Styra en sim
Jag undrar om man kan välja att styra bara en som i en familj om ex 4 medlemmar. Alltså att de andra familjemedlemmarna spelar av sig själva och att jag bara spelar en sim. Tex mamman i familjen. Så styr de andra sig själva.
Hmmm, jag tror inte det. Eller kanske med någon modd eller så.
Men du kan ju alltid ha så simmarna gör saker själva (kommer inte på namnet) och sen inte gå in på de du inte vill spela som?
Precis som LampKnapp1 skriver. Du kan välja att bara ha en sim markerad och styra denna medan du ignorerar dom andra. Resten av familjen kommer då sköta sig själva bäst dom kan. Tyvärr är inte simmar dom smartaste alla gånger, så du kan uppleva väldigt blandade resultat med det. 😅
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Tack.
Du menar att man bara har den sim man vill spela aktiv liksom?
Tack för svar!
- Redigerat 2024-04-01 09:48 av Ejdi
#3: Jo, precis! Du klickar på den simmen nere på den lilla raden där du ser småporträtten av alla familjemedlemmar. När du har din sim markerad med det större porträttet synligt i nedre hörnet så är det din aktiva sim. Då kan du bara spela på som denna och aldrig klicka över till dom andra.
Självbestämmande/egen vilja brukar vara på automatiskt och då kommer resten av din sims familj ta hand om och sköta sig själva. 🙂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot