Livets Historier
Känns som det är jätte få som spelar The Sims Livets historier. Jag har På en öde ö och tänker köpa fler Livets Historier.
Det är jätte kul, jag tycker personligen att det är mycket roligare att spela LH (livets historer) än vanliga Sims 2 och 3.
Jag har klarat ut På en öde ö därför ska jag köpa fler. För det är "uppgifterna" som är roligast, bara att spela runt som på vanliga Sims är inte lika kul, lite dåligt att det inte finns t.ex. Maxmotives/testing cheatsenabled true..
Någon annan som har LH? I så fall, vilken?
**Edit: Ändring sker på sidan och kategorier sätts ihop därför flyttar jag din tråd till " Övrigt " / Pandiz sajtvärden
**

Jag har och har klarat ut alla tre Livets Historier. Jag tycker spelen är jätte roliga, speciellt uppgifterna man får :)
/ Stephanie-D
Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus
Känns ju jättebra att säga det här, som Medarbetare på The Sims - men jag har aldrig ens hört talas om dem? 

Mvh Stephanie 

#2 Haha, men man kan ju inte veta allt ;)
/ Stephanie-D
Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus
Jag har förmodligen bara viftat bort dom som expansioner, eftersom jag ändå inte har mer plats på datorn… När kom de ut?

Mvh Stephanie 

#4 Ingen aning, googla på det :)
/ Stephanie-D
#1 Jaha
Vilket spel var roligast tycker du?
Jag kom på, heter det verkligen **Livets Historier?
**Elr det kanske bara heter The sims Historier? Iaf. har jag Från en öde ö, inte "på en öde ö" hehe har inte så stor koll på namnen.
#2 Verkar inte vara så många som känner till dom ;)
Det finns tre olika Sims historier. De är anpassade för bärbara datorer då de inte tar lika stor plats samt att man kan ha koll på msn osv samtidigt har jag för mig.
Jag har inte husdjurshistorierna.
- Sims Livets historier
- Sims Historier om husdjur
- Sims Historier från en öde ö
Här kan du läsa mer om historierna The Sims Historier
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
Jag har om Husdjur och en Öde Ö. Jag tycker om att dom typ "pratar" också när man kör själva historierna.
//Elin
#7 Ja jag har bara stationär och då blir inte skärmen så där stor och anpassad som i vanliga sims, så jag brukar sitta vid msn samtidigt ;)
Jag har varit sugen på att skaffa något av LH åtminstone, men har tänkt att det nog är slöseri med pengar eftersom "man spelar ut det så fort". Men det kanske det inte är?
Hanna

#10 jag tycker att de tar en bra stund att spela ut iallafall om de med husdjur, :)
Jätteroliga spel, iallafall! :D
#10 Beror på, jag har ju bara spelat Från en öde ö, och då tog det ett tag för mig men sen när jag väl förstod gick det snabbt, men ändå inte :)
HUsdjurtar jättelång tid.
Ursäkta om jag inte läser innan jag skriver, men jag har hört att de där spelen ska vara mer anpassat till bärbara datorer, eller om det var ett spec data pogram?
Kan det stämma?
Eftersom jag nu har fått för mig att jag läst detta någonstanns så måste jag fråga; Kan man spela The sims 2 o 3 på en bärbar dator utan några problem? Tycker inte att det borde bli någon skillnad, men med tanke på denna sak jag fått för mig så kan man aldrig säkert veta. Någon som har provat?
#14 Jag känner några som har the sims 2 installerat på bärbara datorer och det fungerar utmärkt i alla fall. Det beror ju på vad man har för dator också, och att man har nog med plats.. Jag har inte nog med plats på min bärbara så jag spelar sims på min stationära dator.

#14 Jag spelar på bärbar utan problem.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
#15 Självklart fattar jag att man måste ha nog med plats =P
#17 Haha jo ;)
#14 Beror på, har spelat Sims 2 på en bärbar och usch säger jag bara, tog 5 år för att komma nåvart. (Min kompis dator, jag kör alltid på stationär speldator)

#19 Det beror nog på vilken dator man har. Min bärbara går det utmärkt på men den är splitt ny och ganska avancerad :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
#19 Kan inte det ja och göra med att systemkraven inte uppfylldes helt?
Nää, stakars sim som dör ^^
//Elin
ASG XD
//Elin
#26 - Haha 8D
Jag förstår mig inte på Livets Historier, vad är det för uppdrag man får igentligen ? :)
#28 Jag vet bara uppdraget i Från en öde Ö, och där så åker man först båt (man får se som en mini sims film, påminner mig om Titanic) och båten brinner och alla hamnar i havet, och så flyter min sim på en sak.. (man får välja sim, antingen en kille eller en tjej, men man får inte välja mer än så) och hon flyter in mot land.
Och så bosätter hon sig på den ö'n och fiskar, hittar skydd, ved och allt sånt och så hittar hon en karta (gräver i sanden) och så besöker hon alla platser, ska bli vänner med de som bor på ö'n och hon hittar de andra passagerarna från båten och sånt.
Lite som "LOST" haha :P Ja och så ska hon bli kär i en person av byborna på ö'n och det är verkligen skiit svårt! De är jätte kräsna och inga koder finns, och så när man blivit kär och gjort alla "små uppgifter" (få en apa som husdjur, massa annat) så gifter dom sig och så är det slut… och då kan man spela med den här simen och sin man i sitt nya hus (de flyttar regelbundet till allt bättre platser oh får nya saker) så de bor i ett fint hus vid havet och så spelar man som vanliga Sims.
Man kan också göra egna familjer som på vanliga Sims helt utan uppdrag. Nu lät det som om det inte var så många/roliga/svåra uppdrag men det kan ta tid och är en hel del "uppdrag", man ska bygga en flotte också och bli vän med några apor, och så hittar man en "staty" som hon ska göra saker med, lämna den på sin tillhörande plats till exempel.