The Sims iFokus

The Sims

Etikett: övrigt
Läst 4169 ggr
Stephanie
0

Största skillnaden mellan tvåan och trean?

Jag som näst intill gråtit över det faktum att jag inte har någon dator som skulle klara The Sims 3, och än minde har provat spela det, undrar ju självklart massor om detta spel! Vad tycker ni har varit den bästa nyheten med spelet? Är det någonting som är dåligt?

Missar jag mycket som bara har tvåan? Rynkar på näsan

Edit: Ändring sker på sidan och kategorier sätts ihop därför flyttar jag din tråd till " Övrigt " / Pandiz sajtvärden

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Sandra-B
0

Jag tycker att det roligaste med trean är att man kan välja mellan otroligt mycket mönster och exakt vilken färg som helst.

Tycker också det är kul att man kan besöka andra tomter/hushåll.

Känner mig mer involverad i spelet i trean än jag gjort i de andra.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Stephanie
0

#1 Hur menar du med involverad? Själv hade jag nog gärna (och det gäller väl i och för sig tvåan då) velat vara med på jobbet också! Fått hjälpa simmen att sköta arbetsuppgifter och så Tungan ute

Sandra-B
0

Vet inte riktigt hur jag ska förklara, men ja, jag känner mig mer involverad i speletTungan ute

När det gäller jobbet (/skolan) kommer det ibland upp "extrauppgifter" som man kan välja om man vill låta sin sim utföra eller ej. Finns också olika saker att välja att de ska göra på jobbet/i skolan (arbeta hårt, slöa, umgås med arbetskamrater etc).

Nackdelen med trean tycker jag är att det är svårare att fuska (om det inte är så att jag har missat hur man gör:-P).

**SMF 237 Sweet Dream's 

Stephanie
0

Haha! Svårare att fuska… Tungan ute Finns det inga fusk eller?

Stephanie-D
0

#3 De flesta fusken som funkade i tvåan funkar inte i trean :P Men motherlode (pengar fusk) funkar fortfarande :D

/ Stephanie-D

Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus 

Stephanie-D
0

#4 Jag har testat ungefär 5 fusk (som funkade i tvåan) och bara ett av de fusken funkade i trean.

/ Stephanie-D

Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus 

Sandra-B
0

Jodå, lite fusk finns det.
Mothelode & "boolProp" (fast utan boolProp) fungerar, men det sistnämnda fungerar sämre tycker jag.

Nä precis, det är illa.
Jag har än så länge iaf inte lyckats hitta nåt fusk som höjer kunskapsnivåerna (eller vad sjutton de nu heter), däremot är jag ytterst tacksam att jag kan få pengar och att deras behov går att fuska med:-)

**SMF 237 Sweet Dream's 

Solaika
0

#7 Jag har inte lyckats fuska med deras behov.. hur GÖR man egentligen?

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Stephanie
0

#8 I tvåan eller trean?

Solaika
0

Trean.. Tvåan är ju lätt :P

Does it become a walk?

/Ida

isabelle_
0

Håller med ovan. Framför allt grafiken =)

Sandra-B
0

Klicka upp fuskrutan och skriv in:testingCheatsEnabled true

Sen är det bara att dra upp (eller ner) behovsmätaren som man vill:-)

**SMF 237 Sweet Dream's 

Solaika
0

oooh, det måste jag testa. Skrattande

Does it become a walk?

/Ida

Bim
0

#12 Oh, tack för det tipset! :D

Muzzy96
0

håller med #1 :)

Kristall
0

Man kan ändra mönster och färg på nästan allt, vilket jag tycker är jättebra! Sen kan man vrida möbler i 45-graders vinkel och det är ju snyggare t.ex. i hörn. Det är mycket roligare att bygga och inreda hus, helt enkelt.

Simmarna kan promenera/cykla/jogga runt i kvarteret och i naturen, fiska i sjön/havet, hälsa på andra simhushåll, samla på ädelstenar, samla frön som går att så i trädgården, ha party på stranden eller annan allmän tomt, spela gitarr i parken, gå på picknick m.m. Alltså blir spelet mer "levande" eller hur man ska förklara det.

De olika personligheterna är roliga - en sim kan vara t.ex. ond/god, vänlig/ensamvarg, turlig/oturlig, atletisk/soffpotatis, ha bra sinne för humor/sakna sinne för humor etc. Jag hade en gång en gamling som var neurotisk, hon flippade ur helt spontant då och då och var tvungen att kolla spisen med jämna mellanrum. Tungan ute

Ganska svårt att bestämma sig för vad som är bäst med spelet… Obestämd

Edit: och grafiken är mycket bättre! Glad

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Gluskap
0

Tråkigaste med 2an var att det tog så lång tid för det att ladda mellan platser osv. Funkar övergångarna bättre i 3an?

Kristall
0

#17: Ja, när simmarna lämnar tomten laddar det inte alls utan spelet fortsätter som vanligt, och t.ex. uppstarten av spelet går mycket snabbare än i 2:an enligt mig. =)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Pose-idon
0

En sak jag gillar är att simmarna har egna sängar. I 2:an kunde dom sova i andras sängar biland vilket är mycket irriternade Tungan ute Sen gillar jag att dom kan hälsa på hos andra simmar. :) Och så är det bra att dom kan göra slut med sin parter/pojk/flickvänn utan att man behöver göra så att dom hata varrandra Flört

//Elin