han fick igen pengarna han förlorade på att adoptera en tiger. Tyvärr fick han inte se någon tiger, men han fick höra dom! 😀
Ursäkta, vad för något? Vi kan smyga in på reservatet på natten!? 😨
All tigerinformation som Ivan och jag överväldigades med sa att det är väldigt ovanligt att se dom på dagen och att det oftast är mer tur att se dom sent på natten och så.. Då har vi din kväll planerad, Ivan! 😄
Det finns inte jättemycket att göra här heller utöver reservatet och salongen. Det finns tillgång till badplatser för simmarna att bada i havet dock och det är alltid något. Men viktigast av allt så inser jag och Ivan att vi valde helt fel del av världen att bosätta oss i. Koh Sahpa är fantastiskt vackert och jag önskar att vi hade etablerat oss här istället. 😍
Ivan bestämmer sig för att ta en uppiggande simtur följt av en avslappnande ryggflytning ute i havet efter att ha spenderat så många timmar i tigerreservatet. Så skönt, så fridfullt, en perfekt eftermiddag med bara lugn och ro…
… och naturligtvis lämnar inte hyresgästerna en ifred bara för att man är ute och chillar. 😵
Den här gången var det dock inget som Ivan gjort utan som en av hyresgästerna gjort! Vi får dela ut får första böter! 😍
Ivan, upp ur vattnet och hem med dig! Vi hinner tillbaka till tigerreservatet senare, det här är viktigt!
Drypande blöt och fortfarande i sina badkläder springer Ivan till sin brevlåda och postar genast en bot till tonårstjejen Dara för att hon brutit mot reglerna som säger inga sopberg! Ivan är tolerant mot det mesta, men inte sopor.
600 välbehövda simdaler, Ivan behöver tvättmaskin och torktumlare. Jag hoppas hon betalar snabbt. 😀
Wow, det gick fort! Dara har betalat böterna för att hon lät det byggas upp sopberg i lägenheten och Ivan är 600 simdaler rikare och ett steg närmare tvättmaskinen han så desperat behöver.
Ivan är absolut inte en hycklare, det är bara andra regler för hyresgästerna än för honom själv. "Gör som jag säger, inte som jag gör" och allt sånt där. 😅
Efter att alla grundläggande behov är tillfredsställda så känner sig Ivan lite ensam. Leffe och Konrad är jättetrevliga ålar, men dom är inte mycket för konversation. Jag kollar igenom hans lista av kontakter och han känner inga andra utöver sina hyresgäster och familjen han gjorde inbrott hos.
Han behöver umgänge, så jag chansar på att bjuda över Dara. Han kan alltid försöka tacka henne för att hon betalade boten så snabbt och åtgärdade problemet!
När hon kommer och knackar på dörren upptäcker jag att dom två inte ens har presenterat sig för varandra, så det blir en lite pinsam introduktion. Ännu ett fantastiskt intryck du gjort, Ivan!
Jag låter Ivan och Dara umgås och göra lite vad dom vill så att han ska få upp umgängesmätaren medan vi väntar på att mörkret faller och så kommer den här prompten upp… 😨😵
Alltså… jag avskyr det här personlighetsdraget, men.. det känns väldigt Ivan, med allt annat i åtanke. Okej, Ivan, du får bli Krävande.. det var inte så att du var svår att tycka om redan eller så..
Tack, Ivan, jag hatar det.
Åh jädrar, jag glömde nästan. Vi vet om Daras hemlighet! Dags för Ivan att konfrontera henne om det och berätta att det var han som lämnade fatet med varma mackor i hennes hus. Jag tror hon kommer ta det bra.
Vet du vad, Dara? Ivan behöver lite extra pengar på sitt konto. Han sparar till en tvättmaskin. Du kan bidra i utbyte mot att han håller din varma mackor-besatthet hemlig, va?
Ja, vi trodde väl det. 100 simdaler är 100 simdaler. 😄
Ursäkta? Dara bestämmer sig för att håna sin hyresvärd efter att han precis utpressat henne? Du, ta det försiktigt. Ivan är inte känd för att vara snäll eller empatisk.
Den här gången nöjer sig Ivan med att förolämpa henne och skicka hem henne, men vi kommer inte glömma. Eller ja, med stor sannolikhet så kommer vi glömma, men det behöver inte hon veta.
Viktigast av allt så är det mörkt nu! Ivan måste tillbaka till tigerreservatet och försöka smyga in! 😄
Vi är tillbaka i skydd av mörkret och Ivan smyger in i reservatet med spänning. Tyvärr så springer klanten raka vägen in i en vaktmästare, misslyckas med att hitta på en ursäkt och är tillfälligt portad från tigerreservatet! Jag kan inte tro det, konsekvenser för våra handlingar! 😱
Nåja, det stoppar inte Ivan från att fortsätta försöka smyga in, dock! 😄
Bara på det igen, kompis.
Ah, nej, jag hade fel. Han kunde inte smyga in igen och han får inte komma tillbaka in i reservatet på ett par dagar. Attans, ännu en besvikelse men nu är jag nyfiken! Vi måste försöka komma ihåg att göra om det här. Du ska in och träffa/klappa en tiger om det så blir det sista du gör, Ivan.
