the sims 3
tänkte köpa the sims 3, finns ju att ladda ner direkt.
Men det står ju konstiga datatermer, som jag inte fattar.
Minne 6.5 GB- Japp det finns
sen står det ngt om grafikkort och bla bla bla, hur vet jag om jag har det i min dator?
Har en laptop, med Vista… det är typ allt jag vet ;)
Högerklicka på Den här datorn och välj Egenskaper (På Windows XP i alla fall).
har fått framinfo närr jag gjorde som d skrev, men fortfarande inget om grafikkort =/ betyder det att jag inte har ett eller vaddå??
Alla har ett grafikkort!
Högerklicka på "Den här datorn", alltså inte "C" eller nåt, utan den här datorn. Välj "Egenskaper". Du har vista precis som mig. Då kommer det upp en ruta med lite alternativ till vänster, högst upp i vänstra hörnet ska det stå "Enhetshanteraren". Tryck.
Då kommer det upp en ny ruta med massa olika saker med +. Så leta efter nåt som heter nånting i stil med "Bildskärmskort", där står det vilket grafikkort du har.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Du kan även gå in på can you run it? Då rullar du dig fram till
The Sims 3 och klickar sedan på Can you run it? knappen.
Då får du se om din dator klarar spelet och hur bra.
#4 TACK! Äntligen ngn som förstod hur låg data-intelligens jag har
dessvärre kunde jag inte ladda hem spelet, ngt med processor… nånting…
Attans, blir dyrt om jag ska behöva köpa ny dator bara för spelet liksom, fast det kanske det är värt
måste smöra för sambon…
Ok, ny dator inköpt idag! Sims 3 här kommer jag =)

Haha, bra smörat ;)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
#6 Härligt! 

Mvh Stephanie 

hihi, japp!
nu till det nya problemet! Valde att ladda ner spelet till datorn, men alltså hur långt ska det behöva ta?
har hållt på nu i ett halvt dygn =o…
#9: Det beror ju på.. Hur snabbt det laddas ner :P Filen är, jag vet inte hur stor. Men om du har snabbt internet går det snabbt, har du långsamt internet kan det ta flera dagar.
uppenbarligen har jag väääääldigt segt nät! den har stått på ca ett dygn nu och endast 1/3 är nerladdad *suck* har jag tur kan jag börja spela till nästa vecka *gråter och bankar huvudet i tangentbordet i ren frustration*
#11 varför inte bara köpa spelet direkt i en affär? x)
#12: Billigare att ladda ner, har man långt till affären slipper man åka, man kanske vill testa det först innan man spenderar så mycket pengar - gillar man det inte är det bara att ta bort det och det kostade dig inget att prova.
#13 billigare vet jag inte, betalade nog det samma som i butik.
Trodde i mitt enfald att mitt internet var snabbare än det var bara.
Men nu är det iaf hemma =)
Medans vi snackar om detta, på vista kraven så står det typ "2,4 GHZ processor (P4) eller motsvarande."
Vad menas med motsvarande?
Letar nämligen efter en bärbar som klarar av ts3
#15 jag har precis köpt en bärbar som klarar sims 3.
Min är det 2.1 processor i.
#16 Hur fungerar det då? Så om man säger att den bör vara en processor på 2,0 något, eller?