fråga angående the sims 3
angående the sims 3..
kan man inte spela på 2 familjer samtidigt?
jag har letat och letat men verkar inte som om man kan det?
Jag gjorde en familj som jag spelar på..
sen gjorde jag en till familj med en kille..
skulle "para ihop" tjejen i min första familj med killen i andra familjen..
men kan bara spela med min första familj.. kan inte spela med den andra..
blev väldigt flummig text.. någon som fattar?
Jag kunde skapa den andra familjen, å flytta in den i ett hus, men kan inte spela med den
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna
Du kan inte byta familj att spela med, eller? Eftersom jag inte har The Sims 3, så har jag ingen aning om hur det ser ut. Men efter att ha googlat en snabbis, så verkar det finnas nåt val under menyn som kallas "Aktiv familj"? Kanske något sånt?

Mvh Stephanie 

Jag vet hur man gör, men kan tyvär inte komma på det just nu då min dator med the sims 3 är tillfälligt nere och jag har inte tid att installera det på min laptop.
Hm, jag gjorde en familj sedan ville min syster ha en familj… Det funkade bra.
När man sätter på spelet så kommer det en ruta där man väljer familj, där kan man trycka påatt göra en till.
Ärligt talat kan jag inte så mycket om just detta, har inte förstått egentligen.
#0 Jag förstår vad du menar, har exakt samma problem. Vill skapa en kille och få honom tsm med min tjej men familjerna kommer då bara upp om "olika" spel och kan inte träffas :/

Man kan byta familj i menyn väl inne i en familjs stad..

#4 precis.. jag har fått ihop dom.. dom är ett par.. men tjejen kommer snart bli ungdom.. å killen kommer vara kvar som tonåring eftersom jag inte spelar på honom och han inte åldras lixom..

Nu var det ett tag sen jag spelade sims men jag har för mig att man genom att använda boolProp-fusket kan åldra även de man inte spelar med (tror det är shift man sk atrycka in samtidigt som man klckar på den gubben man vill få fram alternativet på med musen som vanligt).
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Man kan visst byta familj. :) jag har gjort ca 10 st familjer som jag kan variera mellan.

ja, jag har hittat det nu:)
#6 När jag ordnar en fest och klickar på födelsedagstårtan kommer en lista upp på de närvarande simmarna, där kan jag tydligen välja vilken jag vill åldra. Om du bjuder in pojkvännen och väljer honom i listan borde han bli den som blåser ut ljusen och växer upp. Tjejen kan alltså arrangera en födelsedagsfest för sin älskling. Gulligt va?
Måste bara säga att även dom simmarna du inte spelar åldras ;)
//Elin
I alternativ kan du välja själv om de andra simmarna i kvarteret ska åldras, eller om du inte vill det. Det väljer man helt själv!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Tänkte precis påpeka precis vad #11 sa: Även den inaktiva familjen i "samma spel" åldras, precis som din aktiva familj. Den inaktiva familjen kan även göra precis vad de vill. En av mina inaktiva familjer gick helt plötsligt och fick både jobb och barn- något jag upptäckte när en av mina aktiva simmar besökte sina föräldrar eller om det var svärföräldrar (som var min inaktiva familj).
Jennie

Hm.. det kanske är dags att kolla till den första familjen en sväng :P
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Ja det är ju nästa läskigt när man inte spelat med en ett tag, fick en lustig överraskning när min första tjej hade fått barn när jag tittade till henne…
Du ska gå till ändra stad läget men spara först sen i fönstret till vänster så står det ändra aktiv hushåll. =) good luck

Jag kan inte heller spela med flera familjer, utan de sparas i "biblioteket" och väl där har alla skills, alla pengar och annat gått förlorat så när jag klickar på den familjen så måste jag börja om från noll igen. Inge kul alls, så ni som vet hur man gör; snälla, förklara för mig! :)
Ps. Jag är inte duktig på datorer
Stort tack på förhand!
Mvh/Bunn
#17 om du har spelat på familjen och sen vill ha den i en annan stad men med samma skills så måste du spara om den i bibloteket men se till o köpa upp livsönskningarna dom går förlorade annars, annars går de o byta familjer inom kvarteret genom att gå in på ändra stad då kan du välja andra familjer o spela som eller flytta in nya i kvarteret

#18 Jag förstår inte hur man gör för att ha flera familjer i samma stad, jag har sparat min familj, men när jag så ska göra en ny finns den gamla inte kvar annat än i biblioteket och då är allting borta, skills uppnådda livsönskningar, relationer… Allt!Hur gör man då för att spara om dem i biblioteket?
Jag undrar hur man gör för att kunna ha flera familjer i samma stad?! Som jag skrev tidigare så är jag inget vidare på datorer och liknande så en utförlig förklaring på hur man går tillväga mottages mycket tacksamt!
Mvh/Bunn

Jag förstår fortfarande inte hur man gör!
Finns här någon vänlig själ som kan ge en utförlig förklaring?
#21 det är väl så att du ska klicka på "ändra stad" eller nåt sånt i alternativ-menyn sen borde du kunna byta aktiv familj.
Tryck på ändra stad och sedan "Byt aktiv/aktuell familj"
Jag hoppar mellan några av mina familjer ibland när jag vill fixa något, annars brukar jag spela en viss familj ^^
//Elin

men hur får jag dem i samma stad utan att den ena försvinner?
#24 Dom försvinner inte, men dom åldras även om du inte spelar med dom.
//Elin

#25 Jo, dom försvinner eller de sparas i "biblioteket", men alla skills, relationer och uppnådda önskningar går förlorade.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så vill jag gärna veta hur man gör för att kunna spela med flera familjer i samma stad utan att någon utav dem "försvinner", dvs. sparas i "biblioteket" och allt går förlorat.
Mina bor kvar i sina hus när jag ändrar… 
//Elin

Ändrar vad och hur?
Aktiv familj…
//Elin

Ledsen, man jag förstår inte.
Kan du snälla förklara för mig hur du gör?!
Du trycker på "Ändra stad" Så ska det finnas en kanpp som heter "ändra familj" tryck där och sedan väljer du din familj. Sen ska du göra på samma sätt när du ska tillbaka.
//Elin

okej, men kan jag då välja någon familj som sparats i biblioteket?
Ja om du placerar ut dem 
//Elin

okej! tack :)