Hur planterar jag?
Min sim har hittat ett ovanligt frö. :P Men vet inte hur jag ska göra för att hon ska kunna plantera det. Hjälp tack? 
//Elin
Hm.. Borde det inte gå om du bara drar ur den ur ryggsäcken och lägger den på marken? Och sen väljer typ plantera om det finns något sånt alternativ? :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag kan testa, min sim har kommit hem och sovit nu xD
//Elin

Om fröet är ovanligt så måste simmen ha en viss nivå av trädgårdskunskap för att kunna plantera.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Jag har planeterat det, för min sim läste böcker så hon fick rätt nivå! :) Undra vad det kommer för något ^^
//Elin
När vi snackar om saker man hittar. Vart kan man kolla på alla kryp man har plockat och vad ska man ha kartan till som man får när man gräver efter skatter? "Karta till hemlig plats/ö" eller vad det står. Har provat att lagt den på marken för att använda den, men det går bara att "titta på", precis som alla andra föremål.
#5 Krypen finns väl i katalogen?

Mvh Stephanie 

#6 Finns ju en kryplåda, men kan inte kolla vad som är i den.
#5 Om du pratar om Sims 2 så är kartan till en plats på en av semesterorterna. Det finns en hemlig plats på var och en av dem, som man bara kan besöka om man hittat en karta.
Jag har för mig att man måste ta ut kryplådan ur inventariet och lägga ner den någonstans för att kunna se vilka kryp man har samlat.
#7 Vad menar du med kryplåda? 
#8 Tråden ligger ju under "The Sims 3" så jag antar att det är trean hon spelar…

Mvh Stephanie 

Smart som jjag är råkar jag flytta och glömma ta med mig planatan ;) Fast hittade nya frön ^^
//Elin
Var hittar du fröna?
#11 Fröna ligger här och där i parker och skogsområden. Samma sak med fjärilar, mineraler och annat man kan samla. Pröva lite olika ställen och se vad du kan plocka upp. Tycker det är en av de roligaste sakerna med spelet
.
#12 Lite OT - men vad gör man med mineralerna egentligen?

Mvh Stephanie 

Mineralerna kan man sälja och tjäna lite extra pengar. Eller så kan man låta smälta dem till tackor, då blir de värda lite mer. Ädelstenar kan man låta slipa och sälja eller ställa fram som prydnad hemma i huset. Det är vad jag upptäckt hittills.
#14 Kan man göra något speciellt med silver?

Mvh Stephanie 

#15 du kan smälta de o ha som prydnad och du kan även stapla dom på varandra så de kan höja prydnadsvärdet i rummet en del iaf :) tror ja lyckades stapla upp till 5-7 st :)
men hur får man högre kunskapsnivå? Min sim köpte en hög med trädgårdsböcker, men hon kan inte läsa dom förrän hon har en viss nivå… Jag vattnar och vattnar på mina träd för att höja nivån lite… Men nä…
#18: Där du köper böcker kan du köpa olika nivåer. Du måste köpa den billigaste trädgårdsboken, som är nivå I, för att kunna läsa vidare på nivå II
Jag tycker nog detta med mineraler är lite dumt för jag springer runt och samlar men sedan har jag ingen plats för alla mina fina diamanter 
Ja, jag blev också helt fast i samlandet 

Mvh Stephanie 

Det är ju så fint att ha hjärtformade diamanter på kudde överallt., Måste köpa mig mera bord 

#5 du kan gå in på färdighetsjournalen och kolla, tror det är för plantering man kan kolla det :)