TS3 Torneskär Custom World
Hej!
Jag var väldigt aktiv här för många år sedan och kom plötsligt ihåg att det finns ett ifokus-forum för The Sims-spelen. För några månader sedan blev jag kär i The Sims 3 på nytt och började skapa en egen värld i CAW. Jag har delat med mig av all progress på världen på min tumblr hittills (under användarnamnet aelisinsims).

Torneskär är en ögrupp inspirerad av svensk kust, specifikt Bohuslän och västkusten. Jag har byggt röda sjöbodar, lantliga småbruk och gamla sekelskifteshus och ansträngt mig för att få till en miljö som påminner om västkustens många fiskebyar. Jag har också byggt ett badhotell och tänker bygga ett kallbadhus i stil med de många badorter som fanns längs västkusten.
Hur långt har jag kommit?
Världen är stor i storlek, men består av två större öar omgivna av mindre öar och skär (några av dem tillgängliga för besökare, andra inte). Den mindre av öarna är nästan klar vad caw-verktyget angår, men har inte så många tomter byggda. Den andra, större ön, är den jag har inriktat mitt fokus på nu huvudsakligen, och kommer ha flest community lots.

Ett sekelskifteshus på den större ön.
Jag försöker få till så många typer av tomter som möjligt så att Torneskär ska vara kul att spela, med mycket att hitta på, men att bygga en värld är lite som att springa ett marathon. Det tar tid att bygga allt.
Hittills har vi ett bokcafé, två barer, en laundromat, ett bibliotek, den kriminella kaninhålan (i en fiskemottagning, undercover haha), en resort, en småbåtshamn, och en trålverkstad som ska fungera som nattklubb. De flesta kaninhålor saknas med andra ord.

Här syns småbåtshamnen, bokcaféet, en liten pub och fiskhandlare i ett, och ett boningshus.
Jag har öppnat upp för play testing på en egen discord server, som ni gärna får gå med i om ni vill, bara säg till så får du en invite.

Här är fiskemottagningen nere vid hamnen på den mindre ön, som också agerar kaninhål för den kriminella karriärslinjen.
Jag tänker att jag uppdaterar här när jag bygger fler tomter och dekorerar områden i världen. Det blir lite som en motivation för mig att få dela med mig av nytt innehåll. Jag hoppas förstås att ni vill följa det. Ni får också jättegärna komma med idéer och förslag till vad jag kan bygga, det hade varit så kul.
Åh wow!!! 😍😍😍😍
Jag blir lite mållös när jag ser din fantastiska värld. Vilket jobb du har gjort! Det ser helt sagolikt ut och jag är så glad att du både vill dela med dig av ditt arbete, men även av världen i sig. Den är helt underbar hittills och påminner mig verkligen om varför jag älskar The Sims 3 så mycket. En riktig drömvärld för mig som älskar att ha simmar boendes på öar dessutom. 😄
Temat är UNDERBART och jag älskar dina byggen, speciellt dina hamnar! Jag tror aldrig jag sett så läckra hamnbyggen tidigare. 😍
Det här ska bli ett nöje att följa och jag hoppas innerligt att jag får spela i Torneskär när den är klar. 😍
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Dina hus är så fina!! Jag hade älskat att kunna spela där men tyvärr äger jag inte the sims 3.
Lycka till med ditt fortsatta byggande!🫶🏼
Så himla fint! 😍 Börjar fundera på att skaffa trean nu när jag ser din värld, det hade varit så mysigt att få spela där.
#1: Åh tack så mycket! Vad glad jag blir!!
#2: Tack så mycket :)
#3: Trean är så kul och charmigt, det borde du definitivt! ^^