The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-expansioner-med-mera
Läst 2528 ggr
exitingsvillemo
0

hjälp en nystartad simspelare!

Många konstiga frågor kommer ni få nu =) Här kommer en:

Startade en "familj" bara en person i hushållet. Nu vill ju denna stackars sim hitta lite coola vänner och kanske tom sin framtida make, men ingen av de som redan fanns i staden är ju intressanta.

Hur gör jag fler simmar som kan flytta in i staden?

Nu har jag tydligen 2 spel på gång en flicksim i det ena spelet och en stackrs pojksim i det andra, det var ju meningen att dom skulle bo i samma stad naturligtvis och kanske träffa på varandra på fiket eller nåt…

Hittar ingenstans där jag kan flytta in (skapa) fler familjer i samma spel…

Tina-A
0

När du är inne i din pojksims spel så kan du trycka på "Ändra stad" bland alternativen. När du tryckt där finns det en annan knapp på ungefär samma ställe nu, där står det "ändra aktivt hushåll". Trycker du där kan du göra flera familjer i samma stad!

DOCK när du ska spara spelet nu när du är inne i din nya familj, välj "spara som" och spara den som något annat, typ "familj 2" eller nånting. Sparar du som samma sak så blir det översparat och den första försvinner. Sparar du som något nytt, och sparar nästan som "familj 3" osv, osv, så kan du ha alla i samma stad.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

exitingsvillemo
0

jag hittade det, aldeles själv *stolt* mina simmar är så kära så =)

Man ska inte börja med spel vid nästan 30års ålder, allt tar längre tid att lära sig tror jag =P

marguerite
0

Du antyder att du är för gammal för sims NEJ du är bara barnet själv är jag 52 och spelar sims. Fortsätt låt inte några åldersgrubblerier hindra dej.