OT- Spore
Nu vet jag att det här inte är en pc spel sida men tänkte att några här kanske spelar Spore än då?
Fick det av min lillebror idag men när jag installerat spelet så får jag inte upp nån ikon eller att spelet är på start listan :( kan inte starta det alls trotts att installering gick utan fel. DOck installera den EA download manager :/
Varför? Vad är det för fel?
Flyttade tråden till "OT- off topic" eftersom det inte har någonting med The Sims spelen att göra / Stephanie-D
Avinstallera och installera om. Om du fortfarande inte får upp någon ikon, testa att gå till där spelet är installerat och se om du hittar .exe filen i den mappen, eller genom att gå in på din dator där du ser dina hårddiskar och dubbelklicka där det står att spore-skivan ligger.
Har själv laddat ner det och aldrig haft några problem. Ha så kul med spore :) Fast själv tycker jag det är roligast i början, innan man blir så smart och kan bygga hus och sånt ;)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#1 Har redan provat det och provat att gör det men inget händer. Provade att starta om datorn men inget hände..
Om du öppnar den här datorn, där du ser dina hårddiskar.. Alltså System (C:), Data (D:) osv.. Där borde det stå någon disk och så Spore, om du har skivan i datorn. Tryck där!

#3 Har gjort det och inget händer :/
#4: Men du ser alltså att spore ligger i datorn? Det är som en egen hårddisk liksom?
Är du säkert på att du har en tillräckligt bra dator för att köra spelet? Om spelet inte startar fast än du dubbelklickar på .exefilen, fast än du dubbelklickar på "spore" i "den här datorn", så är det antagligen så att spelet kräver för mycket för att starta på din dator.
Spore kräver mer än the sims!
Är du ändå osäker och verkligen tror att din dator klarar det, det finns ett nummer till support i manualen. Det borde det göra i alla fall! Nästan helt säker! Har ju själv inte köpt det så jag vet inte, men det ska det göra. Ring dit och förklara läget, de kan svara på hur det ligger till.

#6 Jag är inte säker, min sambo är inte hemma så han kunde inte hjälpa mig men jag väntar nog tills han kommer hem igen så får han titta på det. Men var så sugen på att spela det nu ju, har väntat i flera månader :(