Hushåll i Sims
Hej! Jag spelar Sims 4 på ps4 och har skapat ett hushåll men vill nu även lägga till en till sim i samma spel (samma hushåll). Jag öppnar då ”skapa en sim” men då går det ej att trycka på ”plusset” som alltid finns när man ska skapa ett nytt spel/hushåll. Vet inte om allt detta låter skit flummigt. Men men, hoppas någon vet hur jag ska göra. Tack på förhand!
Om jag nu tolkar dig rätt så vill du lögga till en sim efter att ha startat igång spelet?
För att göra det här behöver du fuska i spelet, fusk funkar inte på kontroll dock om du spelar där. För att fuska håller du in ctrl, C och shift. Därefter skriver du in "testingscheats true" och sedan "cas.fulleditmode" efter det markerar du simmen du vill ändra och håller in shift och trycker på alternativet "ändra i SES" eller "modify I'm CAS" beroende på vilket språk ditt spel är på. Då kommer du in i ge där du kan ändra allt med simmen + lägga till nya simmar.
Ett annat sätt det går att lösa på är att skapa ett nytt hushåll där du skapar den nya simmen, och lägger in den någonstans i din spelade värld, och sen via hushållshanteraren i världsmenyn kan du sedan flytta ihop hushållen 🙂 (Är själv PC-spelare, men antar att det går på PS4 lika enkelt också)