Tråd som försvann..
Tidigare idag fanns en tråd där en tjej frågade om nerladdning av the sims.. Jag hittar inte den tråden nu!
Vill bara klargöra för mig själv.. Var det hon själv som tog bort tråden, eller var det någon Medarbetare?
Om det var någon Medarbetare så undrar jag bara, varför? Får man inte ha trådar där man pratar om ladda ner the sims? Varför?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Det är en Medarbetare som tagit bort den pga att det troligen är olagligt att ladda ner hela spelet.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Jasså.. Ja, det är klart det är olagligt. I alla fall nu, tyvärr! (Hoppas lagen försvinner snart! Fast själv laddar jag fortfarande ner, hihi)
Okej, men då förstår jag :) Tack Ida! Då vet jag det.
#2 Hej yepp hon hon tog bort tråden :P but im still here =)

Det var jag som tog bort tråden. Jag tog bort den för att det är olagligt att ladda ner spelet. Jag har skickat ett pm till trådskaparen så hon/han vet redan om det.
/ Stephanie-D
Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus
Jo, men det är ju många som laddar ner ändå. Själv laddade jag ner sims 2 och 10 expansionspaket till det spelet. Skulle laddat ner 3an också om det inte var så nytt!
Jag tycker visserligen att det är allas egna beslut, om de vill följa den nya (dåliga) lagen eller om de vill fortsätta ladda ner som förut. Alla måste ju få välja själv, så därför blev jag lite förvånad när hon inte fick fråga om var man kunde ladda ner spelet.. Men självklart förstår jag om det är de reglerna ni satt upp :)
Man kan ju fortfarande diskutera saken om var man kan ladda ner, det betyder inte nödvändigtvis att man ska ladda ner. På flera av dessa sidor så kommenterar folk ofta om hur spelet är osv, och det kan faktiskt vara sådant man är ute efter också. Eller en demo-version.
Hört att dem försöker göra piratebay lagligt hoppas :D
#5 Dåligt för oss sims spelare men bra för dom som tjänar pengar på Sims :p Jag har aldrig laddat ner något Sims.
Fast jag köper bara några Sims sen lånar jag och installerar Sims från mina kompisar ;)
#7: Ja, politikerna blev plötsligt positiva till nerladdning, fast än det bara varit olagligt sen i våras. De verkar redan ha ändrat sig. Tror att det är för att vi är mer miljömedvetna, väldigt mycket mer miljövänligt att ladda ner! Sen är det ju en s.k. demokrati vi lever i också, hoppas att de lyssnar till folket!
Jag hoppas att lagen försvinner lika snabbt som den kom ;-)
Om jag får säga vad jkag tycker så tycker jag den lagen är bra.
För dom som t.ex har skapat Sims. Dom har lagt ner miljontals kronor på spelet. Och om sen alla laddar ner så har dom förlorat massor. Och då kommer det troligen inga fler sims.
Annars kan det ju kosta att ladda ner..? :O
//Elin
#10: Men nerladdning kan ju faktiskt leda till att du köper något! Om du hört talas om en artist tex, då vill du ju antagligen ladda ner några låtar först för att höra om den är bra. Är den bra kan du ju faktikst gå och köpa skivan!
Samma sak med filmer!
Samma sak med spel!
Och som jag läste i tidningen förut som Magnus Uggla skrev.. Alla har ju typ spotify nu (inte jag) och där kostar det ju lite så att artisterna ska få pengar. Magnus Uggla skrev i tidningen att han på 6 månader tjänat vad en gatumusikant tjänar på en dag. Han tyckte mycket bättre om piratebay än spotify och tyckte att alla då lika gärna kunde ladda ner gratis på en gång.
Tänk också på miljöförstörningen! Alla dessa skivor, plastfodral och annat onödigt skräp som kostar massa pengar och tid att producera, som sedan transporteras långa sträckor för att sedan bidra till det växande soppberget.
Om det nu är så kanske man vill betala några kronor, även om det är bra eller dåligt, för då hjälper man ju till. Sen kan man ju testa hos en kompis eller lyssna på radion/tv:n. ;)
//Elin
#13: Ja, om det bara kostade några kronor skulle till och med jag kunna tänka mig att betala ;)
Filmer och musik idag är så himla dyrt, och en del av kostnaden är ju faktiskt för fodralet och skivan! Jag struntar i fodralet. Billigare priser utan fodral, utan skiva, bara musik/film/spel direkt ner till datorn. Då köper jag :)
Men politikerna verkar ju i alla fall hålla på att ändra sig, så vi får se hur det går med den här lagen! Jag laddar som sagt var fortfarande ner, dock inte i samma mängder men visst laddar jag ner. Än så länge har jag inte åkt fast :P
#13 Håller med. Man kan ju göra så att istället för att köpa skivor och allt det där, ladda ner och betala för det - enklare och miljövänligt! Alla skivor slöuas göra och man tittar på datorn istället ;)
Kan ju vara olika butiker på nätet som säljer filmer och musik som man kan ladda ner mot en peng.