The Sims iFokus

The Sims

Läst 123 ggr
KLarAÅ
0

säkerhetskopiera ts4

jag undrar hur man säkerhetskopierar ts4 på pc laptop. jag undrar om någon kan förklara hur man gör.

johan
1

#0: Kopia Electronic Arts-mappen som vanligtvis skapas under Mina dokument.

Om du använder OneDrive, så kanske den faktiskt redan synkas med OneDrive utan att du tänker på det.

Mvh // Johan

Mitchika
1

#1: johan har helt rätt! Annars kan du gå in i Electronic Arts-mappen och kopiera hela The Sims 4-mappen därinne också, om du har flera spel därinne och bara vill säkerhetskopiera The Sims 4. 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

KLarAÅ
0

#1: Tack! Men hur gör man sen? Jag får inga uppdateringar att fungera, det bara "tuggar" så då behöver jag rensa "chache minnet" och allt försvinner. Hur lägger jag in min säkerhetskopia så jag jag starta där jag var igen?
Är det fel på min dator eller händer det ofta så här i sims 4?

Mitchika
1

#3: Jag får det problemet ibland med EAs app, det är ingen ände med krångel med den i min erfarenhet. Det som hjälpt mig är att stänga ner EA-appen och starta om den igen en eller två gånger. Sen brukar saker och ting sköta sig och uppdateringar fungera.

Kan du berätta hur du gör när du rensar cache-minnet? För det ska inte göra så att "allt" försvinner. Jag rensar det någorlunda regelbundet och det tar inte bort mina sparfiler, sparade hushåll eller något annat jag skapat och sparat i spelet.

KLarAÅ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

The EA app
1Select the three dashes in the far-left corner of the EA app.
2Scroll to Help.
3Click App recovery.
4Select Clear cache.

Mitchika
0

#5: Tack för förklaringen! 😀

Tar det bort alla dina sparfiler och sparade hushåll?

KLarAÅ
0

#5: Det fastnar alltid på preparing och sen trycker jag på get help…
Ja det tar bort allt jag har sparat och allt jag gjort försvinner och jag måste börja på ett helt nytt spel där inget är sparat men jag har fått mitt nya packet.

Jag ska testa igen med denna jag håller på med nu.
Jag har ju säkerhetskopia fram till nu.
Jag undrar hur jag kan börja om från min säkerhetskopia om allt försvinner igen.
Ska jag ta bort den gamla savesmappen i EAmappen på min dokument och klippa in min säkerhetskopia eller hur får man det att funka?

Mitchika
1

#7: Nu ska vi se om mitt minne funkar som det ska gällande vilka mappar som har vilka användarfiler..

Olika typer av sparade filer finns i olika mappar och beroende på vilka du vill föra över så kan du ta bort den motsvarade mappen i Electronic Arts/The Sims 4 och ersätta den med en kopia från din säkerhetskopia. (Ha alltid säkerhetskopian kvar utifall att något annat händer)

saves - Mappen som innehåller alla dina sparfiler.

Tray - Mappen som innehåller alla dina sparade hushåll, sparade simmar och även sparade hus om mitt minne inte sviker.

Skärmbilder/Screenshots - Mappen som innehåller alla skärmbilder du tagit med kameran i spelet, Du kan ha en eller två mappar med namnen.

Inspelade Filmer/Recorded Videos - Mappen som innehåller videofilerna om du använt kameran i spelet för att spela in videofilmer. Du kan ha en eller två mappar med namnen.

Ovanpå detta så kan det vara värt att kopiera Mods-mappen om det är så att du har laddat ner mods eller annan typ av eget innehåll från nätet och du vill ha kvar dessa. Annars kan du strunta helt i den.

• Redigerat 2024-01-08 11:19 av Mitchika
KLarAÅ
1

Tack!
Jag ska göra en ny kopia.
Jag valde bara saves men vill ju har kvar allt, hus och sånt med:)

…så om allt försvinner så lägger jag över mapp för mapp till EAmappen och då ska EA fatta att den ska använda detta om jag förstår dig rätt.

KLarAÅ
1

#9: tack nu är det som vanligt och inget är borta.

Maleficum
1

#8: Skulle precis fråga om detta (då jag skaffat ny dator och vill flytta över min värld jag håller på att bygga). :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu