The Sims iFokus

The Sims

Etiketterövrigtspelhjälpsims-hjälp
Läst 55 ggr
Joal
0

Hushåll i Sims

Hej! Jag spelar Sims 4 på ps4 och har skapat ett hushåll men vill nu även lägga till en till sim i samma spel (samma hushåll). Jag öppnar då ”skapa en sim” men då går det ej att trycka på ”plusset” som alltid finns när man ska skapa ett nytt spel/hushåll. Vet inte om allt detta låter skit flummigt. Men men, hoppas någon vet hur jag ska göra. Tack på förhand!

LampKnapp1
0

Om jag nu tolkar dig rätt så vill du lögga till en sim efter att ha startat igång spelet?
För att göra det här behöver du fuska i spelet, fusk funkar inte på kontroll dock om du spelar där. För att fuska håller du in ctrl, C och shift. Därefter skriver du in "testingscheats true" och sedan "cas.fulleditmode" efter det markerar du simmen du vill ändra och håller in shift och trycker på alternativet "ändra i SES" eller "modify I'm CAS" beroende på vilket språk ditt spel är på. Då kommer du in i ge där du kan ändra allt med simmen + lägga till nya simmar.

s8x2n6
0

Ett annat sätt det går att lösa på är att skapa ett nytt hushåll där du skapar den nya simmen, och lägger in den någonstans i din spelade värld, och sen via hushållshanteraren i världsmenyn kan du sedan flytta ihop hushållen 🙂 (Är själv PC-spelare, men antar att det går på PS4 lika enkelt också)