Vilka expansions för barn?
Jag har nyligen börjat spela the sims 4 igen och har tagit ner grundspelet på nytt. Har denna gången satsat på barn och undrar om det finns något expansions som ger mer kläder att välja på och mer saker. Det finns väldigt lite kläder nu så jag sitter här och är missnöjd.
Så vad rekommenderar ni?
Mvh
Mig
Jag tycker Parenthood tillför roliga objekt samt just att ”skills” som ansvar och tror även hur man hanterar konflikter, etc. lärs av simmarna beroende på hur de agerar. Har inte spelat allt för mycket med det men du kan läsa på lite!
#1: Tack för svar!
Mvh
Mig
Jag kan egentligen inte med gott samvete rekommendera att köpa något till ett spel som är så trasigt som The Sims 4, men "Växa Tillsammans" kan vara värt att kika på. Där finns det mer fokus på bland annat "infants" och jag har för mig att det kommer med en del till äldre barn också.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Vad menar du med är trasigt?
Tack för tipset!
Mvh
Mig
#4: Jag råkar ut för så mycket buggar, krångel och problem varenda gång jag försöker spela, med eller utan mods/nedladdat innehåll, att jag i stort sett lagt spelet helt på hyllan. Hur illa det är för alla kan jag inte uttala mig om, men jag vet att jag inte är ensam om att ha problem med spelet.
#5: Aha då hänger jag med.
Mvh
Mig
#5: Just buggar har jag inte stött på några på senaste. Hade en period då jag åkte på saker hela tiden och fick nog av spelet för stunden. 😅
#7: Det jag ledsnade på sist var att hur jag än byggde huseländena och flyttade runt möblerna så kunde simmarna inte gå någonstans utan "något" blockerade alltid något annat hela tiden. Ovanpå det så slutade dom kunna göra eller använda saker utan att det fanns ett skäl till det (till exempel brand) plus djur och simmar som gick igenom väggar och dörrar eller tog en genväg genom att gå över poolen på vattnet.
Plus det underbara att dom hämtar något att äta i köket där det fina, tomma matbordet står och sen går upp och sätter sig och äter måltiden på ett av barnens säng i barnkammaren på övervåningen. Helt ensamma. Bara för att, antar jag? Eller går in och sätter sig på toaletten och äter där och förhindrar andra från att använda badrummet.
Och låt mig inte glömma dom förbenade vattenglasen. Så fort som en sim inte har något att göra i mitt spel går dom och hämtar ett glas vatten från ett av handfaten i husen, dricker och ställer ner det tomma glaset på första bästa yta i närheten. Fortfarande ingen order från mig? Okej, ett till glas vatten! Så mina simmar är kroniskt kissnödiga och har tomma glas över hela hemmet.
Utöver det så har vi dom underbara fördröjningarna också när jag till exempel säger åt en sim att gå och duscha och simmen står där och stirrar rakt ut i luften i två sim-timmar innan den behagar att faktiskt släpa sig ut i badrummet och duscha. Det är nog det mest frustrerande jag stött på i spelet och ett av huvudskälen till att jag ledsnat.
Det jag har märkt flertalet gånger är att tiden stannar. Jag kan trycka på typ sova men inget händer. Simmarna bara står still och tiden tickar inte. När jag startat om så fungerar det.
Mvh
Mig
#9: Det har jag också råkat ut för. Det är inte lika vanligt som det övriga, men det händer också.
#8: Åh vattenglasen känner jag igen allt för väl, hos mig har det varit en sim som skött det hela själv, och hon dricker inte ens vattnet i glaset. (Så ingen som är konstant kissnödig, tack och lov.) Men jag får heeela tiden rensa köket på vattenglas.