#68: Det är nackdelen med att dom la till att välja sexuell läggning. Det är jättekul att kunna ställa in det på sina simmar istället för att bara ha det i huvudet, men nu kan man ju inte låta sina simmar bli ihop med vem som helst längre. Det är ju mer realistiskt så, men riktigt irriterande när man är van vid att bossa över deras kärleksliv. Visst, man KAN gå in och ändra deras sexuella läggning, men det känns inte respektfullt även om det bara är ett spel.
Förresten, Ivans skägg har växt. Finns det någon anledning till det eller bara kände han för att skaffa sig lite mer skägg?
#144: Jag tycker om att dom lagt till det och ger läggningar till alla nya simmar i nytt innehåll! Älskar realismen som blir och att det faktiskt blir lite käppar i hjulen i ens planer ibland. Och som du säger, om man verkligen vill kan man ju gå in och ändra det, men jag tar det för vad det är för det mesta och anpassar om mina planer. 😀
Haha, jag kan ha glömt att stänga av hårväxten när jag skapade honom (vilket jag glömmer är ett alternativ, men jag kan också ha struntat i det) så jag tror att skägget bara växt naturligt på honom. 😅
#145: Jag hade ingen aning om att det fanns ett sånt alternativ, det följer med något pack va?
#146: Ja, det gör det! Jag är inte helt säker, men jag tror det kommer med High School-packet? Rätt säker att det var efter det som mina simmar började raka sig och få hår överallt. 😅
Jag höll på att bli galen på min tjejsim som hade håriga ben och armar innan jag kom på att man kan stänga av det.
#90: Vargålar? Tycker det helt klart ser ut att vara Havskatter så var tvungen att googla på det och tydligen har Havskatter en släkting som heter Vargål (så nu har jag fått dagens nya kunskap).
Har ju byggt en kopia av mitt boende (radhus) med en länga på fyra lägenheter som ju skulle passa perfekt för denna expansion!
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#148: Haha, jag har lite liknande erfarenheter. Det växer extremt fort och det är väldigt mycket att hålla koll på, vilket är varför jag brukar stänga av det.
Finns få saker som är så frustrerande som att inse att man har den perfekta skärmbilden i den perfekta pausade situationen, bara för att upptäcka att helt plötsligt har simmen skägg eller armar och ben täckta av hår som man inte vill ska vara där. 😂
Realistiskt är det ju absolut och jag är glad att det finns som alternativ, men perfektionist som jag är så blir jag "galen" på oönskade skönhetsfel som poppar upp när man minst av allt vill ha dom. 😅
#149 Åååh, vad häftigt! Det kände inte jag till! Jag antog att dom var "hittepå-fiskar" som mycket annat i The Sims-spelen tenderar att vara och att dom kom med typ varulvarna, men det var en kul överraskning. 😍
Det skulle den absolut göra! Min personliga rekommendation av den här expansionen än så länge är dock att vänta med att köpa den tills den är på rea. Av det jag sett hittills känns den inte värd det höga priset den har nu. Lägenhetsverktyget är i mitt tycke det bästa vi någonsin haft i något tidigare spel i serien, men 429 kronor för ett lägenhetsverktyg, en värld som i det stora hela nästan enbart är en fasad med få tomter och väldigt lite innehåll i övrigt känns lite väl högt.
Jag ska försöka spela vidare så snart jag orkar och kanske hittar jag mer undangömt innehåll som gör det värt det, men laddningsskärmar för lägenheterna på din egen tomt där du bor drar ner betyget rejält. Varenda gång Ivan ska besöka en av sina hyresgäster på sin tomt blir det laddningskärm. Så fort han ska gå hem till sitt hus som bokstavligen ligger bakom honom på samma tomt så blir det laddningsskärm. Det blir frustrerande för mig och jag tappar snabbt intresset av att gå och besöka hyresgästerna och inspektera deras hem.
#150: Åh ja, jag blev riktigt besviken på laddningsskärmarna. Det tar sån tid att vänta.
#151: Ja, verkligen. 😕
Och ju längre man spelar på samma sparfil, desto längre tid brukar laddningsskärmarna ta dessutom. Även om man har en bra datorer och håller antalet extra grejer som mods och nedladdat innehåll till ett minimum.
#152: Alltså verkligen inget för mig då med min gamla burk som redan är som en snigel i sirap i fart.
#153: Urk, det låter inte bra.. Om laddningsskärmarna mellan tomter tar lång tid för dig i dagsläget så vet du vad du har att vänta dig med den här expansionen. 😰
Jag har inte tagit tid på om det går snabbare med att besöka hyresrätter på den egna tomten jämfört med att besöka till exempel granntomten, men ja, det är laddningsskärmar oavsett. 😓
#154: Låter verkligen störande att behöva få laddningsskärm hela tiden (även om den skulle gå fort).
För tillfället så bygger jag ju främst de få gånger jag spelar bla för att det mesta går så segt. Får se hur det blir när jag väl får en ny dator (min är ju 10 år gammal och behöver skaffa ny snart för att den slutar bli kompatibel med en del saker).
#155: Det är riktigt störande och frustrerande. Jag tycker inte det borde vara laddningsskärm när det fortfarande är på samma tomt, men jag antar att det är så spelet är uppbyggt.. 😵