The Sims iFokus

The Sims

Etikett: ts3-expansioner-med-mera
Läst 9968 ggr
luxplyr
0

Hur flyttar man? hjälp snälla!

Hur flyttar man?

tex: när barnet haqr blivit stort och vill flytta, så kommer man ju inte tillbacks till föreldra huset ju?

hur gjör jag då om jag vill fortsätta att spela med förelldrarna då?

fiffiluren
0

välj "ungen" som ska flytta ut, klicka sedan på en tidning eller dator och välj "hitta egen lya", då kommer den att flytta ut och föräldrarna att stanna kvar

luxplyr
0

men om jag vill forsetta att spelaa med föreldrarna då?

hur jag att komma till backs till de om jag vill spela med dem?

fiffiluren
0

är det sims 3 du har?

Jag har nämligen bara ett och två, och i tvåan är det bara å flytta ut ungarna och fortsätta spela på föräldrarna.

Men är det inte bara å gå tillbaka till föräldrahuset efter att du installerat ungarna i deras nya bostad?

21Guns
0

Om du bara vill flytta ut "barnet" utan att spela på den så trycker du bara på "sparka ut" eller så väljer du ett hus/tomt åt den men väljer föräldrarna som aktivt hushåll (om du har 3an asså) :)

// Elin :)

"I think therefore I am" 

- Descartes

luxplyr
0

Ja jag har 3an med men vart ser man aktiv knapen då?

luxplyr
0

jag menade aktiv knappen hehe

Tina-A
0

På dom där tre prickarna … där du kan välja "spara", "spara som" "avsluta" osv.. När du väljer "ändra stad" så kommer du ju till staden, när trycker du på dom där prickarna igen och sen "ändra aktivt hushåll".

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

21Guns
0

#5 När man har uppe den där rutan när man ska välja vilket hus/tomt simmen ska flytta till så e det ju två rutor, ena med föräldrarna och den andra med "barnet" som ska flytta. Över båda bilderna finns en ruta som man kan kryssa i och bredvid dem står det "välj som aktivt hushåll" eller nåt sånt. :)

// Elin :)

"I think therefore I am" 

- Descartes

luxplyr
0

ja kan nu flytta och gå tillbacka till den andra simmen tack

[Mastre]
0

Aah…Jag har just börjat spela Sims3 och det här var användbar information eftersom jag just börjat på en familj som vill uppfostra 5 barn.

En varning dock: Jag har sett på ett engelskt forum att det finns en bugg: när man byter den aktiva familjen kan saker försvinna ur den första familjens inventorium (vet inte om det var familjeinventoriet eller de enskilda, men var beredd på att det kan hända och vidta skyddsåtgärder!)

Tina-A
0

#10: Det kommer upp en ruta där det står "nu kan det försvinna önskningar och lite grejer", så det är väl ingen bugg eftersom man får information om det när man ska byta familj.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]