Bygga egen lägenhet (the sims 2)
Jag har hittat ett fusk som gör så att en allmän tomt blir en lägenhetstomt (changelotzoning apartmentbase), så man kan bygga egna lägenheter. Men det funkar bara att bygga tomten och göra tomten till en lägenhet, sen om man går till kvarteret visas tomten som en lägenhet. Det gick även att flytta in en familj på tomten, men när jag går på tomten för att spela så funkar det inte. Då visas det som en allmän tomt som man bara kan bygga på. Familjen som jag flyttat in är inte där. Någon som vet vad felet kan vara och hur jag kan få det att fungera?

Jag har tyvär ingen aning, varje gång jag har byggt egna lägenheter så har det funkat.
/ Stephanie-D
Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus
Visste inte att man kan bygga lägenheter, måste man då ha "livet i lägenhet" - för visst finns det ett sådan paket? Bor man flera familjer i lägenheten eller bara en trots att det är flera våningar?
#2 Det bor flera familjer där, du kan ringa på och besöka dem. 
Jag kan inte bygga lägenheter, har aldrig funkat för mig :(
//Elin
Ni som har testat bygga lägenheter, har ni använt er av det fusket jag skrev upp?
#2 Ja, då måste man ha livet i lägenhet och sen som #3 skrev så bor det flera familjer där, men man kan själv högst styra 4 familjer tror jag det var.

#5 Jag har använt mig av det fusk du har skrivit. Och det funkade :)
/ Stephanie-D
Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus
#6 Ok.. konstigt att det inte funkar för mig då.. Jag kanske gör något fel ..