The Sims iFokus

The Sims

Etikettts1-och-ts2-expansioner-med-mera
Läst 3407 ggr
Gasoline
0

Plantsimar

Har aldrig provat vara plantsim någon gång, och idag tog jag tag i problemet.

Eftersom jag aldrig har lyckats att bli plantsim genom att spraya träd så tog jag familjen med en redan färdig plantsim i. Jag ville skaffa barn med denna men fick en vanlig unge. Är det precis som med alien, att det kan bli både och?

Måste berätta om mina ideer med dessa plantsimar;
När jag fått ihop en familj med ungen "Donna", som hon nu heter (hon finns redan i spelet och hon är nu vuxen, så ska jag flytta ut till en STOR tomt, och på denna tomt ska finnas massor med vatten och växter och endast ett LITET hus med nödvändiga saker för evt icke plantsimar som kanske kommer att bo där.
Det ska lixom bli lite "hippie" stil på själva tomten. Känns kul =) Funderar på att göra huset till ett växthus, de kanske fryser på vintern? Vet ju inte än om det fungerar så, men jag får testa mig fram.

Önska mig lycka till och hoppas på att det är någon som kan svara på min fråga.

destroyed
0

hur får man simmar att bli plantsimmar?

Stephanie-D
0

#1 Det finns en tråd om det här :)

/ Stephanie-D

Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus 

Gasoline
0
Lovizaa
0

Kan man ladda ner plantsimmar, från nätet alltså? xD

luxplyr
0

när barnet blir vuxen och vill flytta så så kan man ju ej gå till backa till det andra huset hur gjör man det?

Kloverblomma
0

om du vill ha en plantbäbis så trycker du på plantsimmen (mamman) och "så bäbis" jag tror att det står så. ;) lycka till

Gasoline
0

#4 Borde gå.

#5 Det är väl så att du antingen får spela med familjen som bor i huset eller flytta in den simmen igen.

#6 Ok, jag ska prova och sedan återkomma. När hon är gravid eller "vanlig"?

Kloverblomma
0

#5 hon ska inte vara gravid när du gör det, och hon blir inte gravid heller. hon får typ bara en plant bäbis

Gasoline
0

#8 Gravid vet jag att hon blir, och det pluppar ut en liten bebis.

Hur som helst! Provade att klicka på simmen och nu fungerade det, fungerade inte innan.

Fler frågor dök upp! Nu har jag helt plötsligt ett till alternativ, "Lyckopollen". Provade detta, men inget hände mer än att gubben grejsa med något, kollade alltså "humörs mätarna". Vad är detta?

En fråga ang plantorna! När det "vattnar" kring plantorna, ska man ge dom mer vatten då eller har dom fått för mycket? Någon som vet vilka årstider man ska plntera vad? Kollade i manualen men hittade inge svar på det, endast att jag skulle prova mig fram. Jobbigt!

[Mastre]
0

#8  När det droppar vatten från plantorna har de fått för mycket har jag märkt. Undrar vad som händer om man fortsätter vattna ändå? Hmm…

feiner
0

Rätt grön gällande detta men vad är en plantsim? Känner till detta med aliens men missat detta helt. Kan inte någon berätta?

anebit
0

#11 Plantsimmar finns i Blomdalen i Sims 2.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna