The Sims iFokus

The Sims

Etiketterts3-allmäntövrigtteknisk-hjälp
Läst 87 ggr
esteer2305
0

Laptop till sims 3??

Hej jag skulle vela veta vilka laptops som faktiskt är bra? en stationär dator är inget jag vill skaffa. tittar just nu på några datorer på tradera, en är en lenovo legion Y730 som är från 2019 men budet ligger just nu på 1000kr och känner att det kanske är värt att testa?
sen såg jag en lenovo legion 5 också, den ligger på typ 6000kr men vet inte hur gammal den är :/
jag vill gärna kunna spela både sims 3 och 4 om det går, har nästan alla packs till 4an och har typ fyra stycken till 3an och använder lite mods.. så jag tänker att det bör vara en rätt krävande dator jag köper eller?
(att köpa en ny dator är helt uteslutet för måste sälja både gamla datorn och xboxet för att ha råd med något)

Estrella är det bästa som hänt mig :)

• Redigerat 2024-05-18 16:09 av esteer2305
Calcifer
0

Kolla in vilka specs spelen kräver och jämför med de laptops du hittar. För 1000:- lär du aldrig få en laptop som klarar fyran. Kanske trean med kvalitén nerdragen totalt.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

esteer2305
0

#1: alla som jag kollat på är gaming laptops som borde klara av båda sims utan problem om man tänker på kraven, men kan åldern på datorn göra någon skillnad med det? alltså det står att de funkar felfritt men de har ju ändå några år på nacken :/

Estrella är det bästa som hänt mig :)

• Redigerat 2024-05-18 18:06 av esteer2305
Denna kommentar har tagits bort.
Marbi
0

Kolla upp vad spelet kräver av en dator för att fungera bra och kolla upp specifikationen för den dator du är intresserad av så ser du om det kan fungera. Jag har själv en gammal stationär dator men även när den var ny så kunde jag inte ha så många Sims3 pack igång samtidigt, det blev väldigt laggigt. För tillfället har jag tre pack igång när jag spelar (vilket inte är så ofta) och det fungerar OK.
Lycka till med inköpet.

Denna kommentar har tagits bort.